2023-10-24, 19:38
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ersatz
Helt rätt tänkt av folk i så fall. Tjejer är mer sårbara och utsatta. Så får man dock inte tänka högt i dagens fittsverige.
Fast nu var det kvinnan som var våldtäktskvinna, kvinnan är brottslingen och vad har det då med hennes sårbarhet att göra. Ett rent feministiskt tänk från dig.

Bra karl reder sig själv, tror att i vissa fall kan en karl klara en våldtäkt bättre än en kvinna, men det kan vi inte veta.
Citera
2023-10-24, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomplexVandring
Ehhh ja? Det spelar en jävla stor roll eftersom konfrontationerna är det enda riktiga beviset dom oftast har på att gäddan faktiskt letar efter barn...Som jag nämnde tidigare så kan kik chattar förfalskas och live bilder vara spoofade. Men sen så förväntar jag mig inte så mycket mental effort från folk som gillar dumpen :')
Sure, de skulle alltså ha förfalskats i chattar och spoofats i livebilder och ändå gör de så urusla konfrontationer och ingen av dem polisanmäler…
Nä, jag köper inte dina försök till urskuldring.
Du är rökt.
Citera
2023-10-24, 19:42
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ja, och jag tycker det är i sin ordning. Folket är klokt! Tjejer är mer utsatta och sårbara och samhället kryllar av betydligt fler män än kvinnor som är barnknullare, en realitet att förhålla sig till.
Utsättare som utsättare, en brottslig kvinna ska har likvärdigt straff som en man. Vi är alla lika inför lagen. De som straffar olika är mobbare.
Citera
2023-10-24, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Sure, de skulle alltså ha förfalskats i chattar och spoofats i livebilder och ändå gör de så urusla konfrontationer och ingen av dem polisanmäler…
Nä, jag köper inte dina försök till urskuldring.
Du är rökt.

Känns som du har mycket ilska i dig som du tar ut på främlingar, poängen med det jag sa var inte att säga "Sara och Patrick förfalskar chattar!". Utan istället är poängen att utan en konfrontation eller medkännande i röstsamtal så ligger deras grund i detta fall på att en vuxen man bestämde träff med en 27 åring, där resten är bara något som vi kan ta Patrick och Saras ord för (Vilket i sig har visat sig vart ostabilt förut)

Jag kan citera ett tidigare inlägg där jag tar upp svagheterna med Sara och Patricks modell om du vill.
Citera
2023-10-24, 19:57
Medlem
Citat:
Känns som du har mycket ilska i dig som du tar ut på främlingar, poängen med det jag sa var inte att säga "Sara och Patrick förfalskar chattar!". Utan istället är poängen att utan en konfrontation eller medkännande i röstsamtal så ligger deras grund i detta fall på att en vuxen man bestämde träff med en 27 åring, där resten är bara något som vi kan ta Patrick och Saras ord för (Vilket i sig har visat sig vart ostabilt förut)

Jag kan citera ett tidigare inlägg där jag tar upp svagheterna med Sara och Patricks modell om du vill.
Loggarna innehåller mer information än vad du ser på Dumpen. Sen framkommer en hel del i konfrontationerna trots att det är ett vuxenkonto som dragit ut dem.
Förövarna har inte enbart gått på Dumpens konton, det finns även riktiga barn i många fall.
Detta kommer visa sig med tiden.
Ha tålamod.
Citera
2023-10-24, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Loggarna innehåller mer information än vad du ser på Dumpen. Sen framkommer en hel del i konfrontationerna trots att det är ett vuxenkonto som dragit ut dem.
Förövarna har inte enbart gått på Dumpens konton, det finns även riktiga barn i många fall.
Detta kommer visa sig med tiden.
Ha tålamod.

(Jag citerar det jag skriv tidigare efter detta inlägg)

Fast nu går vi utifrån Sara och Patricks ord antar jag (eller jobbar du inom dumpen.se?), grunden från vårt perspektiv är fortfarande svag. Vi kan inte gå utifrån "Tro mig, det finns mer!",förövrigt så är inte dumpens hela metod för bevis genom konfrontationer där gäddan dras av ett fiskekonto? Isåfall så går det ju emot om dom drar ut gäddor med vuxna konton.
Citera
2023-10-24, 20:15
Medlem
Citat:
Känns konstigt att Sara och Patrick (och medarbetare) driver dumpen när dom inte har en bakgrund inom juridik, psykologi eller liknande. Det enda dom har är en bakgrund där dom är offer, dom försöker dock försöka få dumpen att vara mer "legit" genom att anlita en terapeut (alltså ingen färdigutbildad psykolog, utan någon som har gått 3 år på teoretisk beteendevetenskap) vilket kan tyckas är tillräckligt om man är en medelålders människa.

Själv så stöttar jag systematiska åtgärder (vilket jag förstår sara och patrick har försökt att uppnå) men Dumpen har gjort så många tabbar att man kan bli förvånad att dom ens fortfarande är uppe. Dom nämner "vi har din IP adress (kan vara spoofad) och livebild (kan också bli spoofad genom moddade kik/snapchat appar), så där faller dom ju kort. Det enda beviset dom har är röstsamtal (ibland) och konfrontationer, vilket dom har nu fallit tillbaka på när dom börjar gå till personers hus eller hänger ut människor utan konfrontation.

