2023-10-26, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det verkar vara svårt att ta in att Maja frikändes.

Detta var Johannas hämnd.
Hon ville se systrarna Tönnies döda.

Bråket på Nöjet, är det ingen som sett.
Johannas berättelse om hur Tove ska ha flugit på och slagit henne i huvudet, är icke trovärdig.

Jag hoppas att fallet tas upp i Högsta Domstolen, gällande Johannas dom, så att hon döms till livstid.
Ett liv för ett liv.

Något hände på Nöjet. Varför tog annars J och M kontakt med vakter och polis.
Citera
2023-10-26, 14:26
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Men herregud....du kan inte mena allvar?

Vad jag skrev till dig som var kampsportsrelaterat handlade uteslutande om tre saker:
1) Ditt felaktiga påstående om att det var en "fysisk omöjlighet" att hålla fast armar från en sidoposition.
2) Att det inte är en realistisk kontrollposition för en person att sitta på överkropp och armar samtidigt och förhindra att endera kommer loss.
3) Att även OM det var sant att Tove försökte strypa J (vilket ingen av oss trodde) så skulle man inte kunna förvänta sig att se ett märke på J:s hals.

That's it. Jag sa INGENTING om att detta "bevisar" Ms deltagande, det har du fantiserat ihop alldeles själv.

Det är verkligen helt fantastiskt hur du kan hitta på såna här saker samtidigt som du anklagar MIG för att hela tiden komma med "snedvridna påståenden" som du sedan inte behagade nämna ett enda exempel på. Du borde verkligen skämmas.
"That's it. Jag sa INGENTING om att detta "bevisar" Ms deltagande, det har du fantiserat ihop alldeles själv."

Eftersom jag inte har minsta kunskap eller intresse av kampsport är det mer än långsökt att jag skulle fantisera om det över huvud taget.

Det som framkom av intresse var mothuggen mellan er experter. Vad ni avsåg begrep jag inte, men klart framgick att ni inte delade varandras uppfattning om möjlighet till låsning.

Kroken med fokusskifte nappar jag inte på.
Citera
2023-10-26, 14:29
Avslutad
Är det inte förtal
Att nu i efterhand tala illa om Maja?
Maja är helt frikänd gällande mordet på Tove.

Maja har suttit frihetsberövad en längre period - samt fått skadestånd för detta.

Är det verkligen så att det fortfarande finns ett hot mot Maja ?
Isåfall ska Maja och hennes familj ha polisskydd , som vi skattebetalare betalar utan att klaga.

Maja är en fri person som aldrig skadat någon.
Citera
2023-10-26, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Finns det någon anledning att media benämner henne som Johanna Jansson och utelämnar det judiska namnet?

Hon har tagit bort det judiska namnet.
Citera
2023-10-26, 14:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av blavinge
Något hände på Nöjet. Varför tog annars J och M kontakt med vakter och polis.
Det var Johanna som ville förstöra Toves utekväll, få henne utkastad.
Allt grundar sig i Johannas sjuka begär att förstöra och hämnas, skapa intriger och framställa sig som offer, fast hon själv orsakat kaoset. Det finns såna tjejer i alla samhällen, dom som alltid är i konflikt
Citera
2023-10-26, 14:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Det finns inga vittnen, trots en full nattklubb...
Maja blev matad med en story uppdiktad av Johanna.
Lika mycket bullshit som att Maja vore utan konsekvenstänk eller att J tittat på hard core efter mordet.

Det finns vittnen om Majas aggressivitet och det är separata vakter så storyn är helt i paritet med det Maja säger.
Om än överdrifter i detaljer för att smutskasta Tove och peka ut henne.

Hon erbjöd sig vittna på plats till Johannas fördel.

Så lägg ner din patetiska iver att göra Maja mer helgonlik.
Du har FUP emot dig.
Senast redigerad av develi 2023-10-26 kl. 14:34.
Citera
2023-10-26, 14:33
Medlem
Citat:
Det var Johanna som ville förstöra Toves utekväll, få henne utkastad.
Allt grundar sig i Johannas sjuka begär att förstöra och hämnas, skapa intriger och framställa sig som offer, fast hon själv orsakat kaoset. Det finns såna tjejer i alla samhällen, dom som alltid är i konflikt

Ja tyvärr sorgligt men sant. Och Johannas behov av hämnd var konstant mot små oförätter.
Citera
2023-10-26, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
För jävligt att den här från mörka Afrika adopterade pingstpastordottern ska komma undan från det här bestialiska brottet så här lindrigt som HR anser vilket för övrigt just uppmuntrar till ljug och tystnad inför rättsväsendet då det tydligtvis lönar sig med vilka rövarhistorier som helst för svenska naiva domstolar.

