Resultat: Vem hoppas du vinner Robinson 2023 höst?
Emilia
9,11%
48 röster
Emilio
45,54%
240 röster
Franz
1,52%
8 röster
Magnus
6,07%
32 röster
Pelle
27,51%
145 röster
Sara
7,02%
37 röster
Ylwa
3,23%
17 röster
2023-10-26, 22:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBidenLuktarBajs
Vet du inte hur man spekulerar?

Jag tror att jag ska rapportera detta (ironi)

Glassbilolycka eller radioaktiv strålning, ja det är frågan, om man får tättsittande ögon. Om de är glest sittande som en del också har, vad har då hänt för skalldeformation enligt dig? Kan ju vara kul att få veta, ska kolla med min man som är medicinsk professor också, hur sannolika dina teorier är.

Och det är inte för att vara elak mot dig, men kan man få sprida vilka teorier som helst här på fb? Ja det kan man, även om man riskerar att bli ifrågasatt av andra här. Utan att bli avstängd för det. Och himmel vad folk kan vara elaka här på fb, fint att du sluppit se det värsta, tydligen. Men var vid gott mod, och låt dig inte nedslås av kritiska kommentarer som ifrågasätter ens omdöme.

Finns tusentals länkar som bevisar det här på fb.
Senast redigerad av sirsia0 2023-10-26 kl. 22:49.
2023-10-26, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Jag tror att jag ska rapportera detta (ironi)

Det var en ärligt ställd fråga. Om du tolkar in några hånfulla undertoner i det, så får det stå för dig.
2023-10-26, 22:46
Medlem
Jag tycker att det verkar lite flörtigt mellan Charlie och Sara. I alla fall från Saras håll
2023-10-26, 22:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tiwa21
Jag tycker att det verkar lite flörtigt mellan Charlie och Sara. I alla fall från Saras håll

Godhjärtade medkännande tjejer som Sara dras ofta till killar som utstrålar "svåra känsliga killar" för de tror att de kan rädda dom. Och så blir dom kära i interner och andra som till sist slår ihjäl dom, eller stalkar dom eller "bara" misshandlar dom. Typisk Sara-Charliedynamik.

Vet inte om Charlie skulle gå så långt, men han har många svåra saker i sig som skulle kunna leda till detta i värsta fall. Det är vad jag ser iallafall.
2023-10-27, 00:56
Avslutad
Citat:
Oj, det missade jag! Och det var inte vinklingen och kameraobjektivet som kan ha spelat ett spratt?

Kanske, eftersom ingen annan verkar ha reagerat på det här i tråden.
2023-10-27, 08:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rinaldo-Montalbano
Känns han inte lite överspänd dock? Han verkar hänga upp sig på en massa småsaker som att folk sitter och småpratar på stranden eller att gränsländarna kallade sig ambassadörer eller att somliga säger att de tycker om varandra. Vaffan! Det är en tevelek. Han verkar vara lite den typen som under ett sällskapsspel helt plötsligt bryter upp, för att han blivit tvärilsk på att det är låtsaspengar på bordet. "Jag tänker inte spela mer!" Så går han ut på balkongen och tjurar och skorrar för sig själv. "Jävla dumheter! Alga är ju ingen bank. Jävla töntar som spelar låtsasspel. Jag tänker inte vara med på såna dumheter! Den försvunna diamanten! Det finns ju inga diamanter här!"
Haha ja, men i själva verket handlar det bara om att han inte kan greppa spelet.
2023-10-27, 08:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av plumba69
Hon kan ha blivit överkörd av en traktor eller nått också
Själv gillar jag "har blivit utsatt för radioaktivt avfall vid födelsen" förklarningen.
Normalt utseende är det inte iallafall, och helt klart värd att påpekas.
2023-10-27, 09:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SigmundHellmuth
Varför var han då i Grekland med sin flickvän innan finalen (13de maj)? https://www.instagram.com/p/CsLEZNjJcqc/
Han kan ha bett sin flickvän att hon ska lägga upp en gammal klipp medans han var på Robinson, men det är nog inte så troligt.

