2023-10-26, 14:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Hon är ju 19 år så hon kan ju flytta vart hon vill. Föräldrarna behöver inte flytta med henne.

Jag citerade Anedins inlägg som skrev att föräldrarna inte har flyttat omkring sen detta kom upp..
Citera gärna rätt hädanefter...
Citera
2023-10-26, 14:48
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
"That's it. Jag sa INGENTING om att detta "bevisar" Ms deltagande, det har du fantiserat ihop alldeles själv."

Eftersom jag inte har minsta kunskap eller intresse av kampsport är det mer än långsökt att jag skulle fantisera om det över huvud taget.

Men det var ju exakt det du anklagade mig för!!!??? Jag skrev ju att det inte går att bevisa Majas deltagande med enbart kampsportsgrepp och då kallade du mig lögnare, med implikationen att jag skulle ha påstått att det visst gick tidigare.

Citat:
Det som framkom av intresse var mothuggen mellan er experter. Vad ni avsåg begrep jag inte, men klart framgick att ni inte delade varandras uppfattning om möjlighet till låsning.

"Klart framgick"?

Men snälla, vi pratade om vilken kontrollposition som var bäst inom BJJ/SW/MMA. Ingen av oss pratade då om det var möjligt/omöjligt för Johanna att kontrollera både armar och överkropp med endast benen eller om det var möjligt att låsa armar från sidoposition när någon annan sitter i mount. Vi berörde inte de ämnena öht. Jag förstår inte hur det är möjligt för dig att missförstå.

Från och med nu, om du "inte begriper" vad som skrivs: Fråga mig vad jag menar istället för att anta saker. För dina antaganden är helt galna. Du är så off så jag vet inte vad jag ska säga.

Citat:
Kroken med fokusskifte nappar jag inte på.

Nej, jag vet att du inte tycker om när jag tydliggör din bullshit.
Citera
2023-10-26, 14:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Vissa vill att detta ska avgöras på annat sätt än i domstol, men bör vara försiktiga med hur man uttrycker sig då det finns utmärkta digitala verktyg för att analysera text någons tusentals inlägg i forum inom ramen för vad Flashbacks robots.txt fil tillåter.

Så nu får alla dividera vidare om detta, men jag lämnar den här kommentaren och återgår till min pensionering från fb. Öppna för pm tack för det finns mer sunda plattformar för ”eftersnack”. En dag inom en inte alltför snar framtid kommer fb få en lite mer ”mogen” konkurrent till Abok och det kommer vara en bra dag.
Ni blir väl typ 5 där likt här, har svårt att se att nån har lust med nya plattformen med det upprepade hot som du kommer med igen.

Domen har motsägelsefulla partier så den kan ifrågasättas.

Domen var dock i huvudsak undermålig utifrån att det fanns mycket att efterfråga ang gärningsbeskrivning, indicier, avsaknad av vittnen och konfrontationer.
Framställning av bevisning var således dålig och det är en väsentlig skillnad.

Bitchiga Maja gled iväg och det var tyvärr inte direkt otippat.

Ha det så fint Avel. Bye Bye.
Senast redigerad av develi 2023-10-26 kl. 14:58.
Citera
2023-10-26, 14:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon hamnar på riksmottagningen för riskbedömning inför fast placering.
Men där är hon väl redan placerad?
Hinsan alltså.

Jag har för mig att hon suttit häktad på Hinsan!
Men mitt önskemål är att hon hamnar i Ystad, bland de riktiga galningarna
Citera
2023-10-26, 14:53
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Högt beviskrav, som sig bör förvisso.

Vad säger att det måste vara exakt så här högt, dock? Skulle en viss minskning verkligen innebära en verklig risk för rättssäkerheten? Det tror inte jag.
Citera
2023-10-26, 14:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Fupen är vad den är. Man kan läsa den som fan läser bibeln, om man vill.

Polisarbetet har stora brister, helt klart.

