Citat:
Ursprungligen postat av
Cyborg2030
Förnekelse kommer att vara den dominerande ideologin här. De flesta orkar inte tänka för mycket på kriget i Gaza eller i Ukraina. Det blir för jobbigt. Samma människor kommer att drabbas av kognitiv dissonans på gränsen till kollaps när det börjar pratas om existentiell kris och arten människas utrotning. Det blir för mycket att ta in. I det här forumet kan vi dagligen se exempel på dessa symptom.
Jag tycker idiot tokstollar är den dominerande faktorn i de här trådarna, jag får dock erkänna att jag fortfarande inte förstått vad ni har för agenda.
LLM teknologin är vedertaget en återvändsgränd vad det rör AGI nu, vad ska man snacka om härnäst?
John Carmack skrev det ganska bra för ett tag sedan
https://x.com/ID_AA_Carmack/status/1708910815389028634
Kanske ändå mer träffande är hans svar på en doomer.
"To answer the question directly: there is no way, even with an infinitely smart (but not supernatural) oracle, that a teenager can destroy all of humanity in six months.
Even the most devastating disasters people imagine will not kill every human being even over the space of years. This is a common failure of imaginative scope, not understanding all the diverse situations that people are already in, and how they will respond to disasters.
You could walk it back to “kill a million people” and get into the realm of an actual discussion, but it isn’t one I am very interested in having."
Varför är det bara tokar och investeringsstinna miljardärer som gapar om risken om AI tro, den senare har jag någon form av förståelse för, de vill tjäna pengar på att låsa in utvecklingen till att röra sina egna bolag i första hand.