De som ska ha gått till final baserad på sociala medier:
Tydligen bara ca 40 inspelningsdagar, inte 51 som jag trodde innan, det verkar inte vara en avsnitt per dag som jag trodde. Finalen borde ha varit ca 6-7 maj inte 17de. Alla spekulationer om vilka man kan utesluta faller då bort och tillochmed Sinlo89 kan råka ha rätt den här säsongen nån gång måste man ju råka pricka rätt.
Senast redigerad av SigmundHellmuth 2023-10-27 kl. 09:23.
2023-10-27, 09:29
Medlem
greta75s avatar
Sämsta tänkbara utfall för produktionen när "content-maker" Sara förpassas till gränslandet. (även Franz och Magnus kommer saknas)

Den enda riktigt intressanta konstellationen Tove/Charlie/Sara där det fanns potential till drama är nu upplöst och utan Sara finns det inget kvar som kan hända. (Charlie kommer gnälla på repeat och Tove chillar vidare)

Skall bli lite mini-intressant att se hur väl Charlie och Pelle bondar. Gissar, väldigt bra eftersom Pelle är så stark socialt. Men tror ändå gruppen syd är för stark så det blir Pelle som åker så fort det blir röstning.

Lag nord: gäsp
Senast redigerad av greta75 2023-10-27 kl. 09:36.
2023-10-27, 09:44
Medlem
Citat:
Godhjärtade medkännande tjejer som Sara dras ofta till killar som utstrålar "svåra känsliga killar" för de tror att de kan rädda dom. Och så blir dom kära i interner och andra som till sist slår ihjäl dom, eller stalkar dom eller "bara" misshandlar dom. Typisk Sara-Charliedynamik.

Vet inte om Charlie skulle gå så långt, men han har många svåra saker i sig som skulle kunna leda till detta i värsta fall. Det är vad jag ser iallafall.

Jag tror att Charlie är rädd för att bli besviken om han närmar sig dom andra. Om han håller distans och blir inte vän med ngn behöver han inte känna att han fick "kniven i ryggen." Han verkar vara medveten om hur deltagare tidigare har först varit bästiser och sedan vänt ryggen för eget intresse. Om han vågar släppa in ngn kan han bli en bra vän.
2023-10-27, 10:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Jag tror att Charlie är rädd för att bli besviken om han närmar sig dom andra. Om han håller distans och blir inte vän med ngn behöver han inte känna att han fick "kniven i ryggen." Han verkar vara medveten om hur deltagare tidigare har först varit bästiser och sedan vänt ryggen för eget intresse. Om han vågar släppa in ngn kan han bli en bra vän.

Så kan det säkert vara. Har man förlorat tilliten till andra så bygger man murar och det är svårt att släppa in andra. Och allt det ställs på sin spets i Robinson mellan deltagarna.
2023-10-27, 10:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Sämsta tänkbara utfall för produktionen när "content-maker" Sara förpassas till gränslandet. (även Franz och Magnus kommer saknas)

Den enda riktigt intressanta konstellationen Tove/Charlie/Sara där det fanns potential till drama är nu upplöst och utan Sara finns det inget kvar som kan hända. (Charlie kommer gnälla på repeat och Tove chillar vidare)

Skall bli lite mini-intressant att se hur väl Charlie och Pelle bondar. Gissar, väldigt bra eftersom Pelle är så stark socialt. Men tror ändå gruppen syd är för stark så det blir Pelle som åker så fort det blir röstning.

Lag nord: gäsp

Jag tror också att Charlie och Pelle kommer bonda bra. Pelle är ju som en tvillingbrorsa till Peder och Peder och Charlie gick ju bra ihop. Klarar bara Pelle av att hålla sitt humör i schack, och om han bidrar på ett bra sätt i tävlingar, så kan det ju finnas en möjlighet att han får bli kvar. Han kan ju också vinna immunitet, om tävlingarna passar honom. Men att han skulle vara stark socialt håller jag inte med om, i förra Robinson så styrde och ställde han med hela handen tills han frivilligt lämnade pga av familjesak. Men han kan ju ha lärt av misstagen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in