2023-10-27, 12:37
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
https://www.zeit.de/wirtschaft/2020-01/greta-thunberg-fridays-for-future-foundation-climate-protection

Här är beviset för att det lämnades in två (2) ansökningar för registrering, som både enligt uppgift blev bifallna. En av en juridisk person och en av en fysisk person precis som jag skrev. Det finns alltså två varumärken för F4F, inte ett enda, för att vara helt exakt. De har dock lite olika innehåll, så det är inte exakt samma varumärken.

Vad du tycker om mina insatser bryr jag mig inte alls om, huvudsaken är att Greta har flera gånger personligen uttryckt sin vänliga uppskattning av dem. Jag är även verksam i andra viktigare sammanhang än F4F, precis som till exempel Louisa.

Vad jag minns skrev du förut som en något tveksam bläckfisk, att du i motsats till mig inte var verksam i F4F och har då begränsad insikt i våra inre förhållanden av naturliga skäl. Nu har jag annat att göra för ett tag.
Det finns inget registrerat trademark på Janine O’Keeffe.
Citera
2023-10-27, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det finns inget registrerat trademark på Janine O’Keeffe.
"Janine O’Keeffe, the organiser of Thunberg’s popular fridaysforfuture.org website, recently registered a European Union trade mark (EUTM) covering a broad but sensible range of goods and services for the mark.

This Fridays for Future trade mark, EUTM No. 018147674, was filed on 5th November 2019 and successfully registered on 22nd May 2020 and covered a range of classes."

Som du ser har du helt fel, Janine O'Keeffe har även ett EUTM för F4F International! Dock anger källan att det är en ovanlig situation med två varumärken för samma organisation med viss risk för missförstånd och rollkonflikter.

Källa:

https://www.citma.org.uk/resources/trade-marks-ip/intellectual-property-blog/double-trouble1-blog.html
Senast redigerad av inspiratoeren 2023-10-27 kl. 13:01.
Citera
2023-10-27, 13:01
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
"Janine O’Keeffe, the organiser of Thunberg’s popular fridaysforfuture.org website, recently registered a European Union trade mark (EUTM) covering a broad but sensible range of goods and services for the mark.

This Fridays for Future trade mark, EUTM No. 018147674, was filed on 5th November 2019 and successfully registered on 22nd May 2020 and covered a range of classes."

Som du ser har du helt fel, Janine O'Keeffe har även ett EUTM för F4F!

Källa:

https://www.citma.org.uk/resources/trade-marks-ip/intellectual-property-blog/double-trouble1-blog.html
Jaja ok. Men den rör sig bara om merchandice. Hon har ingen rätt att enskilt bestämma över FFF internationella organisatoriska beslut. Det har inte Greta heller.
Citera
2023-10-27, 13:12
Medlem
Eftersom både Greta och Janine har varsin särskild ställning skall båda rådfrågas inför beslut av stor vikt,
så att de aktivt får delta i samrådet! Däremot är ingen av dem någon diktator och har aldrig heller velat vara det.

Observera att på vårt än så länge enda internationella Smile-möte (i Lausanne) gällde konsensus, dvs individuell vetorätt. Greta såg även till att individuella avbrott även fick ske för dem som mådde dåligt av någon anledning.

Det vore verkligen välgörande för oss och särskilt för Janine och Greta att ha ett nytt Smilemöte för att ordna upp i vår röra och få till en samordnad planering och uppföljning. Ett nytt Smile-möte blev först mycket uppskjutet av Covid-19.
Senast redigerad av inspiratoeren 2023-10-27 kl. 13:15.
Citera
2023-10-27, 13:24
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Det känns viktigt att folk utanför tar ställning för sanningar som de som FFF tog upp på Instagram. Man får se det som en frågeställning kring ursprungsbefolkningars rättigheter. Hur mycket nu Greta var medverkande i författandet.

Inlägget är nu raderat.
Senast redigerad av AskMeAboutJesus 2023-10-27 kl. 13:28.
Citera
2023-10-27, 13:33
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Eftersom både Greta och Janine har varsin särskild ställning skall båda rådfrågas inför beslut av stor vikt,
så att de aktivt får delta i samrådet! Däremot är ingen av dem någon diktator och har aldrig heller velat vara det.

Observera att på vårt än så länge enda internationella Smile-möte (i Lausanne) gällde konsensus, dvs individuell vetorätt. Greta såg även till att individuella avbrott även fick ske för dem som mådde dåligt av någon anledning.