Hoppas verkligen att fallet går till HD och att det åtminstone där blir en alternativ åtalspunkt om grovt skyddande av brottsling som hon ju verkligen gjort sig skyldig till. Hon är ju en medbrottsling ända ut i fingernaglarna.

Högt beviskrav, som sig bör förvisso. Tycker att det är viktigt att detta upprätthålls för annars kommer folk sitta för saker de inte gjort i högre utsträckning. Detta innebär förstås att det lönar sig att hålla truten i vissa situationer. Å andra sidan är det åklagaren som ska styrka åtalet, det hade varit märkligt om den misstänkta personen förväntas samarbeta med åklagaren för att sätta dit sig själv.

Vet inte vad som ska bli förändrat av att hon döms för skyddande av brottsling. Visserligen är maxstraffet hårdare för grovt skyddande jämfört med grovt gravfridsbrott. Ändå landade man långt ifrån maxstraffet för gravfridsbrottet. Troligen hade man inte hamnat högre om man dömde för skyddande av brottsling heller.

Tror det sista är sagt i den här saken tyvärr, det lär inte bli några fler vändor.
Citera
2023-10-26, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Är det inte förtal

Maja har suttit frihetsberövad en längre period - samt fått skadestånd för detta.

Isåfall ska Maja och hennes familj ha polisskydd , som vi skattebetalare betalar utan att klaga.

Varje människa är fri att tänka och tycka själv. I mina ögon är hon skyldig efter allt som framkommit. Dock skulle jag aldrig skada henne då vore jag inte bättre än dessa två kumpaner.
Citera
2023-10-26, 14:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Lika mycket bullshit som att Maja vore utan konsekvenstänk eller att J tittat på hard core efter mordet.

Det finns vittnen om Majas aggressivitet och det är separata vakter så storyn är helt i paritet med det Maja säger.
Om än överdrifter i detaljer för att smutskasta Tove och peka ut henne.

Hon erbjöd sig vittna på plats till Johannas fördel.

Så lägg ner din patetiska iver att göra Maja mer helgonlik.
Du har FUP emot dig.
Fupen är vad den är. Man kan läsa den som fan läser bibeln, om man vill.

Polisarbetet har stora brister, helt klart.

Att inte Johannas advokat kallade in detta vittne, till Johannas fördel, hur kan det komma sig tror du?
Citera
2023-10-26, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Är det inte förtal

Man får se till omständigheterna. Det här är ett omskrivet fall i media, skadan är liksom redan skedd. Ett förtal syftar till att sprida uppgifter som får någon att framstå som brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt. Dessa uppgifter är så att säga redan spridna, och skadan som man vill förhindra genom att kriminalisera förtal är redan skedd. Så det blir svårt att hålla någon ansvarig i det här skedet för förtal med tanke på nyhetsvärdet.

Ersättningen för detta får hon söka från staten, som så att säga spridit uppgifterna som väckt missaktning bland folklagren. Huruvida hon kommer ha framgång med det är tveksamt, hon är trots allt dömd för ett grovt brott till följd av händelsen, och har satt sig i den här situationen själv.
Citera
2023-10-26, 14:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Man får se till omständigheterna. Det här är ett omskrivet fall i media, skadan är liksom redan skedd. Ett förtal syftar till att sprida uppgifter som får någon att framstå som brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt. Dessa uppgifter är så att säga redan spridna, och skadan som man vill förhindra genom att kriminalisera förtal är redan skedd. Så det blir svårt att hålla någon ansvarig i det här skedet för förtal med tanke på nyhetsvärdet.

Ersättningen för detta får hon söka från staten, som så att säga spridit uppgifterna som väckt missaktning bland folklagren. Huruvida hon kommer ha framgång med det är tveksamt, hon är trots allt dömd för ett grovt brott till följd av händelsen, och har satt sig i den här situationen själv.
Jag kan sträcka mig till att det var dumt av Maja att sova hos J - just den kvällen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in