Resultat: Vem hoppas du vinner Robinson 2023 höst?
Emilia
9,11%
48 röster
Emilio
45,54%
240 röster
Franz
1,52%
8 röster
Magnus
6,07%
32 röster
Pelle
27,51%
145 röster
Sara
7,02%
37 röster
Ylwa
3,23%
17 röster
2023-10-26, 19:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SigmundHellmuth
Jag misstolkar dig inte alls, allt du skriver är ju på svart och vitt. Enligt dig ska Charle skyddas mot gay spekulationer för att du tror att han är homofob.

Han behöver inte vara homofob för att inte gilla att bli kallad bög.
2023-10-26, 19:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Sååå tråkigt att Sara hamnade i gränslandet, hon var viktig för den goda stämningen i lag Syd.

Jag tror Daniella och Emilia snabbt kommer in i gänget i nord.

Tyvärr ogillar folk varandra för lite i år, blir inte riktig drama. Det krävs rejäla stolpskott som Terese men det räcker inte med bara en.

Får se vad som händer med gruppdynamiken i lag syd nu när Pelle kommer in.

Terese kan nog bli en katalysator för konflikter i lag nord. Verkar finnas en hel del som puttrar där. Terese och Els-Mari... Den sistnämnda har njutit av att vara den drivande ett tag nu, kan nog bli konflikt dem emellan.

Emilia ser nog till att hålla sig från skottlinjen. Får se om Daniella visar en annan mer aktiv sida nu denna gången.

Tänk att de behåller Karro, men en svag spelare är bra att ha i sammanslagningnen.
2023-10-26, 19:47
Medlem
Årets vinnare av Robinson är:

2023-10-26, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Han behöver inte vara homofob för att inte gilla att bli kallad bög.
Om nån kommer fram till en och skriker "din jävla bög!" så kan man bli upprörd för att man vet att personen antagligen försöker förolämpa en.
Men om folk spekulerar om ens sexuella läggning och man blir upprörd över det så tycker man att antagligen att det är nått fel med att vara det, ja.
Återigen så skyddar du hans eventuella homofobiska tankar som du har lagt på honom.

Citat:
Om det är så ensidigt världen fungerar, utan olika synsätt och vinklingar som andra kan ha på saker och ting, så är det så för dig. Inget mer att tillägga eller hur? Vad var det för citat du nu skrev innan, "Plus att det är en sinnessjuk grej att tycka för det ni säger är: "jag har rätt att klanka ner på andra tills de anpassar sig efter mitt tycke""

Ja ja.
Vad snackar du om, ja jag kritiserar folks beteenden, det är inte jag som är hycklaren här.

Hon har ju kastat alla under bussen (främst Tove) för att hon vill ha bekräftelse från den snygga killen. Speciellt fullt att hon gjorde det direkt efter att han hade attackerat Tove helt utan anledning. Sen går hon emot Tova själv också för hans skull.
Du kan prata om synsätt och vinklingar hur mycket du vill, men det går inte att se det där för nått annat än vad det är.
Senast redigerad av SigmundHellmuth 2023-10-26 kl. 19:53.
2023-10-26, 19:49
Medlem
Citat:
Hoppas du överlever skrattanfallen! Du får ha din åsikt om folks sexualitet och personlighet, du har väl fått den föreställningen på nåt sätt.

Jag har aldrig skrivit att du har dömt dem och är elak som tror de kan vara gay. Det är vad du tror att jag har sagt då jag ifrågasatt gångstilen som ett kriterium för folks sexuella läggning. Personlighetsmässigt har den lika stort avtryck som ett fingeravtryck. Men återigen, vi har inte samma inställning personlighet-sexualitet.

