2023-10-27, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Nu skjuts det med maskingevär. Då måste de vara inne?

Man kan inte tolka det på annat sätt!
Citera
2023-10-27, 21:54
Medlem
Trampade jag på en öm punkt ?

Du förstår Israel är ingen legoknekt armé som Ukraina som kan ta in vem som helst som vill hjälpa de (inget illa menat om Ukr, bara olika sätt att hantera frivilliga)

Bara judar från andra länder får deltaga , kristna blir det tuffare om ingen koppling.

Jag är kristen och tjänstgjort i rikets (Sveriges) FM Men den ggn de gör som Ukraina ställer jag upp, men som jag ser det nu min vän, så är de en supermakt , så tror de klarar sig ska du se

Nu hör man flyganfallen komma

https://www.youtube.com/live/IcPPJqKsTR8?si=VIevaPRZfpdp_UyP

Citat:
Ursprungligen postat av SigmundHellmuth
Så länge du inte är där nere och hjälper IDF så är det ingen som bryr sig om ditt förlåtande. Men fortsätt kriga du på falshback istället och var hänsynslös och cool här istället
Citera
Medlem
different_trips avatar
Helt fantastiskt att titta Al Jazeera english. Helt verklighetsfrånvänd arab-reporter som ylar om att USA, Kanada, Israel mfl undanhåller Gazas tårar från omvärldens blickar.

Araberna har allt förutom självinsikt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Nu kommer Hizbollah engagera sig. Godnatt.

HIzbollah kommer möta samma öde och Theran blir atombombat!
Citera
2023-10-27, 21:56
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Nu smäller det igen

Är du inte glad att Hamas inte får styra de oskyldiga pallarna ?? De blir befriade ju.

Eller du kanske menar att du gillar Hamas?

Om du med befriade menar att de befrias med döden så har du ju rätt. Om de civila mördas så "befrias" de ju från Hamas enligt israelisk logik. Är tusentals palestinska döda barn den israeliska definitionen av "barmhärtighetsmord"? Det är alltid spännande att lära sig något nytt från IDF:s handbok.
Citera
2023-10-27, 22:02
Medlem
Som sagt

Säg åt dina pojkvänner i Hamas att ge fan att störa Israel så dör ingen i Gaza

Väldigt enkel matematik vettu

Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Om du med befriade menar att de befrias med döden så har du ju rätt. Om de civila mördas så "befrias" de ju från Hamas enligt israelisk logik. Är tusentals palestinska döda barn den israeliska definitionen av "barmhärtighetsmord"? Det är alltid spännande att lära sig något nytt från IDF:s handbok.
Citera
2023-10-27, 22:04
Bannlyst
Citat:
Trampade jag på en öm punkt ?

Du förstår Israel är ingen legoknekt armé som Ukraina som kan ta in vem som helst som vill hjälpa de (inget illa menat om Ukr, bara olika sätt att hantera frivilliga)

Bara judar från andra länder får deltaga , kristna blir det tuffare om ingen koppling.

Jag är kristen och tjänstgjort i rikets (Sveriges) FM Men den ggn de gör som Ukraina ställer jag upp, men som jag ser det nu min vän, så är de en supermakt , så tror de klarar sig ska du se

Nu hör man flyganfallen komma

Nej du har rätt, de behöver inte din hjälp att döda oskyldiga och hjälplösa människor och barn, det klarar de helt själva. Men jag "hör" din sorg i dina inlägg att du inte får vara med och "leka".
Varför är du inte i Ukraina för då? Är den beväpnade Ryssen för farlig att möta?
Citera
2023-10-27, 22:06
Medlem
och där rök vi ut ännu en "neutral " person

Så lätt att röka ut Er

Citat:
Ursprungligen postat av SigmundHellmuth
Nej du har rätt, de behöver inte din hjälp att döda oskyldiga och hjälplösa människor och barn, det klarar de helt själva. Men jag "hör" din sorg i dina inlägg att du inte får vara med och "leka".
Varför är du inte i Ukraina för då? Är den beväpnade Ryssen för farlig att möta?
Citera
2023-10-27, 22:07
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
HIzbollah kommer möta samma öde och Theran blir atombombat!

Lol, drömma kostar inget, men så kommer det givetvis inte att bli. Det här kriget kan potentiellt pågå i åratal. Man får hoppas att det stannar vid proxykrig.
Citera
2023-10-27, 22:09
Bannlyst
Citat:
och där rök vi ut ännu en "neutral " person

Så lätt att röka ut Er
Vem fan har sagt att jag är neutral? Jag tycker det Israels regering håller på med och har gjort de senaste 70 åren är vidrigt!
Citera
2023-10-27, 22:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Helt fantastiskt att titta Al Jazeera english. Helt verklighetsfrånvänd arab-reporter som ylar om att USA, Kanada, Israel mfl undanhåller Gazas tårar från omvärldens blickar.

Araberna har allt förutom självinsikt.

Har dom sagt något om att deras jätterika och jättevälbärgade arabgrannar skiter högaktningsfullt i dom? Förutom de närmaste sörjande som fundamentalistiska terrorexportören Iran som använder Gazaborna som gisslan.

Väst lever rent free i deras huvuden. Vi är det enda dom tänker på.
Citera
2023-10-27, 22:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Lol, drömma kostar inget, men så kommer det givetvis inte att bli. Det här kriget kan potentiellt pågå i åratal. Man får hoppas att det stannar vid proxykrig.

Nej, det kommer pågå till Januari max. Israel är inte ett arabland som inte kommer påverkas ekonomiskt av det här kriget. Kreditvärdigheten är redan sänkt vilket kommer ha en effekt på ekonomin. Israel kommer vilja minimera dem ekonomiska effekterna av det här kriget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in