2023-10-26, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Tjock? såg på teven nyss å hon såg väl ut som en ordinär 55 åring... Inte smällfet.

Jo, hon är väldigt tjock. Det är så sällsynt att vara i form numera att folk inte ens vet längre hur man ''ska'' se ut.
Citera
2023-10-26, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Markus.Stahlinder
För en annan som gillar alla typer av tjejer, så tyckte jag inte hon var tjock. Lite överviktig kanske.
Fast då gillar jag kurviga brudar också.

Men då är du blind, Markus. Det är inte lite tjock hon är.
Citera
2023-10-26, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimucher
Varför denna snyft artikel SVT?

Förstår inte woke människor skillnad på affärer & rättigheter längre….

* Skulle ni vågat försäkra fettot?
* Är en sjukdomsfall försäkring en rättighet?
* Rätt eller fel?
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...tt-bmi--263gru

Hur vet försäkringsbolaget hennes BMI? Jag har mig veterligen aldrig lämnat ut sådan information innan försäkringen trädde i kraft.
Citera
2023-10-26, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
Bra att försäkringsbolagen sätter ned foten. Svenska kvinnor måste gå ned i vikt.....

Det behöver nog ett antal svenska karlar också.

Allvarligt talat hade jag förväntat mig någon som väger ca 140 kg.
Senast redigerad av Hiitsme 2023-10-26 kl. 16:47.
Citera
2023-10-26, 17:02
Medlem
Jag reagerade när hon sa att hon tränade regelbundet tre gånger i veckan. Man hörde verkligen hur svårt det var att ljuga ihop det.
Citera
2023-10-26, 17:06
Medlem
aaerligs avatar
Vad är det hon inte förstår? Ett försäkringsbolag utför inte välgörenhet. Om det då är en försäkring på gruppnivå så måste de ha vissa krav och högt BMI är en tvärsäker riskfaktor för hjärtkärlsjukdom. Vill hon verkligen ha en sjukförsäkring får hon betala själv med en förhöjd premie på grund av riskfaktorn.

Om jag hypotetiskt skulle ha cancer vid försäkringstillfället så kan inte jag gå och bli kränkt över att försäkringsbolaget inte vill försäkra mig till samma premie som mina friska kollegor.
Citera
2023-10-26, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimucher
Varför denna snyft artikel SVT?

Förstår inte woke människor skillnad på affärer & rättigheter längre….

* Skulle ni vågat försäkra fettot?
* Är en sjukdomsfall försäkring en rättighet?
* Rätt eller fel?
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...tt-bmi--263gru

Finns fetare männiksor än henne som är försäkrade, på mitt jobb bla. Varföe skulle inte hon kunna bli det eller är detta typ elite snygg försäkringar?
Citera
2023-10-26, 17:14
Medlem
-Bukowski-s avatar
Är bara att ljuga i ansökan (om vikten) och sedan påstå att man gått upp i vikt efter att man tecknat försäkringen - sedan hoppas att man inte behöver nyttja denna innan en rimlig tid.
Citera
2023-10-26, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Hur vet försäkringsbolaget hennes BMI? Jag har mig veterligen aldrig lämnat ut sådan information innan försäkringen trädde i kraft.

Dom kan väl räkna ut den, herregud 😂😂😂😂
Citera
2023-10-26, 17:41
Medlem
The offermentalitet is strong in this one.
När är det dags för människor att börja ta lite egenansvar?
Citera
2023-10-26, 17:43
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Om det går till på dessa sätt, så kan ju ingen teckna en försäkring. Alltid har väl alla någonting som ligger dem till last.

Tanken eller hela affärsmodellen är ju att ingen ska använda sin försäkring, så då får man ju som försäkringsbolag först neka riskfallen att teckna, när sedan någon annan vill använda sin försäkring så ska man försvåra så mycket det går.

- Läste du inte igenom avtalet? På punkt 279.3 står det försäkringen gäller ej vid cancer
Tyvärr!!
Citera
2023-10-26, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Tanken eller hela affärsmodellen är ju att ingen ska använda sin försäkring, så då får man ju som försäkringsbolag först neka riskfallen att teckna, när sedan någon annan vill använda sin försäkring så ska man försvåra så mycket det går.

- Läste du inte igenom avtalet? På punkt 279.3 står det försäkringen gäller ej vid cancer
Tyvärr!!

Exakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in