2023-10-26, 10:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Domarna är bra och inte helt oväntat att Maja släpps
Att Maja kommer tillbaka till Vetlanda ser jag som en omöjlighet. Hon har förstört sitt liv och rykte för resten av sitt liv och det är väl klokt att skaffa skyddad identitet

Johanna är inlåst i 10-11 år om hon sköter sig, och att det skulle vara ett milt straff förstår jag inte?
Hon kommer förmodligen alltid vara lättkränkt och känna sig orättvist behandlad men förhoppningsvis mördar hon inte fler - då åker hon in på livstid

All medkänsla till Toves familj och anhöriga. Hoppas ni får sörja ifred nu och sedan gå vidare i livet🌺
... Eller så gömmer Johanna liken bättre eller eldar upp dom helt och hållet. Köper bättre tändvätska. Låter bli att ta med mobil. Vis av erfarenhet.
Hon är komplett livsfarlig sett till historik. Att aldrig släppa oförrätter och ha mord på menyn som hämnd.
Livsfarligt i en normal värld är att många fler kunde dött innan Tove pga av de här två.

Livsfarligt i Johanna och Majas värld var att deras hemlisar skulle avslöjas och att deras relation skulle upphöra.
Citera
2023-10-26, 10:07
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Domarna är bra och inte helt oväntat att Maja släpps
Att Maja kommer tillbaka till Vetlanda ser jag som en omöjlighet. Hon har förstört sitt liv och rykte för resten av sitt liv och det är väl klokt att skaffa skyddad identitet

Johanna är inlåst i 10-11 år om hon sköter sig, och att det skulle vara ett milt straff förstår jag inte?
Hon kommer förmodligen alltid vara lättkränkt och känna sig orättvist behandlad men förhoppningsvis mördar hon inte fler - då åker hon in på livstid

All medkänsla till Toves familj och anhöriga. Hoppas ni får sörja ifred nu och sedan gå vidare i livet🌺

Nästa gång tar hon inte med mobilen när hon ska dumpa en kropp. + allt annat hon kommer lära sig när hon sitter inne. Jag tror att hon kan vara en massmördare under utbildning.
Citera
2023-10-26, 10:07
Medlem
Är det ”lagt kort ligger” gällande domen på Maja?
Om nu graverande information om hennes medverkan vid mordet framkommer, vad händer då?
Citera
2023-10-26, 10:09
Medlem
ziggarillens avatar
Johanna är en sån där typisk hämndlysten och hatiskt person så jag tror hon kommer planera vad hon ska göra med Maja under den tid hon sitter inne. En sån person ger sig aldrig precis som Johanna Möller vilken fortfarande önskar livet ur sin egen mamma och skriver hotbrev. Pastor Hellman borde förstå att det också drösar av maja-hatare överallt och ännu fler nu sen hon ljög sig fri. Hur dom ens kan vilja bo kvar är en gåta då normala människor skulle flyttat så långt bort som möjligt. Afrika t,ex?
Senast redigerad av ziggarillen 2023-10-26 kl. 10:12.
Citera
2023-10-26, 10:11
Avstängd
pojkpingiss avatar
Känns lite perverst och illavarslande, att Johanna kommer ut då hon fyllt 30 år, nästan ett helt liv på sig, att förstöra för andra - sitt eget liv har hon redan förstört.
Citera
2023-10-26, 10:13
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Johanna är en sån där typisk hämndlysten och hatiskt person så jag tror hon kommer planera vad hon ska göra med Maja under den tid hon sitter inne. En sån person ger sig aldrig precis som Johanna Möller vilken fortfarande önskar livet ur sin egen mamma och har kontaktförbud. Pastor Hellman borde förstå att det också drösar av maja-hatare överallt och ännu fler nu sen hon ljög sig fri. Hur dom ens kan vilja bo kvar är en gåta då normala människor hade skämts ihjäl efter detta dåd.

De skyller nog allt på JJ och dj*vulen.
Citera
2023-10-26, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheea
Är det ”lagt kort ligger” gällande domen på Maja?
Om nu graverande information om hennes medverkan vid mordet framkommer, vad händer då?

Man får hoppas Högsta Domstolen tar upp det igen
Citera
2023-10-26, 10:20
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
De skyller nog allt på JJ och dj*vulen.
Absolut och dessa två är väl en och samma varelse enligt Pingstsekten. Väldigt märklig och dysfunktionell familj där dottern mördat och burit lik samt att det kommit fram att hennes bror stod på tur. Hur kan dom ens vilja visa sig i byn är obegripligt. Påminner mycket om Knutby.
Senast redigerad av ziggarillen 2023-10-26 kl. 10:23.
Citera
2023-10-26, 10:23
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Absolut och det är väl en och samma varelse om sekten får tycka. Väldigt märklig och dysfunktionell familj där dottern mördat och burit lik samt att det kommit fram att hennes bror stod på tur. Hur kan dom ens vilja visa sig i byn är obegripligt.

Därför att dessa människor är riktigt sjuka... hade en lärare på gymnasiet som var pastor i pingstkyrkan... han är den största orsaken till mitt förakt för religiösa människor.
Citera
2023-10-26, 10:27
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Därför att dessa människor är riktigt sjuka... hade en lärare på gymnasiet som var pastor i pingstkyrkan... han är den största orsaken till mitt förakt för religiösa människor.
Jag håller med fullständigt och såna där människor skyr inga medel. Man kan ju undra vilken roll morsan i familjen har? Ger mig fan på att hon är i prästjävelns våld och totalt hjärntvättad. Sjuka människor.
Citera
2023-10-26, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Nästa gång tar hon inte med mobilen när hon ska dumpa en kropp. + allt annat hon kommer lära sig när hon sitter inne. Jag tror att hon kan vara en massmördare under utbildning.

Intressant. Jag tror du kan tänkas ha rätt. Hon har ju nåt fel... empatistörning allra minst. Så hon kan mycket väl lära sig att dölja illdåd bättre i framtiden.
Citera
2023-10-26, 10:28
Avstängd
pojkpingiss avatar
Citat:
Absolut och dessa två är väl en och samma varelse enligt Pingstsekten. Väldigt märklig och dysfunktionell familj där dottern mördat och burit lik samt att det kommit fram att hennes bror stod på tur. Hur kan dom ens vilja visa sig i byn är obegripligt. Påminner mycket om Knutby.

Detta måste jag ha missat, vad är detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in