Så om vi tittar på det sammanfattat så har dumpen följande:
1. Ingen bra grund på bevis (exkluderande konfrontationer)
2. Ingen rättslig bakgrund eller legitim medhjälp som tillexempel advokat, polis eller psykolog.
3. Gått tillbaka på deras tidigare ord om att "uthängingar läggs endast ut om konfrontation uppnås" och nu hänger ut på endast tvivelaktiga logs och ibland röstsamtal.
4. Förespråkar "kontakta inte familjer eller gäddan", men vet ändå att deras följare kommer kontakta familjen och ibland tillochmed attackera gäddan (Vilket dom anser att dom inte har kontroll över, ansvaret ligger på dom eftersom dom gör uthängningen)
5. Dom har uppnått 0 systematisk förändring efter flera år, utan endast har uppnått ett sätt för dom att tjäna extra pengar på.

Så efter allt detta, hur kan man ens stödja dumpen? Det är en organisation med noll kredibilitet och har visat att dom gärna går tillbaka mot sina egna ord om det passar, patrick har sagt i en debatt förut att han inte försöker skapa "en mobbmentalitet", men detta är ju självklart en lögn. Brukade vara en dumpensupportare, men nu får de ju va nog. (Sorry för långt inlägg)

Här är citatet, en del punkter som jag tar upp här, ta gärna en titt.
Citera
2023-10-24, 20:22
Medlem
whack-a-moles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av padron
Jag får inte ihop Dumpen ABs redovisning. Hur kan de inte ha mer än 55 000 i intäkter under 2022? Verkar finnas en märkbar risk för upptaxering för Sara och 242 om det visar sig att swishpengarna går rakt in till deras egna konto och egna utgifter. Ingen av de känns som några revisorstyper som redovisar kvitton, utlägg etc.

https://www.allabolag.se/5568529258/dumpen-media-group-ab
Dumpen Media Group AB har existerat sedan februari/mars 2023. Tror det var ett vilande bolag som P ägde. Bytte namn och Dumpen inkluderades och man utökade verksamheten till att inkludera media.
Enligt tråden gick Swish till S innan dess.
En annan fråga som inte har besvarats är om Dumpen Media Group besitter ett giltigt utgivningsbevis efter ändringen av bolagsformen. Om inte, stora problem. Söker man på mprt kommer följande information fram:

Detaljerad information
Sändningsbeteckning/​Namn
www.dumpen.se

Typ
Utgivningsbevis

Tillståndshavare/​Tillhandahållare
Sara Nilsson

Utgivare
Sara Nilsson

Startdatum
2021-08-19

Kommun(er)

Slutdatum
2031-08-18
Citera
2023-10-24, 20:37
Medlem
Citat:
Ja, och jag tycker det är i sin ordning. Folket är klokt! Tjejer är mer utsatta och sårbara och samhället kryllar av betydligt fler män än kvinnor som är barnknullare, en realitet att förhålla sig till.

Du bevisa precis problemet med dumpen.
Citera
2023-10-24, 20:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av whack-a-mole
Har Dumpen precis bytt strategi?Den sist uthängde fanns det vare sig chattkonversation samt undermålig konfrontation, eller öknamn.

Citat:
Ursprungligen postat av KanotklubbenKermit
Dom uppdaterar nog den gäddan snart. Den var ju oidentifierad igår, men idag har dom fått fram id så dom kanske lägger upp chattar och gäddnummer m.m. snart gissar jag.

https://dumpen.se/2023/10/23/vem-ar-mannen-kom-med-falskskyltad-bil/

Nu har han uppdaterats och blivit en gädda!
Nummer 298 närmare bestämt.

https://dumpen.se/2023/10/24/falskskyltaren-napp-298-angelholm/
Citera
2023-10-24, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunless
Det säger alla pedofiler. De tror att straffet blir mildare om det är ett barn som är lite äldre än åldern de föredrar.
Byxmyndighetsåldern är till för jämnåriga. Vi skulle kunna satsa mycket pengar på att du känner till 36-åringen.

Således du inte har nåt att tillägga på gäddornas bevåg så låter ditt argument ungefär såhär.
"Bara för att Likaz är en idiot så innebär det att alla som börjar på L är idioter."
Vi tycker det.
Jag har bevisat att ingen behöver oroa sig för att pedofiler kommer attackera oss.
Nu kan du även släppa det.

Tack för dina vänliga ord och ditt omdöme om mig. Vad jag försöker säga är att sex med en sextörstande tonåring på gränsen till lovlig inte är att jämföra med ett övergrepp på ett litet barn. Begreppet " våldta" är för mig att med våld utsätta någon för något. Tror för övrigt att ingen tonåring vill bli kallad för barn.

Om man nu verkligen vill sätta dit pedofiler så borde man väl rikta in sig på de som förgriper sig på små barn. Ett fåtal fall har redovisats och förhoppningsvis har detta lett till åtgärder.
Jag tycker nog att S&P verkar trivas med sina sadistiska påhopp. De drar sig inte för att sparka och spotta på någon som för tillfället ligger ner och är försvarslös. Kanske är de själva gäddor. Äpplet faller ju inte så långt.....
Citera
2023-10-24, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunless
Byxmyndighetsåldern är till för jämnåriga

Är den?

Är det straffbart för någon som är äldre än 15 att ha sex med någon som är 15?

Jag undrar på riktigt då jag inte hört något om detta tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in