Citat:
Ursprungligen postat av
sweetbutcrazy
Iktorivil är till och med svårare än Xanor att få utskrivet på mottagningen jag går på. Den räknas till och med som ett antiepileptikum så trodde det skulle vara relativt enkelt att få det mot ångest och även som stämningsstabiliserande då jag testat allt annat. Men icke, läkaren sa bara ”absolut inte”.
Läkare resonerar konstigt ibland.
Iktorivil är visserligen minst lika stark mg för mg som Xanor men den ger inget rus, ångesten raderas ut totalt och toleransökningen är extremt långsam och för vissa uteblir den totalt och man både beter sig och agerar normalt på medicinska doser samt att två doser om dagen håller ångesten borta hela dygnet.
Upplevs av mig som den mildaste Bensodiazepinen av de jag har testar tom mildare än höga doser Oxascand.
Fysiskt beroende blir man naturligtvis men har du tur så kan du stå på Iktorivil i 20+ års tid utan att behöva höja dosen, testa det med tex Stesolid eller ännu värre Xanor där toleransen kommer riktigt snabbt.
Sen ska vi inte såga Stesolid totalt det är en bra allroundbenso mot både tex panikångest och GAD men just den snabba toleransökningen är inget vidare så jag ser det mest som en vid behovs medicin och speciellt för dem som inte kan hantera tex Xanor v.b mot stark panikångest.