Citat:
Ursprungligen postat av
Anedin
Vänta nu
Varför jämför du Maja med en person som haft en kärleksrelation med en förövare
Maja har inte visat några tecken på att hon har varit ett offer.
Hur förklarar du det att det gick så bra för Maja i skolan under den tiden hon känt J?
Och Vetlanda ungdomar intygar att Maja blomstrade
Jag kan säga dig med stor erfarenhet hur ett offer mår och som dör bit för bit när de är offer för en narc/psykopat
Och inte ett ord fr dig om hur Toves familj mår och hur deras psykiska hälsa och liv är förstört resten av deras liv
Och tror du att en oskyldig har pannben /psyke att sitta och ljuga om vart de dumpat Toves kropp om man är oskyldig?
Och hur får du ihop det att Maja sov
Hörde inget såg ingenting?
Att människor känner sig arga är för att de har empati för Toves familj
Maja satt och ljög och hjälpte inte till för att Tove skulle hittas
Det känns rätt så lindrigt att bli utsläppt efter ha burit lik och iskallt suttit och hållt käft
Och det tror jag att stor del av Svenska folket håller med mig om
Naturligtvis går tankarna idag till Toves familj!
Att även diskutera familjen, de nära och kära bör naturligitvis också få plats i en tråd om mordet på Tove, även om tråden handlar om mordet på Tove.
Jag har vid flera tillfällen skrivit utifrån deras perspektiv. Deras perspektiv är annorlunda än det rent juridiska, utifrån sorg och förtvivlan, avsky mot förrövarana. För dom är inte bara den juridiska biten viktig och känslosam, utan många andra delar, inte minst många moraliska delar, som inte är brottsliga.
Jag har skrivit utifrån familjens perspektiv även i svar direkt till dig. Inte ens du skriver om Toves familj i varje inlägg, om du försår vad jag menar.
Det finns ingen motsättning i att ha som tro att Maja kanske inte är skyldig till mord, att det inte finns några bevis för hennes deltagande i det, även om familjen vill få henne fälld!
Att du anser att jag är kall och oempatisk för att jag inte skriver om deras sorg i inlägget som handlar om mordet är ett ololgiskt och osant antagande. Inte ens du skriver om Toves familj i varje inlägg.
Vi har olika perspektiv, men det betyder inte att jag är känslokall och inte tycker synd om Toves anhöriga. Då vet du inget om mig och vad jag känner och tänker gällande den biten. Du har inte en aning om vad jag pratat om här hemma.
Det är ett återkommande tema, att om man inte tror att Maja är skydlig, då bryr man sig inte om Tove och Toves familj. Ett mycket konstig slutsats.
Du vill att domen ska vara rättvis.
Det vill även jag.