2023-10-26, 18:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Det är F4F:s Instagram och inte Gretas Instagram som du nu talar om!
Kollade på Gretas twitter eller om det är X det heter. Nu har F4F Sverige skrivit bla annat dom tar avstånd från
antisemitism och islamofobi.
Citera
2023-10-26, 19:31
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Är Greta Sveriges svar på Andrew Tate?
Alltså båda är rebeller som haft med snuten att göra.
Båda har swag.
Både är fysiskt mäktiga och skulle ge dig som läser detta stryk om de ville.
Båda lever internationella liv.
Båda är hårdingar.
Båda gillar fordon.Tate - Bugatti. Thunberg - segelbåt.
Det finns nog fler likheter.
Är det för att de är så lika som de kom i klinch med varandra?
Citera
2023-10-26, 19:48
Medlem
moralhoras avatar
Till och med DN har hon fått mot sig nu: https://www.dn.se/ledare/erik-helmerson-greta-thunbergs-rorelse-sprider-konspirationsteorier-och-blundar-for-terrorism/
Citera
2023-10-27, 00:30
Medlem
Giant Squids avatar
Det är Stiftelsen The Greta Thunberg Foundation som har rättigheterna till trademarket Fridays For Future. inte Greta själv. Det har det alltid varit och finns ingen annan rättighetshavare.
Citera
2023-10-27, 02:21
Medlem
"Svenska Fridays för futures skriver på Instagram att rörelsen "tar avstånd från alla former av antisemitism och islamofobi oavsett var och av vem den uttrycks". (TT)"

Det är möjligt att vi kommer att behöva övergå från ett nätverk till en mera traditionell organisation med medlemsskap, styrelse och stadga, vi får se!

Greta sa, att hon bildade F4F som ett nätverk främst för att hon hade Asperger. Idag har hon dock betydligt lättare att kommunicera än vid bildandet av F4F.
Citera
2023-10-27, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det är Stiftelsen The Greta Thunberg Foundation som har rättigheterna till trademarket Fridays For Future. inte Greta själv. Det har det alltid varit och finns ingen annan rättighetshavare.
Stiftelsen har full möjlighet att överlåta rättigheterna för varumärket F4F till Greta idag!

Lösningen med förvaltarregistreringen valdes enligt uppgift för att Greta vid tidpunkten för registreringen var omyndig. Idag är ju inte detta längre fallet, Greta är fullt myndig, så Greta har full frihet att föreslå stiftelsen, att hon själv ska få kontrollen över stiftelsens del av varumärket.

Som sagt finns det idag två (2) rättighetsinnehavare till varumärket F4F, en fysisk och en juridisk person, vilket är ovanligt, så din felaktiga uppgift om en enda rättighetsinnehavare är helt fel enligt vidtalade jurister! Detta framgår av registret för varumärken för övrigt enligt uppgift.

Ofta är du välunderrättad, men här högg du allt i sten!
Senast redigerad av inspiratoeren 2023-10-27 kl. 02:38.
Citera
2023-10-27, 03:19
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Stiftelsen har full möjlighet att överlåta rättigheterna för varumärket F4F till Greta idag!

Lösningen med förvaltarregistreringen valdes enligt uppgift för att Greta vid tidpunkten för registreringen var omyndig. Idag är ju inte detta längre fallet, Greta är fullt myndig, så Greta har full frihet att föreslå stiftelsen, att hon själv ska få kontrollen över stiftelsens del av varumärket.

Som sagt finns det idag två (2) rättighetsinnehavare till varumärket F4F, en fysisk och en juridisk person, vilket är ovanligt, så din felaktiga uppgift om en enda rättighetsinnehavare är helt fel enligt vidtalade jurister! Detta framgår av registret för varumärken för övrigt enligt uppgift.

Ofta är du välunderrättad, men här högg du allt i sten!
Jag tror inte du begriper själva den juridiska ideen med en stiftelse, Greta kan föreslå vad hon vill till styrelsen eftersom hon känner alla där, men det är dom som bestämmer,.
Du vet om att du är helt galen? Jag kommer inte ödsla mer tid på dina inlägg annat än när du sprider en massa dynga om Greta och FFF vilket du mest verkar göra, är inte det rätt skumt egentligen?

Citat:
Serial Number79290462
Registration Number6443471
Word MarkFRIDAYS FOR FUTURE
Status700 - Registered
Status Date2021-08-10
Filing Date2020-06-15
Registration Number6443471
Registration Date2021-08-10

Trademark Owner History
Party Name Stiftelsen The Greta Thunberg Foundation
Party Type30 - Original Registrant
Citera
2023-10-27, 09:17
Medlem
Citat:
"Svenska Fridays för futures skriver på Instagram att rörelsen "tar avstånd från alla former av antisemitism och islamofobi oavsett var och av vem den uttrycks". (TT)"

Det är möjligt att vi kommer att behöva övergå från ett nätverk till en mera traditionell organisation med medlemsskap, styrelse och stadga, vi får se!

Greta sa, att hon bildade F4F som ett nätverk främst för att hon hade Asperger. Idag har hon dock betydligt lättare att kommunicera än vid bildandet av F4F.

Fast Greta har aldrig bildat något nätverk. Det är förstås både tekniskt och praktiskt omöjligt. Hur hade det gått till, när hon satt på marken och tjurade? Plötsligt fanns det ett nätverk med samma namn över hela världen och nästan identiska hemsidor, logotyp osv. Vem var det som sammankallade till det första mötet i Schweiz? Vem skickade ut inbjudningar och kallelser, och hur fick de tag i namnen?

