Citat:
Ursprungligen postat av
ThordOlavsson
Förhöret skriver konsekvent ErAn:s namn med en bokstav för mycket, förmodligen Anderssen istället för Andersen. Jag tror att det är så enkelt att förhörsledaren tror att Ann*i stavas med e på slutet och därför kör det konsekvet.
Har jag nämnt en Malin?

I så fall har jag varit slarvig. Jag har däremot föreslagit att kvinnan i förhöret är M*aria P*allin, dvs PeNi senare sambo. Men det bygger endast på fem bokstäver i förnamnet och på att hon är den enda med fem bokstäver i förnamnet som jag har uppgift på.
I relevant åldersklass finns ytterst få Anni/Annie i Mariestad. Att två Anni/Annie skulle bo grannar med ErAn och vara vittnen till hans förehavande på söndagsmorgonen tror jag är långt mindre sannolikt än att Farbror Blå konsekvent stavar Anni fel.
Jag håller med om att flyttarna enligt skattemyndigheten inte stämmer med vad vi vet från andra källor. Men det är väl antagligen så att ErAn och AnGa:s förhållande spruckit runt första halvan av april. Hon flyttar hur som helst från honom 16:e april till Lockerudsvägen 73. Kanske hoppar hon mellan tillfälliga boenden denna sommar innan hon till slut bestämmer sig för att återvända till Danmark.
Tanken att hon bor i samma trappuppgång är något jag tolkat in i förhöret. ErAn talar om att när han hört hennes dörr slår igen så går han till sin egen lägenhet. Han beskriver då hur han öppnar "ytterdörren" och "lägenhetsdörren". (förhöret s. 2) Att ytterdörren nämns kan tyda på att AnGa bor i en grannuppgång.
Mmm, möjligt att de stavat fel. Men att då också skall hoppat från tillfälliga boende då för att det skall gå ihop med att han skall höra hennes dörr gå igen...Mmm. Sedan var det samma kvinna i detta förhör som han då själv påstod åt frukost hos och det skulle då varit hos samma kvinna boende i ErANs trappuuppgång va ? Hur skall då detta gå ihop då..Mmm. Vad "frukosten" anbelangar, så ägde den aldrig rum, det fastslår kvinnan i förhör. ErAn säger då att : "Det måste varit vid ett annat tillfälle då".
Frågan är också varför hon måste låna bilen till en kontraktsskrivning på lägenhet just denna Söndag den 14 juni 1992, när hon skall flytta tillbaka till Lockerudsvägen 63 alldeles bredvid ? Och vad jag förmodar till ErAns lägenhet igen, annars blir det helsnurrigt om det inte är det, samt det också att hon utvandrar igen inte långt därefter 19920829 tillbaka till Danmark. Uppsägningstid på 3 månader o s v , på en egen lägenheten i så fall som hon säger upp omgående innan ens uppsägningstiden har hunnit att löpa ut ?
Som sagt så ligger ju då trappuppgången: Lockerudsvägen 73 då i huset bredvid eller ytterligare ett hus bort, beroende på
vart på huset portuppgång nr.63 finns då . Om hon bor här så vet jag inte om de bor grannar direkt...
Är det inte lite underligt detta ? Vad säger du igen då...? Vill du återkomma med en pedagogiskt och långsamt enkel förklaring på detta tro ?