Det vore verkligen välgörande för oss och särskilt för Janine och Greta att ha ett nytt Smilemöte för att ordna upp i vår röra och få till en samordnad planering och uppföljning. Ett nytt Smile-möte blev först mycket uppskjutet av Covid-19.
Janines varumärke gäller bara merch i EU, medans Stiftelsens är Internationell.
Det finns ytterliga ett varumärksskydd inom EU gällande Fridays For Future det är den som beskrivs i artikeln du länkade, inte Greta Stiftelsens
Senast redigerad av Giant Squid 2023-10-27 kl. 13:43.
Citera
2023-10-27, 14:39
Medlem
Giant Squids avatar
Forts.
I citmalänken så skriver han att det andra patentet tillhör Greta och Beatas stiftelse. Men det stämmer inte, om man tittar på patentnumret, samt att The Greta Thunberg Foundation inte ens fanns i dec 2019. För det varumärksskyddet står ägaren som Inamslingst FFF, adress till någon Jarl Ottoson ,länk dit här .
https://stiftelsemedel.se/insamlingsstiftelsen-fff-trademark-protection-foundation/

Edit.
snygganton, Anton Foley FFF Sweden Aurora verkar vara kontaktperson.
Senast redigerad av Giant Squid 2023-10-27 kl. 15:26.
Citera
2023-10-27, 15:05
Medlem
AcchiaHes avatar
----------------------
Senast redigerad av AcchiaHe 2023-10-27 kl. 15:12.
Citera
2023-10-27, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Forts.
I citmalänken så skriver han att det andra patentet tillhör Greta och Beatas stiftelse. Men det stämmer inte, om man tittar på patentnumret, samt att The Greta Thunberg Foundation inte ens fanns i dec 2019. För det varumärksskyddet står ägaren som Inamslingst FFF, adress till någon Jarl Ottoson ,länk dit här .
https://stiftelsemedel.se/insamlingsstiftelsen-fff-trademark-protection-foundation/

Edit.
snygganton, Anton Foley FFF Sweden Aurora verkar vara kontaktperson.
I så fall finns det unikt nog tre olika varumärkesregisyreringar för ett och samma nätverk F4F. Läste inte noga infon om den andra registreringen i Citma, som inte berörda Janine O'Keeffe, då jag antog att den gällde stiftelsen som bär Gretas namns registrering, Citma är enligt uppgift ett juridiskt nätverk för varumärkesjurister
Citera
2023-10-27, 17:11
Medlem
Greta är tydligen tillbaka i Sthlm i väntan på sin nästa rättegång, den 15 november i London enligt uppgift.

”Strejkar” i dag på Mynttorget med en skylt med texten JUSTICE FOR PALESTINE och en självbelåten min.

Det enda som händer är att folk som svar lägger upp bilder på israeliska offer, kidnappade barn osv. och spyr ut sin avsky över henne.

Hon gör sig allt mer omöjlig och fattar inte ett sk-t själv. En mycket knepig människa som låter sig utnyttjas av andra suspekta skuggfigurer.

Monsieur l’Inspirateur skrev i går (?) att hon f.n. är den mest kända svensken. Kan så vara, men i så fall en som det finns anledning att skämmas över.
Citera
2023-10-27, 17:22
Medlem
Citat:
Vi var en hel grupp som ordnade med allt detta som jag har förut förklarat. Greta var dock den som på den tredje dagen la ut sin deklaration om att alla var välkomna och alla behövdes. Detta var den egentliga starten av F4F. Greta födde barnet F4F, men vi var flera som assisterade vid förlossningen, är den nakna sanningen!

Innan Gretas muntliga och skriftliga deklaration på Mynttorget och på Instagram, hade vi dock gjort en helt muntlig personlig överenskommelse med Greta, som i stora drag innebar, att Greta skulle vara ansiktet utåt, medan vissa av oss skulle organisera upp det hela. Gretas enda större villkor var att vi skulle använda namnet F4F. Hon ville att vi skulle snabbt dra igång!

(…)"

Jag är ledsen, men jag tror inte för en sekund att era små träffar i Stockholm ledde till att ett internationellt nätverk bara växte upp som svampar ur jorden. Hur fick ni ut ert budskap till andra länder? Var det ni som skapade alla hemsidor, logon och namnet Fridays for Future? Var det ni som sammankallade till mötet i Schweiz?

Vad du säger spelar förstås ingen roll, men om Greta ljuger offentligt är det förstås inte bra.

Nu har hon kanske skaffat sig fiender bland judiska/israeliska journalister som vill gräva och försöka hitta oegentligheter i hennes ekonomi osv.

Hon tigger om problem, vilket det belåtna flinet visar. Ska det bli tre rättegångar inom loppet av ett halvår för fröken?
Citera
2023-10-27, 17:32
Medlem
En sak är säker, hade publiceringen av det så väldigt kontroversiella Instagraminlägget på F4F International om Gaza behandlats på ett Smilemöte med dagens konsensusregler för våra Smilemöten, hade publiceringen röstats bort direkt.

Säkert alla delegater från F4F Israel hade röstat emot, liksom sannolikt de flesta delegater från F4F Germany. Även i efterhand kan ett Smilemöte modifiera eller upphäva publiceringen! Idag har alla delegater eget veto!

Nu gäller det för Greta att noggrant planera fortsättningen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in