Att inte Johannas advokat kallade in detta vittne, till Johannas fördel, hur kan det komma sig tror du?
Ja, absolut.
J såg tex inte på porrfilm efter mordet.

Målet ägs i huvudsak av ÅK och han ska kalla viktiga vittnen för att ro det hela i land.

Vad Clea sen sysslade med får du väl dra ett mail till henne och fråga.
Citera
2023-10-26, 14:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hnes1983
Fast nu missar du ju att ta med i beräkningarna att J kan tänkas vara en rubbad psykopat eller nåt i den stilen. Att vara beredd att döda nån man är osams med och hatar, det är långt ifrån alla kapabla att göra...! Att nåt är fel på J är väl ganska tydligt.

Vad är det jag har missat...
Har inte missat något, då det är upp till andra att läsa vad jag citerat innan.
Sitter inte o rablar upp bara för att andra vill det.
Om du läser det du citerar så kanske du upptäcker något...
Citera
2023-10-26, 14:55
Avslutad
Citat:
Det verkar vara svårt att ta in att Maja frikändes.

Detta var Johannas hämnd.
Hon ville se systrarna Tönnies döda.

Bråket på Nöjet, är det ingen som sett.
Johannas berättelse om hur Tove ska ha flugit på och slagit henne i huvudet, är icke trovärdig.

Jag hoppas att fallet tas upp i Högsta Domstolen, gällande Johannas dom, så att hon döms till livstid.
Ett liv för ett liv.

Maja Hellman, förhör 18 oktober 2022:
Citat:
Hon märkte Tove först vid 01-tiden när de satt i en soffa och väntade på en kamrat. Tove stod upp när hon sade något till Johanna. Johanna puttade till henne med sina händer på hennes bröstkorg. Det gjorde att Tove backade lite men stod upp hela tiden. Sedan ville hon slåss, hon slog knytnävsslag mot Johannas huvud. Maja ställde sig upp och knuffade bort Tove så hon backade bakåt. Sen gick Tove från dem

Är det Maja du kallar för "ingen"? Är det Maja du kallar för "icke trovärdig"?
Citera
2023-10-26, 14:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Jag har för mig att hon suttit häktad på Hinsan!
Men mitt önskemål är att hon hamnar i Ystad, bland de riktiga galningarna
Rumskamrat med Möller vore ju nåt men hon är redan BFF med en strypare som delar rum.
Citera
2023-10-26, 15:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, absolut.
J såg tex inte på porrfilm efter mordet.

Målet ägs i huvudsak av ÅK och han ska kalla viktiga vittnen för att ro det hela i land.

Vad Clea sen sysslade med får du väl dra ett mail till henne och fråga.
Det finns nog en anledning till att Clea valde att inte kalla in just det vittnet, med tanke på hur hon åberopat andra vittnen
Citera
2023-10-26, 15:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Det finns nog en anledning till att Clea valde att inte kalla in just det vittnet, med tanke på hur hon åberopat andra vittnen
Hon hade säkert en baktanke.

Om vakten kallats så hade han vittnat om att båda hyste agg mot Tove.

Han hade även vittnat om att Maja bad att få ställa upp som vittne och att hon krävde att han skulle slänga ut Tove.

Att ÅK lät detta passera är riktigt tragiskt och likaså att Maja tilläts ljuga i TR om att hon aldrig pratat med vakten.
Det lär således passar HovR obemärkt hur engagerad och aggressiv även Maja var - och det fanns en vakt till som såg hur hon såg upprörd ut då hon letade efter Tove.
Sen tar de med henne till lägenheten och bär ut henne som död.
Senast redigerad av develi 2023-10-26 kl. 15:12.
Citera
2023-10-26, 15:11
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blavinge
De flesta med pågående psykisk ohälsa springer inte runt och festar de ligger i sängen 24/7 och mår skit! Den där psykiska ohälsan som hon hade måste flugit sin kos hon var uppenbarligen mycket bättre!!

Ja. Hon fick ju diagnos och medicin. Sedan blev det väl bättre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in