2023-10-24, 23:02
Medlem
Sanctuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Du3EttCp
Är den?

Är det straffbart för någon som är äldre än 15 att ha sex med någon som är 15?

Nej. Undantaget om personen har en beroendeställning, exempelvis är lärare eller styvpappa till 15 åringen.
Citera
2023-10-25, 02:06
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whack-a-mole
Dumpen Media Group AB har existerat sedan februari/mars 2023. Tror det var ett vilande bolag som P ägde. Bytte namn och Dumpen inkluderades och man utökade verksamheten till att inkludera media.
Enligt tråden gick Swish till S innan dess.
En annan fråga som inte har besvarats är om Dumpen Media Group besitter ett giltigt utgivningsbevis efter ändringen av bolagsformen. Om inte, stora problem. Söker man på mprt kommer följande information fram:

Detaljerad information
Sändningsbeteckning/​Namn
www.dumpen.se

Typ
Utgivningsbevis

Tillståndshavare/​Tillhandahållare
Sara Nilsson

Utgivare
Sara Nilsson

Startdatum
2021-08-19

Kommun(er)

Slutdatum
2031-08-18
Enligt de som utfärdar utgivningsbevis så ska en ansvarig utgivare anmälas, de gör begränsade- mycket begränsade kontroller av personen. Det ska även anges en tillhandahållare till webbplatsen. I Saras fall har det blivit så att hon är både och, hur det nu kan ha gått till. Så då Sara sitter i styrelsen så kan de driva den från ABt eller föreningen, och förmodligen vem som helst som Sara vill kan driva sidan.

Det är ett mycket märkligt förhållande, hon kan börja propagera för PKK Saud Hamas Al Qaida Nazismen eller vad hon önskar. Och ingen kan göra något åt det om hon då avstår från att uppvigla till terrorbrott.
Citera
2023-10-25, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Enligt de som utfärdar utgivningsbevis så ska en ansvarig utgivare anmälas, de gör begränsade- mycket begränsade kontroller av personen. Det ska även anges en tillhandahållare till webbplatsen. I Saras fall har det blivit så att hon är både och, hur det nu kan ha gått till. Så då Sara sitter i styrelsen så kan de driva den från ABt eller föreningen, och förmodligen vem som helst som Sara vill kan driva sidan.

Det är ett mycket märkligt förhållande, hon kan börja propagera för PKK Saud Hamas Al Qaida Nazismen eller vad hon önskar. Och ingen kan göra något åt det om hon då avstår från att uppvigla till terrorbrott.
Jag har landat i samma slutsats. Det är ju dessutom oklart om det är föreningen eller AB som står för publiceringen. AB kan hävda att bolaget enbart är producent av möjligt medialt innehåll. Det är sedan ansvarig utgivare som beslutar vad som ska publiceras.
Det mest underhållande är alla som swishar i tron att det går till hjälpinsatser. Alla hjälpinsatser sker genom föreningen. Dit går inga swish. Swish hamnar i ett vinstdrivande företag. Jäklar vad mycket soc pengar som landar i fickan på Sjöberg! Årsredovisnimgen för 2023 blir intressant att läsa. Netshirt och Marginalen Bank har gjort en rätt bra affär de också.
Citera
2023-10-25, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Jag har landat i samma slutsats. Det är ju dessutom oklart om det är föreningen eller AB som står för publiceringen. AB kan hävda att bolaget enbart är producent av möjligt medialt innehåll. Det är sedan ansvarig utgivare som beslutar vad som ska publiceras.
Det mest underhållande är alla som swishar i tron att det går till hjälpinsatser. Alla hjälpinsatser sker genom föreningen. Dit går inga swish. Swish hamnar i ett vinstdrivande företag. Jäklar vad mycket soc pengar som landar i fickan på Sjöberg! Årsredovisnimgen för 2023 blir intressant att läsa. Netshirt och Marginalen Bank har gjort en rätt bra affär de också.

Det är helt oväsentligt vart pengarna bokförs, finns ingen vinning att ha dem i ett bolag eller förening

Ett AB kan ge pengar till en förening

Det ända som är intressant är om pengarna räknas som gåva eller som vanligt löneutag
Det är hårdare kontroll i ett AB, dvs du kan inte ta ut pengar som räknas som lön utan att skatta direkt för dom pengarna