Det enda som är sant är att Greta glatt ljuger med.

Inte ens en stadga har ni lyckats kläcka ur er efter fem (år). Vilken värdig kandidat till Nobels fredspris, jo tjena

Citat:
Ursprungligen postat av Nroz
Tror ni Greta kommer förlora uppdrag i framtiden pga detta utspel?

Ja, garanterat.
Citera
2023-10-27, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag tror inte du begriper själva den juridiska ideen med en stiftelse, Greta kan föreslå vad hon vill till styrelsen eftersom hon känner alla där, men det är dom som bestämmer,.
Du vet om att du är helt galen? Jag kommer inte ödsla mer tid på dina inlägg annat än när du sprider en massa dynga om Greta och FFF vilket du mest verkar göra, är inte det rätt skumt egentligen?

Det var ju precis det som Inspiratoeren skrev, dvs att hon kunde föreslå det. Läs om och läs rätt. Vem som är galen och skum kan man ju också diskutera. Om du slutar att ödsla tid på att kasta skit på andra (och anmäla alla inlägg som inte faller dig i smaken) är nog många tacksamma.

Om Greta skulle föreslå det till styrelsen och får fria tyglar att utforma en stadga så finns det förstås bara en rimlig sak att göra, nämligen bestämma att de inte ska ta politisk ställning utan ”bara” käbbla om klimatet.

Och för att ställa en motfråga: varför skulle styrelsen inte vilja försöka rädda F4F:s nu minst sagt skamfilade rykte?

Nu har den tyska grenen av F4F uttryckligen tagit avstånd från inlägget från Mexiko (?). Det har varken Greta själv eller den svenska organisationen gjort. Den senare har gjort ett urvattnat (med ett av Gretas favoritord) inlägg som Greta retweetat, och där man stöder Palestina.

Nu är både DN och Expressen öppet kritiska.
Citera
2023-10-27, 10:02
Medlem
https://www.zeit.de/wirtschaft/2020-01/greta-thunberg-fridays-for-future-foundation-climate-protection

Här är beviset för att det lämnades in två (2) ansökningar för registrering, som både enligt uppgift blev bifallna. En av en juridisk person och en av en fysisk person precis som jag skrev. Det finns alltså två varumärken för F4F, inte ett enda, för att vara helt exakt. De har dock lite olika innehåll, så det är inte exakt samma varumärken.

Vad du tycker om mina insatser bryr jag mig inte alls om, huvudsaken är att Greta har flera gånger personligen uttryckt sin vänliga uppskattning av dem. Jag är även verksam i andra viktigare sammanhang än F4F, precis som till exempel Louisa.

Vad jag minns skrev du förut som en något tveksam bläckfisk, att du i motsats till mig inte var verksam i F4F och har då begränsad insikt i våra inre förhållanden av naturliga skäl. Nu har jag annat att göra för ett tag.
Senast redigerad av inspiratoeren 2023-10-27 kl. 10:17.
Citera
2023-10-27, 10:12
Medlem
Vi var en hel grupp som ordnade med allt detta som jag har förut förklarat. Greta var dock den som på den tredje dagen la ut sin deklaration om att alla var välkomna och alla behövdes. Detta var den egentliga starten av F4F. Greta födde barnet F4F, men vi var flera som assisterade vid förlossningen, är den nakna sanningen!

Innan Gretas muntliga och skriftliga deklaration på Mynttorget och på Instagram, hade vi dock gjort en helt muntlig personlig överenskommelse med Greta, som i stora drag innebar, att Greta skulle vara ansiktet utåt, medan vissa av oss skulle organisera upp det hela. Gretas enda större villkor var att vi skulle använda namnet F4F. Hon ville att vi skulle snabbt dra igång!

Utan Gretas deklaration hade det enligt min bedömning inte funnits grund för att senare bilda en stiftelse. Muntliga avtal gäller ju lika mycket som skriftliga.

Vad gäller stiftelsens styrelsemedlemmar så känner Greta dem visst, men de är vänner till hennes föräldrar och inte till Greta. Greta började faktiskt bilda en helt egen stiftelse, där tanken var att bara unga aktivister skulle sitta i styrelsen. Detta bildande är dock flera år senare inte alls avslutat vad jag vet.

Så det har inte varit friktionsfritt. Givetvis lyssnar stiftelsestyrelsen på Gretas önskemål, men när det händer att Greta och hennes föräldrar har olika mening, är det därför mest troligt att deras linje vinner!

https://www.globalpolitics.se/greta-thunberg-kritiseras-for-stod-till-palestina-mot-israels-folkmordspolitik-sa-hemskt/

"Greta Thunberg kritiseras för stöd till Palestina mot Israels folkmordspolitik. Så hemskt!"
Senast redigerad av inspiratoeren 2023-10-27 kl. 10:59.
Citera
2023-10-27, 11:49
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/hard-kritik-mot-greta--thunbergs-rorelse-/

"Det stormar kring Greta Thunbergs organisation Fridays for future.

Organisationen har tagit ställning i kriget i Gaza och anklagar medier för att bland annat ”hjärntvätta” sina läsare.

Nu möts inläggen av kritik på sociala medier.

– Den här typen av så kallad mediekritik innehåller flera tankefigurer som känns igen från ytterhögern och den konspiratoriska miljön, säger Jonathan Leman, vid stiftelsen Expo."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in