Resultat: Vem hoppas du vinner Robinson 2023 höst?
Emilia
9,11%
48 röster
Emilio
45,54%
240 röster
Franz
1,52%
8 röster
Magnus
6,07%
32 röster
Pelle
27,51%
145 röster
Sara
7,02%
37 röster
Ylwa
3,23%
17 röster
2023-10-26, 19:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SigmundHellmuth
Som sagt: ja man kan prata om saker som tyder på nått, ja.. Vad är det som är så svårt för dig att greppa?
Att du inte håller med och tycker de verkar straight baserat just på deras beteende är så skrattretande så jag håller på och skrattar ihjäl mig. Inte för att jag tror att du har fel (vilket jag iföisg tror) men för att det är du som inte tycker att man ska döma folks sexualitet beroende på hur de är. Återigen gräver du din egen grav.

Du tycker säkert inte att det är nått fel på det men du skriver som om det vore det. Du säger ju att jag har dömt dem och är elak som tror att de kan vara gay. Som jag skrev förr : skulle de vara gay så är det dina inlägg som är de elaka inte mina. Och skulle de inte vara det så är det inget att vara kränk över eftersom att det är inget fel med det..
Du försöker skydda folk mot nått som du själv påstår inte är nått fel med, vad finns det då att skydda de från?

Hoppas du överlever skrattanfallen! Du får ha din åsikt om folks sexualitet och personlighet, du har väl fått den föreställningen på nåt sätt.

Jag har aldrig skrivit att du har dömt dem och är elak som tror de kan vara gay. Det är vad du tror att jag har sagt då jag ifrågasatt gångstilen som ett kriterium för folks sexuella läggning. Personlighetsmässigt har den lika stort avtryck som ett fingeravtryck. Men återigen, vi har inte samma inställning personlighet-sexualitet.

Det jag motsätter mig ar att man sprider felaktig information om folk man sett på tv. Räknas inte det till förtal? Jag har stor känsla för integritet och jag gillar inte ryktesspridning om den kan skada andra i deras liv, på nåt sätt. Jag tror det är känsligt för vissa att bli anklagade för att vara gay om man inte är det. Och på så lösa premisser som gångstil. Jag tror Magnus kan skaka av sig det men Charlie kan ha svårare för det och ta illa vid sig. Han är inget hatobjekt för mig, ingen människa är ett hatobjekt för mig. Jag ser bara en person som har gått igenom något mycket svårt och har förlorat all tillit till andra människor. Som djur som har plågats kan känna och vara.
2023-10-26, 19:07
Medlem
Hejar på Charlie och Pelle, de verkar vara raka och ärliga och spelar schysst.
2023-10-26, 19:09
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBidenLuktarBajs
Som andra användare sagt, så påminner hon om en Garbage Pail Kid.
Fan snackar du om? Du skrev:
Citat:
Jag fattar inte varför hon har ögonen så tätt ihop.
...som om hon har ett val.

Sen när någon skrev "tror inte hon valde det", så skriver du:
Citat:
Det tror inte jag heller, men det är såklart möjligt.
Vadå "det är såklart möjligt?"
2023-10-26, 19:14
Avslutad
Citat:
Återigen så är du helt ute och cyklar när du försöker tänka.
Charlie kommer utnyttja henne nu och kasta lite små komplimang smulor åt henne som hon gladligen kommer äta upp och göra allt för honom. Charlie står själv nu utan sin manliga fina starka beskyddare så han behöver en liten apa som kommer göra allt för honom.

Det räckte med ett par ord för att hon totalt skulle vända mot sin egen kompis (Tove). Hon försöker rättfärdiga sitt eget beteende genom att måla upp Tove som en svikare, men den enda svikaren är hon själv.
Sen att idioten jagar efter en kille som inte skulle ha intresse av henne (oavsett hans läggning) gör det hela en av dem mest tragiska beteendena man sett på Robinson

Du har svårt att skriva utan förolämpa andra eller hur? Du lägger alltid in giftpilar och det är väl därför du tolkar andra så negativt, projiceringar av dig själv.

Sara har ett gott hjärta och ser när folk har det svårt och försöker ge dom lite positivitet. Sen om Charlie fortsätter vara lika negativ som du så kommer det säkert att bli som du beskriver.

Sara hade väl anledning att reagera utifrån hur hon upplevde situationen. Jag kommer inte ihåg vad som hände dem emellan, men hon gjorde tydligen det valet enligt dig. Känner man sig sviken så svider det.
2023-10-26, 19:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Hoppas du överlever skrattanfallen! Du får ha din åsikt om folks sexualitet och personlighet, du har väl fått den föreställningen på nåt sätt.

Jag har aldrig skrivit att du har dömt dem och är elak som tror de kan vara gay. Det är vad du tror att jag har sagt då jag ifrågasatt gångstilen som ett kriterium för folks sexuella läggning. Personlighetsmässigt har den lika stort avtryck som ett fingeravtryck. Men återigen, vi har inte samma inställning personlighet-sexualitet.

