2023-10-25, 11:12
Bannlyst
OT men ändå

Tycker Ultimo Mondo Cannibale är mycket bättre än Cannibal Holocaust faktiskt.

Båda går att se på Youtube.
Citera
2023-10-25, 12:27
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaroldMonroe
En gång blev jag riven av ett lejon, vilket lämnade några, visserligen inte jättestora, men ändå ärr på ena armen.

Jag tycker det är jätteskämmigt med ärren och försöker dölja de hela tiden.

Vad säger ni? Är den här tiden tolererande mot ärr?

Ärr visar bara att man levt och varit med om saker. Det är snarare charmigt och som en "skönhetsfläck" Den som inte accepterar eller ser ner på någon med ärr vill man ändå inte ha att göra med.
Citera
2023-10-25, 12:36
Medlem
Citat:
En gång blev jag riven av ett lejon, vilket lämnade några, visserligen inte jättestora, men ändå ärr på ena armen.

Jag tycker det är jätteskämmigt med ärren och försöker dölja de hela tiden.

Vad säger ni? Är den här tiden tolererande mot ärr?
Nej skryt om ärren istället att blivit riven av ett lejon är en jätte bra historia.

Hare en bekant med tydliga ärr som skryter om att han fått dessa under FN tjänst. Sanningen är att han han hög som ett hus blev överkörd av en stadsbuss.
Citera
2023-10-25, 12:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop
Ärr visar bara att man levt och varit med om saker. Det är snarare charmigt och som en "skönhetsfläck" Den som inte accepterar eller ser ner på någon med ärr vill man ändå inte ha att göra med.

Kanske kan lura folk att tro att man i själva verket är Ivan Rassimov som återfötts. Att man var där på Filippinerna.

Kolla på filmen så får du se vad han gick igenom. Det var nog en del metoder där som inte skulle godkännas idag.

Tyvärr innehåller både den och Cannibal Holocaust scener där djur dödas. 70-talet var en annan tid helt enkelt. Som jag minns det innehåller LCW dock bara scener där djur dödar andra djur.
Citera
2023-10-25, 12:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av torba
Nej skryt om ärren istället att blivit riven av ett lejon är en jätte bra historia.

Hare en bekant med tydliga ärr som skryter om att han fått dessa under FN tjänst. Sanningen är att han han hög som ett hus blev överkörd av en stadsbuss.

Det var en vanlig, mycket mindre katt som rev mig faktiskt.
Citera
2023-10-25, 12:40
Bannlyst
Här är Last Cannibal World

Cannibal Holocaust får den som vill leta rätt på själv.
Senast redigerad av HaroldMonroe 2023-10-25 kl. 12:42.
Citera
2023-10-25, 13:10
Bannlyst
Men hörrni

Vad har egentligen samhället för syn på ärr idag?

Nån med koll?
Citera
2023-10-25, 13:17
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Heheh 😁

Det var en vanlig katt faktiskt. Fast lejon är ju kattdjur de också, så hade jag haft riktig otur hade det kanske varit ett lejon 😅

Då har du en riktigt bra (om än osann) historia att berätta. Tror det snarare kan vara till din fördel än nackdel om du gör en schysst story kring det. T ex när du som liten var i Afrika och råkade snubbla över den söta lejonungen (Simba) som du ville ta med hem tills mamma lejon kom och hade en annan åsikt... eller när du som liten sprang in på cirkusmanegen för att klappa "Simba" då filmen Lejonkungen var din absoluta favorit.

Lite seriöst. Jag tror det är få kvinnor som har något emot ärr såvida de inte är väldigt väldigt utmärkande. Dvs uppkomsten av ärren är viktigare än ärren i sig. Jag t ex skulle vara försiktig med en tjej som har många raka ärr på armarna.

// CC
Citera
2023-10-25, 13:21
Moderator
Kraftkarls avatar
Ärr är guldstjärnor livet ger till överlevare.
Citera
2023-10-25, 13:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Ärr är guldstjärnor livet ger till överlevare.

Hur menar du med "guldstjärnor"?
Citera
2023-10-25, 13:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Då har du en riktigt bra (om än osann) historia att berätta. Tror det snarare kan vara till din fördel än nackdel om du gör en schysst story kring det. T ex när du som liten var i Afrika och råkade snubbla över den söta lejonungen (Simba) som du ville ta med hem tills mamma lejon kom och hade en annan åsikt... eller när du som liten sprang in på cirkusmanegen för att klappa "Simba" då filmen Lejonkungen var din absoluta favorit.

Lite seriöst. Jag tror det är få kvinnor som har något emot ärr såvida de inte är väldigt väldigt utmärkande. Dvs uppkomsten av ärren är viktigare än ärren i sig. Jag t ex skulle vara försiktig med en tjej som har många raka ärr på armarna.

// CC

Är det vanligt att tjejer går igång på ärr?
Citera
2023-10-25, 13:32
Medlem
Citat:
Vad har egentligen samhället för syn på ärr idag?
Jag skulle säga att acceptansen definitivt ökat i samhället i samband med att tabut kring psykisk ohälsa minskat. Dock vill jag påstå att detta är starkt kopplat till den yngre generations mindre dömande bemötande. Jag personligen har fått ta både blickar och nedvärderande kommentarer primärt från äldre. Jag döljer så gott som alltid mina ärr av den anledningen, men egentligen är det inget att skämmas över. Säg att du slogs med en varulv eller något, dumma frågor förtjänar dumma svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in