2023-10-26, 00:59
Medlem
peterZiipens avatar
Napp #299 var en intressant fångst. Snäppet högre IQ än den genomsnittliga gäddan, (vilket iofs kanske inte säger så mycket).

Hoppas att #300 blir en jubileumsgädda - något utöver det vanliga.
Citera
2023-10-26, 01:19
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanctus
Har dom kommenterat varför dom börjat blurra bilder av sexuell art? Skulle in och avnjuta den legendariska bilden på Kinky-Brian med sin kulmage men allt var blurrat.
De har tidigare sagt att de aldrig kommer blurra för att ”om barn tvingas se denna typ av bilder ska vi vuxna också klara av det”. De har gått efter sin hemmasnickrade moral utan att bry sig om att spridning av andras nakenbilder utgör åtminstone ett, men ofta fler än ett lagbrott. Nu verkar juridiken ha sprungit ikapp dem i den frågan.

Undrar vad som blir nästa juridiska bakslag. Tippar på att de kommer jagas för bokföringsbrott eller liknande. Tycker att Dumpen är en strålande och beundransvärd verksamhetsidé, önskar bara att den kunde ha drivits av någorlunda vettiga människor.
Citera
2023-10-26, 03:28
Medlem
Vad går swish bidragen till?
Vad har de för utgifter i genomsnitt för att kroka en gädda?

Hur mkt besparar de samhället genom att förhindra våldtäkter och sjukskrivningar?
Citera
2023-10-26, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av backvudejaflash
Vad går swish bidragen till?
Vad har de för utgifter i genomsnitt för att kroka en gädda?

Hur mkt besparar de samhället genom att förhindra våldtäkter och sjukskrivningar?
Den som visste det... Swish till deras nya nr går till Dumpen Media Group AB. Enl egen utsago är det den del av verksamheten som står för produktion av konfrontationer.
Utgifter per gädda är inte en uppgift jag sett.
Eventuella besparingar är en omstridd fråga. Skulle man göra en uppställning över resultatet så långt blir det nog en del kostnader för samhället relaterat till gäddor och omgivning. Motposten blir en lång lista av "kanske hindrat"...
Citera
2023-10-26, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thomas6668
Det är helt oväsentligt vart pengarna bokförs, finns ingen vinning att ha dem i ett bolag eller förening

Ett AB kan ge pengar till en förening

Det ända som är intressant är om pengarna räknas som gåva eller som vanligt löneutag
Det är hårdare kontroll i ett AB, dvs du kan inte ta ut pengar som räknas som lön utan att skatta direkt för dom pengarna

Så era fantasier har noll bäring

Så för att ni ska slippa att fantisera om det, så är det följande som gäller

Räknas det som gåva så beskattas det som en gåva

Räknas det som en vanlig intäkt så beskattas uttagen som lön

Inte svårare än så, och det finns inga ”smarta” upplägg
Utan alla regler finns hos skattemyndigheten
Du har helt rätt, och det är inga konstigheter rent skattemässigt. Dock finns det lite intressanta frågeställningar i det hela:
Gåva från företag till förening är absolut möjligt. Dock inte avdragsgillt hur som helst.
Att ta ut pengar ur ett AB via lön för att sedan ge gåva är 100% ok. Dock ett dyrt sätt skattemässigt.
En väg till är via utdelning, men även det innebär beskattning.
Betalar man bara skatten så är det noll problem.

Det intressanta i sammanhanget är om SKV har samma syn på gåvorna via swish. Det vi i dagsläget inte vet är om dumpen redovisar det som gåva eller driftsintäkter. Det får vi veta när årsredovisningen kommer. Frågan är dels intressant vis a vis vinstbeskattning, och dels vis a vis moms och hela problematiken runt F-skatt.
Hur du än vrider och vänder på det hamnar en stor del av swishpengarna i SKV's händer.
Så då handlar det bara om hur mycket, och har dumpen nog cash att reglera de beloppen?
Citera
2023-10-26, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Du har helt rätt, och det är inga konstigheter rent skattemässigt. Dock finns det lite intressanta frågeställningar i det hela:
Gåva från företag till förening är absolut möjligt. Dock inte avdragsgillt hur som helst.
Att ta ut pengar ur ett AB via lön för att sedan ge gåva är 100% ok. Dock ett dyrt sätt skattemässigt.
En väg till är via utdelning, men även det innebär beskattning.
Betalar man bara skatten så är det noll problem.

