2023-10-25, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
BajaMaja ska inte "må gott"! Även om töntiga rättssystemet i Sverige frikände henne så har hon ändå skuld i att Tove dog /inte räddades. Istället för att ringa 112 satt hon och sket, sen käkade hon ostburgare.
Hon ska få höra att hon är en mördare tills hon inte orkar leva mer.
Citera
2023-10-25, 15:47
Medlem
Men vad tusan?! Stackars familj... Tycker båda borde fått livstid.
Citera
2023-10-25, 15:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Du sitter och slår dig på bröstet som om det vore en tävling.
Extremt osmakligt.

Främst mot Tove och Toves anhöriga.

Jag anser att ÅK hade kunnat konfrontera mer, byggt en gärningsbeskrivning, påvisat lögner och bådas hets ända från Nöjet och gjort en betydligt bättre slutplädering.

Det är urdåligt framlagt om man följt andra större rättsfall som bygger på medgärningsmannaskap.

Även om du din megadaltare ang Maja är helnöjd och haft detta som primärfokus.

Nu handlar det inte om det, utan att de som hävdar att det finns massor av bevisning, stark indiciekedja kan knappast ha rätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanWie
Jag kikade nyss in på Aftonslaket. Clea Sangborn är mycket bekymrad för att "en ung människa skiljs från sin familj".
Jag mår illa...

Citat:
Ursprungligen postat av blavinge
Jag mår också illa. Det är TOVE och ingen annan som har skiljs från sin familj. Usch

Ja, precis.
Clea Sangborn är djävulens advokat. Att hon inte skäms att frigöra mördare bara för att tjäna pengar.
Hoppas det lama djuret sover dåligt på nätterna. Riktig orm, pratar med mild röst samtidigt som hon säljer sig till djävulen.
Citera
Medlem
henkesss avatar
Jehepp där kom det också, nu är det tydligen synd om Maja. Klarade inte av höra intervjun med advokaten fyfan så skämmigt.
Citera
2023-10-25, 15:49
Medlem
Bra att Sveriges sexigaste kvinna friades.
Nu hoppas jag hon för bli julvärd.
Citera
2023-10-25, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Nej Maja är ingen mördare , heller inte styckat någon. Maja är en ung mycket vacker person - som ska må bra för att hon är fri - har sitt liv bevarat.
Allt gott till Maja.

Det där är ju bara så löjligt att skriva av dig om en vidrig person som Maja. Du verkar inte klok i huvudet tyvärr synd om dig.
Citera
2023-10-25, 15:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu handlar det inte om det, utan att de som hävdar att det finns massor av bevisning, stark indiciekedja kan knappast ha rätt.
Men skriv för fan inte det om mig då.

Jag har inte hävdat att det är starkt, snarare svårt inkl att det är urdåligt upplägg fr ÅK.
Citera
Medlem
JSpuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Eller så är hon nöjd med att slippa livstid.

Jaa. Men, hon verkar vara den som är avundsjuk på andra - det känns nog rejält att Maja fick en mycket bättre situation än henne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
https://sverigesradio.se/artikel/19-aringens-forsvarare-aldrig-varit-med-om-ett-liknande-fall--2

Jag tror inte på prövningstillstånd i HD.

Nej, det är extremt osannolikt att bifall för sådant skulle ges.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggnogger
Hon ska få höra att hon är en mördare tills hon inte orkar leva mer.

Tänk så är hon ingen mördare, experterna på hovrätten har ju fastslagit det.
Citera
2023-10-25, 15:51
Medlem
Citat:
När det däremot gäller de uppgifter som Johanna lämnat angående sin egen medverkan i Toves död är förhållandena annorlunda.
Johanna har förvisso vidtagit ett flertal åtgärder efter mordet som försvårat utredningen av Tove död. Detta har dock beaktats vid straffvärdesbedömningen av det gravfridsbrott
som hon döms för. Det kan vidare konstateras att hovrätten i huvudsak har lagt
Johannas uppgifter till grund för bedömningen i skuldfrågan.

Hennes uppgifter har alltså varit av avgörande betydelse för att brottet skulle kunna klaras upp. Sammantaget gör hovrätten därför den bedömningen att de uppgifter som Johanna
lämnat i denna del har haft väsentlig betydelse för utredningen och därför ska leda till
en inte obetydlig nedsättning av straffet.

Straffrabatt för medverkan till att brottet klarades upp i fråga om gravfridsbrottet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in