Citat:
Ursprungligen postat av
Braskamin58
Det var nog Johanna som hade kommenderat Maja till att spana efter Maja. Jag undrar om Maja verkligen ville vara med på att ta livet av Johanna? Maja fick väl gå Johannas ärenden som man säger.
Spelar ingen som helst roll om J bett upprörda Maja att spana efter Tove.
Det centrala problemet är att hon ränner Johannas ärende likt som när hon tog mobilen och agerade alibi.
Hon tycks inte ha några större problem om folk brinner upp iaf.
Hur gick det?.. var den patetiska frågan efter hon tänt eld hos Tove och samma sak med exet.
Hon är en indirekt person.
Att hon sen skulle vilja vara med direkt på mord betvivlar jag med tanke på hennes brandhistorik och hennes personlighet vittnar om att hon är introvert men gärna hänger i Johannas kjolar.
Inte mindre obehaglig för den skull.
Inte mindre falsk, manipulativ och lögnaktig.
Om hon dock var lika följsam som vid bränderna så tror jag inte hon anser att planerad misshandel vore ett större problem.
Om misshandel uppstår och J upplevs temporärt hamna i underläge ser jag en möjlighet till att Maja skulle hoppa in - hon gjorde nämligen så på Nöjet bara nån timme innan.
Sen tar J sitt stryptag och de drar iväg med Tove till skogen.
Hon är hennes ståthållare och att hon omgående gå skulle och nanna när Johannas ultrafiende nr 1 är i lgh låter helt osannolikt IMO.
Lika osannolikt som att sova sig genom ett oväsen som väcker grannar, som är så oroande att de går dit mitt i natten och ringer på två ggr.
Majas skärm tänds mitt i det kritiska tidpunkten. Statisten som skramlat runt i badrummet och krälat i spyor som inte fanns.
Citat:
Ursprungligen postat av
Braskamin58
Maja blev nog tvingad till att agera som medhjälpare. Johanna hade nog sagt till henne att om du inte hjälper mig då vill jag inte vara vän med dig längre.
Hittar du tvång i fup är jag idel öra.