Det intressanta i sammanhanget är om SKV har samma syn på gåvorna via swish. Det vi i dagsläget inte vet är om dumpen redovisar det som gåva eller driftsintäkter. Det får vi veta när årsredovisningen kommer. Frågan är dels intressant vis a vis vinstbeskattning, och dels vis a vis moms och hela problematiken runt F-skatt.
Hur du än vrider och vänder på det hamnar en stor del av swishpengarna i SKV's händer.
Så då handlar det bara om hur mycket, och har dumpen nog cash att reglera de beloppen?

Det bästa är om du ringer skattemyndigheten!
Det finns inga specialregler för dumpen.
Antingen räknas det som gåva eller inte

Det finns inget konstigt med F-skatt, du betalar det om du tar ut en beskattad lön
Och driftintäkter finns det inget som heter
Och det finns heller inga swishpengar som hamnar hos SKV

Antingen räknas pengarna som gåva, eller så räknas dom pengarna som tas ut i lön som en beskattningsbar inkomst
Löpande kostnader som bensin boende mm är det ingen skatt på
Citera
2023-10-26, 10:13
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Det här är nog den första jag sett som verkligen förstår sin "läggning", hur den påverkar hans liv och andras liv. Jag kan förstå ångesten han har mellan de maniska skoven, men jag rättfärdigar inte skoven.
Han verkar ha insett att detta är en psykisk störning och att när han är på väg att lyckas uppfylla "drömmen" så inser han att det är fel och hittar på en ursäkt. Så pass närvarande är han och kan hejda sig.

Jag tror att det här är en av de få gäddor som kommer ta till sig av konfrontationen och söka hjälp, på riktigt.
Hoppas inte på för mycket. Han verkar av chatten vara en riktigt störd jävel så det är nog mycket fint prat utan grund.

Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Napp #299 var en intressant fångst. Snäppet högre IQ än den genomsnittliga gäddan, (vilket iofs kanske inte säger så mycket).
Vad tyder på att han skulle ha speciellt hög IQ?
Senast redigerad av Pinoputchin 2023-10-26 kl. 10:20.
Citera
2023-10-26, 10:20
Medlem
Citat:
Det bästa är om du ringer skattemyndigheten!
Det finns inga specialregler för dumpen.
Antingen räknas det som gåva eller inte

Det finns inget konstigt med F-skatt, du betalar det om du tar ut en beskattad lön
Och driftintäkter finns det inget som heter
Och det finns heller inga swishpengar som hamnar hos SKV

Antingen räknas pengarna som gåva, eller så räknas dom pengarna som tas ut i lön som en beskattningsbar inkomst
Löpande kostnader som bensin boende mm är det ingen skatt på
Skönt att vi har en skatteexpert i tråden.

Vad har Dumpen MediaGroup AB för intäkter från sin verksamhet enligt dig?
Citera
2023-10-26, 10:26
Medlem
Citat:
Skönt att vi har en skatteexpert i tråden.

Vad har Dumpen MediaGroup AB för intäkter från sin verksamhet enligt dig?

Det är jag absolut inte!
Alla som har ett jobb vet att det är skatt plus socialavgifter på vanliga löneutag

Blir ju lite patetiskt när ni sitter och hittar på saker som inte har någon bärighet i verklighet och tom hittar på ord och saker som inte ens existerar
I eran iver att kunna fortsätta att leta barn på nätet
Citera
2023-10-26, 12:32
Medlem
Citat:
Det är jag absolut inte!
Alla som har ett jobb vet att det är skatt plus socialavgifter på vanliga löneutag

Blir ju lite patetiskt när ni sitter och hittar på saker som inte har någon bärighet i verklighet och tom hittar på ord och saker som inte ens existerar
I eran iver att kunna fortsätta att leta barn på nätet
Jag upprepar: vilka intäkter anser du att Dumpen Media Group AB har från sin verksamhet?
Citera
2023-10-26, 12:59
Medlem
Citat:
Jag upprepar: vilka intäkter anser du att Dumpen Media Group AB har från sin verksamhet?

Jag anser ingenting!

Men om man googlar så tolkar jag det som att,
Om varje enskild inbetalarare ger bort över 5000 euro
Så ska skattetabellen nedan användas

Skatt vid den nedre gränsen
(euro) Skatt på den del som överstiger gränsen (%)
5 000–25 000 100 19 %
25 000–55 000 3 900 25 %
55 000–200 000 11 400 29 %
200 000–1 000 000 53 450 31 %
1 000 000– 301 450 33 %
Citera
2023-10-26, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanotklubbenKermit
På mailadress info@dumpen.se

https://dumpen.se/ufaq/hur-skickar-jag-tips-till-dumpen/
Hej och tack!

Är det någon som vet hur allt går till?

Måste man veta om personens snappchat eller vilken plattform personen använder eller räcker det bara med namn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in