Citat:
Ursprungligen postat av
NoColorClothes
Har länge läst på Flashback och nu skaffat ett konto. Ursäkta om allt inte landar rätt. Men en sak jag burit på länge är att jag tycker Jimmie Åkesson är vår skickligaste politiker. Jag har också en idé om vad som i huvudsak förklarar det hela. Jag tycker helt rätt och slätt att de övriga politikerna inte behöver försvara sig för media medan Jimmie alltid får kritiska och en närmast arg attityd. Han har dessutom tagit det som en sport att bemöta denna attityd och dessa frågor. Särskilt i debatter och när han har alla emot sig går han genom rutan som mest. Journalister försöker motarbeta, ignorera, kritisera eller på annat sätt förminska och Jimmie bara växer. Det går helt enkelt inte att lura tittaren och samtidigt sporras Jimmie av det. Det är min hypotes. Tycker ni lika och hittar ni exempel på detta?
PS: Sen är driver SD konkreta frågor och då är det lättare att göra sig förstådd. Tror SD går emot att bli ett 30% parti.
Det kanske är att märka ord men i mitt tycke är det skillnad på bäste och skickligaste när det kombineras med "politiker".
I vart fall sett till vad dagens politiker står för.
En skicklig politiker idag dyker upp igen oavsett hur många gånger han/hon har blivit "grodbankad".
Det är alltid någon annans fel och i vart fall inte mitt, tycks måttot vara för dessa broilers.
Jimmie Åkesson har nog ingen sådan känsla att han måste hävda sig och eller skydda sig.
Han känner nog att han törs och kan säga som det är.
Det biter liksom inte att slänga ur sig brunskjorta, rasist, nazist eller vad hand politiska gelikar försöker med.
Media lyckas inte heller dra ned honom i diket, för i grund o botten är det han säger bara sanningar, även om de är oerhört obekväma för många PK-människor.
Jag tycker också att det faktiskt känns som om han är den enda partiledare som bryr sig om hela Sverige på en och samma gång.