2023-10-26, 07:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Fanns säkerligen aldrig någon "plan". Dumt fyllebråk på nå'n misslyckad efterfest. Resulterade tyvärr i ett dödsfall, där minst en idiot underlät att ringa 112 och kalla på ambulans! Dumma djävla fyllskallar och idioter hela bunten, även mobbaren Tove, som nu höjs till skyarna som "oskyldigt offer"!

Varför vart T en mobbare???
Har jag nog missat här i tråden iså falll...
Citera
2023-10-26, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Ystad är ett riktigt säkerhets fängelse, där sitter de riktiga galningarna, t.ex Arbogakvinnan = Johanna Möller, Sara Lundblad och svarta änkan med mera.
J får sitta i häktescell tills de vet var de ska placera henne..
Så länge hon sitter där, så gäller väl samma regler som när man är häktad.. Men inte riktigt samma restriktioner...

Ja en bok kommer säkert ut, då hon verkar bra på att skriva...

Vilket häkte kan hon tänkas sitta på, finns väl inte ett i Vetlanda?

Tänkte skriva brev, nu när hon är så ensam
Citera
2023-10-26, 07:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Föräldrar har ju inte velat flytta märkligt nog men
även om hon är skriven där så tror jag att föräldrar skickar iväg henne tills allt lugnat sig

Jag tror att M själv inte vill återvända till Vetlanda på ett bra tag...
Eller så har prällen så stor makt i samhället Vetlanda att de inte flyttar omkring.
Citera
2023-10-26, 07:16
Bannlyst
Citat:
Något sånt har jag också tänkt
De skulle ju ge igen och Maja var ju på hugget där på nöjet på span på Tove för att de skulle få med Tove

Underlig situation på Nöjet att M är med J hela kvällen, sen när det är stängt så väntar M på T att hon ska följa med M...
Så M visste nog redan där att något skulle ske, och J bara väntade utanför...
Det är vad jag tror att det gått till.
Citera
2023-10-26, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Jag har varit övertygad sen dag ett att fylleristen GW har ett finger med i spelet. Hur kunde han veta i tidigt skede att Maja skulle frias? Han myser nu och klappar sig på bröstet i TV och jag förmodar att han har kontakt med majas föräldrar också. Såg när rådmannen eller vad han var från HR idag stod i TV och sa ordagrant att dom inte trodde på Majas lögner och att det inte stämde med det hon sa. Han såg faktiskt ut att skämmas lite för att dom friade en mördare. Karln verkade inse hur illa det lät när han sa det med ynklig stämma.

När jag skrev tidigare att Maja borde flytta till Afrika var det för att hon kanske skulle vara tryggare där. Har aldrig läst så många ilskna kommentarer tidigare på facebooks-sidor och SR samt Vetlandas tidning har raderat hundratals. Sen fick bara vissa skriva men det verkar tomt i kommentarsfälten därefter av en anledning. Alla är arga. .Ingen som är direkt posiiv mer än en och annan pingstvän tydligen. Men dom läser väl bara Stridsropet eller vad deras lektyr kan heta. Hoppas verkligen att någon som kan juridik anmäler denna rättegång för jäv. En av dom smutsigaste förmodligen och alla som dömde borde ligga sömnlösa om nätterna och skämmas. LÅT STÅ!

Det tror jag också
GW är inblandad fr början och den mannen har känningar lite överallt och gissar att även M föräldr har haft kontakt med honom
GW var också så oförskämd i TR och störde
det gjorde han garanterat med flit
för att visa sitt missnöje mot bla Rullman och de övriga
Kanske inte var lika lätt där för honom att påverka åklagare med flera som det verkar ha varit i HR

Sen i efterhand gick någon domare tror jag det var? fr TR (Minns inte namnet på mannen) ut i media och nästan bad om ursäkt för livstids domen och utredningen
Vem hade påverkat honom så han ändrat sig och inte stod för Rullman + dom?
GW är gråsosse och stor del av folket som sitter i domstolar och myndigheter har suttit länge och de flesta är tillsatta av Socialdemokraterna
Advokatsamfundet likaså
Och GW har mycket kontakter i hela myndighetsträsket
Citera
2023-10-26, 07:27
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Det hade kunnat vara en rimlig tolkning om jag faktiskt hade påstått något sådant. Tyvärr så har jag inte gjort det, så det här var bara ännu en oärlig clown-tolkning i mängden från din sida. Pinsamt.
Spaltmetrarna som fyllts med kampsportshänvisningar som argument för Ms deltagande är alltså oärliga clownargument om jämförelsen nu inte har relevans.

