2023-10-26, 06:16
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Polisen gör inte ett skit, dessa ärenden är lågprioriterade. Jag har råkat ut för något liknande men kunde tack vare vissa uttryck i texterna ana mig till vem det var och konfronterade personen. Men har du inte en aning om vem det kan vara är det otroligt frustrerande. Polisen la ner alla mina ärenden trots att jag namngav en trolig misstänkt
Absolut det är jag helt med på. Polisen har fullt upp med all terror som pågår i landet med sprängningar och skjutningar. Inte ens rån eller våldtäkter utreds. Däremot hade det ändå varit viktigt att polisanmäla varje gång som stalker skickade eller gjorde grövre grejer. Detta för att kunna visa upp inför chef och de kvinnor som ringde honom och skällde ut honom. Inte för att det skulle klaras upp utan för att bevisa att man har med en galning att göra.
2023-10-26, 06:17
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toeknee
Ja, det var också konstigt.

Det tyder på att hon känner någon som känner honom. Alternativt att han har kontakt med henne, utan att veta att det är hon.

Om hon bara känner någon som känner honom, så vore det ju riskabelt och suspekt om hon frågade denne om "Felix nya nummer".

Baserat på inlägget jag citerade i ett inlägg ovanför ditt, så låter det inte helt orimligt att han känner henne.

Felix och Sabrin hade enligt en användare i krimtråden, en sexuell relation i 8 år! innan hon böejade stalka honom...
2023-10-26, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
[/b]

Felix och Sabrin hade enligt en användare i krimtråden, en sexuell relation i 8 år! innan hon böejade stalka honom...

Detta för dock inte bekräftat utan bara en random användare som sagt ..
2023-10-26, 08:38
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Jag undrar detsamma. Hur skulle stalkern få tag i hans hemliga telefonnummer, som inte registreras någonstans. Helt omöjligt! Han känns lite handlingsförlamad! Bara blocka numret för 17!

Man kan ju tycka att operatören borde kunna stänga ned kontantkortsnummer som uppenbart missbrukas. Undrar om de gjordes något försök den vägen.
2023-10-26, 08:59
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
[/b]

Du tror på allt som någon anonym random person skriver på internet? Bra källkritik där
2023-10-26, 09:02
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Jag tycker han agerade väldigt dum. Som en struts som kör huvudet i sanden. Men han var ju ung får man tänka på. Han borde förekommit den här personen och upprättat polisanmälan varje gång som han blev hotad. Han skulle ha samlat ihop alla de kvinnor som ringde honom och skällde ut honom för att ”han trakasserade de” på ett möte så ett de kunde se själva att det var en galning och inte Felix själv. Han borde pratat med alla och varit öppen med det samt vänt sig till sina föräldrar. Jag får för mig att det är en man som stalkar honom men har ingen aning. Segt att man måste vänta en vecka till nästa avsnitt.
Svenskar har blivit bombarderade sedan barnsben med att man ska ignorera din mobbare så tröttnar de till slut.
Uppenbarligen var precis så han tänkte.
2023-10-26, 09:09
Medlem
Inte om stalkern är en i din bekantskapskrets.
2023-10-26, 10:20
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Det intressanta är att alla hennes sociala medier och olika artiklar kopplade till hennes namn har varit öppna för allmänheten fram tills väldigt nyligen.

Uppenbarligen så får denna dokumentärserie mer genomslag och skapar mer upprättelse för brottsoffret än det lilla som svensk domstol lyckades åstadkomma.

Även bra att dom dragit ut dokumentären i tre delar, då blåser inte stormen över lika snabbt för henne.

Jobbet på luftslottet Northvolt lär hon ju inte förlora då kvinnor generellt sett har diplomatisk immunitet när det gäller att deras agerande skulle leda till konsekvenser.
2023-10-26, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av invandrar-leffe
Man kan ju tycka att operatören borde kunna stänga ned kontantkortsnummer som uppenbart missbrukas. Undrar om de gjordes något försök den vägen.

Operatören kan inte göra det utan domslut.

Ingen kan stänga av en telefon för att någon säjer det.
2023-10-26, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Felix säger att han inte ville stänga av telefonen för att inte missa viktiga samtal eller sms, det går att förstå, men varför blockerade han inte hennes nummer så han slapp höra varje gång det plinga i mobilen eller när hon ringde?

Han ville vill veta vad som pågick men jag hoppas utan att svara.
Ville antagligen ha vetskap om att personen håller på och vad som händer då det inte bara var han direkt utan till alla i hans omgivning.
2023-10-26, 11:34
Medlem
Peace2023s avatar
Det går att hitta en bild om man söker på "northvolt sabrin olsson". Ett gruppfoto. Troligtvis hon.
2023-10-26, 11:55
Medlem
differentdayss avatar
https://se.linkedin.com/in/sabrin-olsson-4017041a4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in