Det jag motsätter mig ar att man sprider felaktig information om folk man sett på tv. Räknas inte det till förtal? Jag har stor känsla för integritet och jag gillar inte ryktesspridning om den kan skada andra i deras liv, på nåt sätt. Jag tror det är känsligt för vissa att bli anklagade för att vara gay om man inte är det. Och på så lösa premisser som gångstil. Jag tror Magnus kan skaka av sig det men Charlie kan ha svårare för det och ta illa vid sig. Han är inget hatobjekt för mig, ingen människa är ett hatobjekt för mig. Jag ser bara en person som har gått igenom något mycket svårt och har förlorat all tillit till andra människor. Som djur som har plågats kan känna och vara.
Ja, då är det så att du utgår utifrån att Charlie skulle tycka det är nått fel med att vara gay och du försöker skydda honom. Du försöker skydda honom från "hans" homofobiska tankar som du har lagt på honom. Han har antagligen inte det men om han skulle ha det så förtjänar han inget skydd för att han är homofobisk. Du som har så många gayvänner borde förstå en sån enkel och självklar sak.
Du har verkligen inte börjat tänka efter innan du skriver va? Du gillar bara att gräva dig djupare och djupare.
Senast redigerad av SigmundHellmuth 2023-10-26 kl. 19:29.
2023-10-26, 19:20
Avslutad
Haha Emilia slog ju ner sin tråd med handen?! Hur tydligt som helst! Fusk!

Franz är en jävla nolla
2023-10-26, 19:20
Avslutad
Citat:
Ja, då är det så att du utgår utifrån att Charlie skulle tycka det är nått fel med att vara gay och du försöker skydda honom. Du försöker skydda honom från "hans" homofobiska tankar som du har lagt på honom. Han har antagligen inte det men om han skulle ha det så förtjänar han inget skydd för att hans homofobiska tankar. Du som har så många gayvänner borde förstå den sån enkel och självklar sak.
Du har verkligen inte börjat tänka efter innan du skriver va? Du gillar bara att gräva dig djupare och djupare.

Himmel vad du misstolkar hela tiden. Det är du som har kategoriserat honom som gay. Han gillar att verka vara macho, och ja, jag tror att en sån känslig kille som han skulle inte gilla att du pratar om att han är gay om han inte är det.
2023-10-26, 19:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sinlo89
Haha Emilia slog ju ner sin tråd med handen?! Hur tydligt som helst! Fusk!

Oj, det missade jag! Och det var inte vinklingen och kameraobjektivet som kan ha spelat ett spratt?
2023-10-26, 19:26
Medlem
greta75s avatar
Sååå tråkigt att Sara hamnade i gränslandet, hon var viktig för den goda stämningen i lag Syd.

Jag tror Daniella och Emilia snabbt kommer in i gänget i nord.

Tyvärr ogillar folk varandra för lite i år, blir inte riktig drama. Det krävs rejäla stolpskott som Terese men det räcker inte med bara en.
2023-10-26, 19:28
Bannlyst
Citat:
Du har svårt att skriva utan förolämpa andra eller hur? Du lägger alltid in giftpilar och det är väl därför du tolkar andra så negativt, projiceringar av dig själv.

Sara har ett gott hjärta och ser när folk har det svårt och försöker ge dom lite positivitet. Sen om Charlie fortsätter vara lika negativ som du så kommer det säkert att bli som du beskriver.

Sara hade väl anledning att reagera utifrån hur hon upplevde situationen. Jag kommer inte ihåg vad som hände dem emellan, men hon gjorde tydligen det valet enligt dig. Känner man sig sviken så svider det.
Haha du försöker måla upp Sara som nån sorts hjälte som bryr sig om andra i gruppen. Men i själva verket har hon svikit alla och skyddar svinet i utbyte mot lite bekräftelse. Hennes ego och att hon ska få den bekräftelse hon behöver väger tyngre än hela gruppens välmående. Hon är en ytlig egoist och han är ett svin som är otrevlig och bråkar med folk i onödan. Han verkligen hatar att en tjej är bättre än honom i tävlingar. Det ska inte vara möjligt enligt hans världssyn. Det är ju bara lilla räkmackan som hon glider på (så som han tryckte det).

Det är ju du som skyddar den otrevliga svinet och den ytliga egot.
Senast redigerad av SigmundHellmuth 2023-10-26 kl. 19:33.
2023-10-26, 19:32
Bannlyst
Citat:
Himmel vad du misstolkar hela tiden. Det är du som har kategoriserat honom som gay. Han gillar att verka vara macho, och ja, jag tror att en sån känslig kille som han skulle inte gilla att du pratar om att han är gay om han inte är det.
Jag misstolkar dig inte alls, allt du skriver är ju på svart och vitt. Enligt dig ska Charle skyddas mot gay spekulationer för att du tror att han är homofob.
Senast redigerad av SigmundHellmuth 2023-10-26 kl. 19:35.
2023-10-26, 19:36
Avslutad
Citat:
Haha du försöker måla upp Sara som nån sorts hjälte som bryr sig om andra i gruppen. Men i själva verket har hon svikit alla och skyddar svinet i utbyte mot lite bekräftelse. Hennes ego och att hon ska få den bekräftelse hon behöver väger tyngre än hela gruppens välmående. Hon är en ytlig egoist och han är ett svin som är otrevlig och bråkar med folk i onödan. Han verkligen hatar att en tjej är bättre än honom i tävlingar. Det ska inte vara möjligt enligt hans världssyn. Det är ju bara lilla räkmackan som hon glider på (så som han tryckte det).

Den enda som projicerar är du, det är ju du som skyddar den otrevliga svinet och den ytliga egot.

Om det är så ensidigt världen fungerar, utan olika synsätt och vinklingar som andra kan ha på saker och ting, så är det så för dig. Inget mer att tillägga eller hur? Vad var det för citat du nu skrev innan, "Plus att det är en sinnessjuk grej att tycka för det ni säger är: "jag har rätt att klanka ner på andra tills de anpassar sig efter mitt tycke""

Ja ja.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in