Märkligt att det ens kommit på tal som motargument till Js ryttarskänklar och ridvana. Mig veterligt nämns inte kampsport över huvud taget i FUP. Du får gärna referera om jag missat något.
Citera
2023-10-26, 07:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CheckMixarn
Vilket häkte kan hon tänkas sitta på, finns väl inte ett i Vetlanda?

Tänkte skriva brev, nu när hon är så ensam

Hon sitter väl i det häktet som hon suttit hela tiden...
Det kanske går att skicka via kriminalvården till henne.
Vet inte säkert, då jag tror att det borde gå så oxå, men de läser kanske brevet innan.
Citera
2023-10-26, 07:39
Medlem
Citat:
Det tror jag också
GW är inblandad fr början och den mannen har känningar lite överallt och gissar att även M föräldr har haft kontakt med honom
GW var också så oförskämd i TR och störde
det gjorde han garanterat med flit
för att visa sitt missnöje mot bla Rullman och de övriga
Kanske inte var lika lätt där för honom att påverka åklagare med flera som det verkar ha varit i HR

Sen i efterhand gick någon domare tror jag det var? fr TR (Minns inte namnet på mannen) ut i media och nästan bad om ursäkt för livstids domen och utredningen
Vem hade påverkat honom så han ändrat sig och inte stod för Rullman + dom?
GW är gråsosse och stor del av folket som sitter i domstolar och myndigheter har suttit länge och de flesta är tillsatta av Socialdemokraterna
Advokatsamfundet likaså
Och GW har mycket kontakter i hela myndighetsträsket

Var GW med och planerade, eller rentav utförde brottet? Eller var kommer hans medverkan in i bilden?

Nu är jag den siste att beundra dendär välhängde isterfete gammelgalten, men rätt skall vara rätt! Och i detta fallet hade han utan tvivel rätt, och tingsrätten fel.

Egg on your face, tingsrätten!

Vardetnåttmer? Jovisst, polisen, lydhundarna, som varje tänkande person måste förakta, liksom man föraktar avskrädesätarna vid ens soptunna. De följer ens minsta vink; flaxar upp eller sätter sig ned. Ofta med oklar placering!

Pissar på dem!
Citera
2023-10-26, 07:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Säkerligen bortredigerat av moderatorer. Men, det finns andra media än denna tråden! Sök, och du skall finna!
(intressant är att fokusera på det faktum att T var enäggstvilling, vilket inte heller framkommer klart i tråden. Där är bara: Stackars T! Som de eländiga negerjudarna mördade och skändade!)

Ja, det vet jag att hon är enäggstvilling med sin syster..
Bråket borde vara mer än bara tjejtjafs tycker jag, när jag var ung så tjafsa ju tjejerna värre än en hönsgård, men det var inte någon som döda någon för det..
Men en snyting eller en lusing kunde ibland utdelas av tjejerna...
Citera
2023-10-26, 07:45
Medlem
Citat:
Underlig situation på Nöjet att M är med J hela kvällen, sen när det är stängt så väntar M på T att hon ska följa med M...
Så M visste nog redan där att något skulle ske, och J bara väntade utanför...
Det är vad jag tror att det gått till.

Ja det låter som en stor lögn att Maja var omedveten om att Ge igen
J och M var tajta och var säkert skitförbannade på att de inte fick vakten till att slänga ut Tove som Maja bett honom att göra
Citera
2023-10-26, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagnitardigenkelt
Bor du i en storstad?

Här i små orter fungerar det inte riktigt så. Hon är hatad i hela lilla staden.

Ni från Vetlanda, hur fungerar det för Johannas och Majas föräldrar och familjer rent socialt i staden?

Jag bor här, men känner ej nån i Toves familj. Endast ytligt bekant med släktingar till Johanna.
Däremot... som snacket går i fikarum mm. så lär det vara väldigt besvärligt för mördarnas familjer...! Vetlanda är väldigt bra på skvaller, och detta kommer inte att ha blåst över på länge. Kanske aldrig, helt.

Så tjejerna, även om de frias, kommer aldrig kunna leva ett normalt liv här eller i närheten. Och jag skulle tro att deras familjer ständigt får höra tisslande och tasslande och en och en annan elak kommentar när de rör sig ute bland folk.
Citera
2023-10-26, 07:51
Medlem
Citat:
Ja, det vet jag att hon är enäggstvilling med sin syster..
Bråket borde vara mer än bara tjejtjafs tycker jag, när jag var ung så tjafsa ju tjejerna värre än en hönsgård, men det var inte någon som döda någon för det..
Men en snyting eller en lusing kunde ibland utdelas av tjejerna...

Fast nu missar du ju att ta med i beräkningarna att J kan tänkas vara en rubbad psykopat eller nåt i den stilen. Att vara beredd att döda nån man är osams med och hatar, det är långt ifrån alla kapabla att göra...! Att nåt är fel på J är väl ganska tydligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in