Så era fantasier har noll bäring

Så för att ni ska slippa att fantisera om det, så är det följande som gäller

Räknas det som gåva så beskattas det som en gåva

Räknas det som en vanlig intäkt så beskattas uttagen som lön

Inte svårare än så, och det finns inga ”smarta” upplägg
Utan alla regler finns hos skattemyndigheten
Citera
2023-10-25, 08:53
Medlem
Jag tror att Sara blev trött på att sitta ett ruckel till hus där hon hyrde övervåningen i en liten skånsk håla. Skuldsatt upp över öronen, förtidspensionär och inga tänder i underkäken. Levt utanför samhället med kriminalitet och all övrig brottslighet hela sitt vuxna liv. Vilken framtid hade hon i det läget. Då kom hon på att det gäller hitta en grupp som står lägre än hon som hon kan profitera på och på så vis få lite värdighet i livet. Det är min teori. Hon behöver inte plocka ut någon lön från dumpen hon kan leka runt hur mycket hon vill då hon har sin förtidspension. Den som får kämpa är Patrik som har en hyra på närmare 20,000 kr/mån och för mig en gåta hur han har klarat sig.
Citera
2023-10-25, 12:48
Medlem
Jag börjar bli mer & mer irriterad på gäddorna trots att jag är emot dumpen. Hur kan de fortsätta trilla in? Dumpen lär ju vara känt vid det här lagret. Att de som hängs ut tror en 13-14 åring är intresserad ens ..

Man blir inte smartare av att kolla på dumpen den saken är klar. Jag ser ingen poäng med att de ens håller på. Visst, de har satt dit en & en annan idiot men de flesta är bara normala män utan konsekvenstänk.
Citera
2023-10-25, 13:02
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relaxandtakeiteasy
Jag börjar bli mer & mer irriterad på gäddorna trots att jag är emot dumpen. Hur kan de fortsätta trilla in? Dumpen lär ju vara känt vid det här lagret. Att de som hängs ut tror en 13-14 åring är intresserad ens ..

Man blir inte smartare av att kolla på dumpen den saken är klar. Jag ser ingen poäng med att de ens håller på. Visst, de har satt dit en & en annan idiot men de flesta är bara normala män utan konsekvenstänk.

Numera verkar gäddorna veta om Dumpen och ha stenkoll men går ändå i fällan. Så länge den sexuella drivkraften är starkare än det logiska tänkandet så spelar det ingen roll hur mycket de än känner till Dumpen. De kommer nappa och dyka upp ändå.

Ta senaste muppen som exempel. Han försökte komma med falskskyltad bil och luva för han var orolig att det kunde vara Dumpen
Citera
2023-10-25, 13:15
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Numera verkar gäddorna veta om Dumpen och ha stenkoll men går ändå i fällan. Så länge den sexuella drivkraften är starkare än det logiska tänkandet så spelar det ingen roll hur mycket de än känner till Dumpen. De kommer nappa och dyka upp ändå.

Ta senaste muppen som exempel. Han försökte komma med falskskyltad bil och luva för han var orolig att det kunde vara Dumpen

Honungsfällor fungerar och kommer alltid att fungera. Spelar ingen roll hur många Dumpen tar.

Nu tycker jag ju i och för sig att det är ganska enkelt att känna igen Dumpen när de skriver. Men även om jag vet att det är Dumpen jag pratar med, och att det är för bra för att vara sant, så blir jag svårt frestad.

Girighet och kåthet är de två starkaste krafterna i det kända universum.
Citera
2023-10-25, 13:52
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Honungsfällor fungerar och kommer alltid att fungera. Spelar ingen roll hur många Dumpen tar.

Nu tycker jag ju i och för sig att det är ganska enkelt att känna igen Dumpen när de skriver. Men även om jag vet att det är Dumpen jag pratar med, och att det är för bra för att vara sant, så blir jag svårt frestad.

Frasen; jag är 14 bara så du vet, är det okej att prata, snälla anmäl mig inte; borde få de flesta att reagera. Varför ber de inte om en bild på ID kortet? Dumpen kan inte skicka en sådan bild på random barn, då gör de något olagligt.
Citera
2023-10-25, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom

Fast varför ens ta risken? De är ju dumma i huvudet,varför inte hålla sig till 15 + ? Eller 18-20 + om man vill hålla sig till vad som är socialt accepterat.
Citera
2023-10-25, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Honungsfällor fungerar och kommer alltid att fungera . Spelar ingen roll hur många Dumpen tar.

Dumpen kontaktade mig också för ett par veckor sedan. Verkar som de hänger på omegle ochså, de sa först 19 sedan i Snapchat kom det fram ” jag är bara 14”

De verkar faktiskt fiska med riktiga personer om detta nu va dumpen.
Citera
2023-10-25, 15:01
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relaxandtakeiteasy
Fast varför ens ta risken? De är ju dumma i huvudet,varför inte hålla sig till 15 + ? Eller 18-20 + om man vill hålla sig till vad som är socialt accepterat.

Man kan ju bara spekulera i varför de tar risken men min teori är att det inte finns några äkta 15-åringar, eller 18-20-åringar för den delen, som på riktigt skulle vilja chatta och möta upp dessa gubbar. Så gäddorna blir helt till sig när de plötsligt tror det händer.

Riktiga tonåringar hade skrattat halvt ihjäl sig åt tanken att ligga med random medelålders gubbar på nätet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in