Det jag motsätter mig ar att man sprider felaktig information om folk man sett på tv. Räknas inte det till förtal? Jag har stor känsla för integritet och jag gillar inte ryktesspridning om den kan skada andra i deras liv, på nåt sätt. Jag tror det är känsligt för vissa att bli anklagade för att vara gay om man inte är det. Och på så lösa premisser som gångstil. Jag tror Magnus kan skaka av sig det men Charlie kan ha svårare för det och ta illa vid sig. Han är inget hatobjekt för mig, ingen människa är ett hatobjekt för mig. Jag ser bara en person som har gått igenom något mycket svårt och har förlorat all tillit till andra människor. Som djur som har plågats kan känna och vara.

Inte läst hela tråden men killgissar att gayanklagelserna mot Charlie bottnar i att han är en otroligt vacker man. Alla heterokillar är helt enkelt avundsjuka. Ingen så vacker kan vara hetero! Jobbigt för er andra heterosnubbar, ni kan inte vinna mot honom. Sorry.
2023-10-26, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Fan snackar du om? Du skrev:
...som om hon har ett val.

Sen när någon skrev "tror inte hon valde det", så skriver du:

Vadå "det är såklart möjligt?"

Att det såklart är möjligt att hon opererat sig för att se ut som en Garbage Pail Kid. Det finns som sagt t.ex folk som är stora fans av Barbie som väljer att operera sig för att se ut som Barbie. Varför skulle det inte vara möjligt att Sara opererat sig för att se ut som en Garbage Pail Kid?
2023-10-26, 19:57
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarajevo
Årets vinnare av Robinson är:

Där dök du till slut upp! Har väntat på dig, ditt lilla troll.

Förra säsongens vinnare var enligt dig; Dennis (OBS: var helt fel)
Säsongen innan det var vinnaren enligt dig;Nathalie (OBS: var helt fel)
Säsongen innan det var vinnaren enligt dig; Henrik (OBS: var helt fel)
2023-10-26, 19:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBidenLuktarBajs
Att det såklart är möjligt att hon opererat sig för att se ut som en Garbage Pail Kid. Det finns som sagt t.ex folk som är stora fans av Barbie som väljer att operera sig för att se ut som Barbie. Varför skulle det inte vara möjligt att Sara opererat sig för att se ut som en Garbage Pail Kid?

Haha, högst sannolikt.

Du verkar ha en hang-up på utseende. Men vad som är vackert eller inte är så otroligt subjektivt. Som tur är.
2023-10-26, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Persienne
Inte läst hela tråden men killgissar att gayanklagelserna mot Charlie bottnar i att han är en otroligt vacker man. Alla heterokillar är helt enkelt avundsjuka. Ingen så vacker kan vara hetero! Jobbigt för er andra heterosnubbar, ni kan inte vinna mot honom. Sorry.
Det där är det sjukaste jag läst, vem fan går omkring och tror att alla snygga män är bögar bara för att de är snygga..
2023-10-26, 20:04
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Haha, högst sannolikt.

Du verkar ha en hang-up på utseende. Men vad som är vackert eller inte är så otroligt subjektivt. Som tur är.
Magnus gångstil avslöjar att han är bög och Sara har opererat sig för att se ut som Garbage Pail Kid. Man lär sig något nytt varje dag. ¯\_(ツ)_/¯
2023-10-26, 20:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Magnus gångstil avslöjar att han är bög och Sara har opererat sig för att se ut som Garbage Pail Kid. Man lär sig något nytt varje dag. ¯\_(ツ)_/¯

Haha, eller hur?
2023-10-26, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SigmundHellmuth
Det där är det sjukaste jag läst, vem fan går omkring och tror att alla snygga män är bögar bara för att de är snygga..

Vem? Ja många. Sen så skrev jag ju att jag killgissade eftersom jag bara läste böganklagelserna mot Charlie och reagerade därefter. Att män "anklagar" honom (det är ju inget fel i att vara gay faktiskt) gör att det kan bara röra sig om att han är vacker och att män blir lite kåta på honom helt enkelt och då blir de störda. Jag kan ha fel. Förutom i att Charlie är vacker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in