Citat:
Ursprungligen postat av
Celestron
Och så sänkte man straffet för Johanna för att hon inte hade 'avsikt' att döda, utan var bara 'likgiltig' för vad som kunde hända när man ströp någon !
Med detta resonemang hade Mattias Flink dömts till 14 år =9,5 års fängelse! Han hade inte planerat några mord, inte haft 'avsikten', utan hade bara blivit full, omdömeslös och 'likgiltig' när han sköt ihjäl 7 personer.
Vad synd för honom att han inte dömdes i denna hovrätt istället!
Han var militär och visste exakt vad som sker när man skjuter. Johanna är bara en korkad jänta som uppriktigt inte fattar ett jota. En viss diskrepans. Att hon inte försökte återuppliva henne kan bero på att hon inte fattade vad hon sysslade med och sen inte fattade vad hon skulle göra. Noll konsekvenstänk. Tjejer brukar inte vara begåvade med något som helst konsekvenstänk av naturen.
Har ej läst domen men resultatet var förväntat. Blev exakt som jag trott från första början. Inga konstigheter alls. Så fort jag läste fupen sa jag detta. Det fanns ingenting på Maja utom en medmisstänkts vittnesmål som har lågt juridiskt värde.
Ser fram emot nästa spännande mål att följa. Tråkigt för alla inblandade med familjer och jag hoppas att alla kan bearbeta det som hänt och försöka hitta tillbaka. Jag menar att döden är ständigt närvarande i allas våra liv, och något man bär med sig.
Men ett svar har vi inte fått. Varför var Tove så infernaliskt hatad? Var det för att hon var obehaglig, ful, grisig eller något annat? Inte ett enda svar finns om det. Varför kan en människa bli så hatad?
Jag vet personer som egentligen utan annan anledning än avundsjuka blivit förföljda och hatade av idioter i hela sitt liv. Vi pratar om helt fantastiska och högst älskvärda människor som ej är offentliga.
Var Tove en sådan?