2023-10-25, 10:18
Bannlyst
En gång blev jag riven av ett lejon, vilket lämnade några, visserligen inte jättestora, men ändå ärr på ena armen.

Jag tycker det är jätteskämmigt med ärren och försöker dölja de hela tiden.

Vad säger ni? Är den här tiden tolererande mot ärr?
Citera
2023-10-25, 10:24
Medlem
Jag har ett syskon som skäms väldigt mycket över sitt synliga ärr men hen vande sig tills slut med detta.

Först fanns det folk som reagerade men sen var det normalt.
Citera
2023-10-25, 10:33
Medlem
Mogaku-sans avatar
Är nog olika från person till person. Jag hade nog inte brytt mig då det kanske är något som man vänjer sig vid.

Dock så hade jag inte påpekat ifall min tjej hade något ärr från sitt jobb. Det är ändå personen som är viktigast.
Citera
2023-10-25, 10:36
Medlem
De är nog från person till person om man bryr sig etc. Jag har ett ganska stort ärr i pannan som går över huvudet (tänk liknande Harry potter). Har haft de i typ 20 år. Märker att vissa folk man har umgåtts med etc reagerar och frågar lite smått men de är mest för att de är nyfikna. De flesta bryr sig inte
Citera
2023-10-25, 10:36
Avstängd
Att bli attackerad av ett lejon är ju riktigt häftigt!

Du ska vara stolt, inte alla som bråkat med en sån rackare!
Citera
2023-10-25, 10:46
Medlem
OneTaps avatar
ärr e häftiga o gör dig unik =) ja har ett fett ärr från när ja halka o skar upp halva armen på en disk bänk i egypten. damer brukar bli intresserade av en bad boy som varit ute på vift lixom :P
Citera
2023-10-25, 10:47
Medlem
Ärr på armen skiter man väl i. Värre i ansiktet.

Ett ärr är ett tecken på att du har överlevt. Inget att skämmas över!
Citera
2023-10-25, 10:48
Medlem
Fantens avatar
Jag har ärr i ansiktet. Har inte träffat en kvinna som inte både tycker att det ser tufft och farligt ut, och att det är jättesynd om mig på samma gång.

Men det måste vara coola ärr, och är storyn bra så är det ännu bättre.

Mvh,
Rockat ansiktsärr sedan innan det var coolt. Långt innan den där killen Potter.
Citera
2023-10-25, 10:52
Medlem
boqpods avatar
De enda ärr som kan vara knepiga är på insidan av underarmarna. Företrädelsevis hos tjejer.
Annars spelar ärr ingen roll alls, snarare något positivt som andra påpekat.

Men att du fått ärr av ett lejon låter ballare än vad det är. Förmodligen fick du det på en djurpark - och det är inte skithäftigt.
Djurparker alltså.
Citera
2023-10-25, 10:57
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaroldMonroe
En gång blev jag riven av ett lejon, vilket lämnade några, visserligen inte jättestora, men ändå ärr på ena armen.

Jag tycker det är jätteskämmigt med ärren och försöker dölja de hela tiden.

Vad säger ni? Är den här tiden tolererande mot ärr?

Opererade min axel en gång och fick ett ärr som fortfarande syns väl.
I sängkammaren första gången med frugan (som visste jag hade ett förflutet inom försvarsmakten) sa jag att det var en gammal skottskada.
Det gillade hon, och när hon fick veta sanningen skojade vi ofta om ärret, och denna den första gången.

Varför skulle det vara skämmigt med ärr efter en lejonattack?
Låter iofs som ett skämt, men inte är det skämmigt. Väl?

/VV
Citera
2023-10-25, 11:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Att bli attackerad av ett lejon är ju riktigt häftigt!

Du ska vara stolt, inte alla som bråkat med en sån rackare!

Heheh 😁

Det var en vanlig katt faktiskt. Fast lejon är ju kattdjur de också, så hade jag haft riktig otur hade det kanske varit ett lejon 😅
Citera
2023-10-25, 11:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Jag har ärr i ansiktet. Har inte träffat en kvinna som inte både tycker att det ser tufft och farligt ut, och att det är jättesynd om mig på samma gång.

Men det måste vara coola ärr, och är storyn bra så är det ännu bättre.

Mvh,
Rockat ansiktsärr sedan innan det var coolt. Långt innan den där killen Potter.

Har du sett Cannibal Holocaust?

Han på min bild, professor Harold Monroe, spelad av Robert Kerman, som återgick till att göra p-rullar efteråt, han åkte till Colombia med regissören Ruggero Deodato och övriga filmteamet.

Inga lejon, men var nog inte helt riskfritt ändå. Vem vet vad som döljer sig i Amazonas regnskogar och djungel där?

Eller Ivan Rassimov, som Deodato regisserade i 1977 års De Sista Kannibalerna - Last Cannibal World. Alternativt Jungle Holocaust/Ultimo Mondo Cannibale. Då var det Filippinerna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in