2023-10-25, 02:45
Bannlyst
https://www.timesofisrael.com/man-arrested-in-germany-on-suspicion-of-planning-to-ram-pro-israel-event-with-truck/

Citat:
Man arrested in Germany on suspicion of planning to ram pro-Israel event with truck

En blodtörstig muslimsk vilde ifrån Egypten planerade att utföra en jihadattack på ett proisraeliskt rally i Tyskland.

Citat:
The Der Spiegel weekly and the popular newspaper Bild reported that the police had received information from a foreign intelligence service that the man had, among other things, searched the internet for pro-Israeli demonstrations and consulted jihadist content, fueling fears that he wanted to plan an attack.
Senast redigerad av Brawndo 2023-10-25 kl. 02:51.
Citera
2023-10-25, 05:30
Medlem
Dubbel.ankeborgares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Vad är det för ”bevis på att Israelerna är genomruttna” som du menar att du hittat?

Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Det är värre än att hans siffror sjunker; Högerisraelerna står på gatorna och misshandlar dem som vill ha tillbaka gisslan: https://www.reddit.com/r/PublicFreakout/comments/1796q3h/father_of_israeli_hostage_is_attacked_in_tel_aviv/?utm_source=share&utm_medium=web2x&context=3

Många vill att Gaza ska bombas tills alla är döda, inklusive alla gisslan.

Israel har aldrig varit så svagt politiskt som det är nu, det är tyvärr så det är.

Palestinavännerna börjar få helt slut på argument. Fantasier och önsketänkande. Det är stor humor att bevittna.
Senast redigerad av Dubbel.ankeborgare 2023-10-25 kl. 05:36.
Citera
2023-10-25, 05:35
Medlem
Dubbel.ankeborgares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Iran tror jag är ett korthus som är redo att rivas. Vad jag har hört av Iranier är motståndet mot Mullorna och den religiösa diktaturen på bristningsgränsen och ökar för varje dag. Det skulle med all sannolikhet bli inbördeskrig ganska omgående i Iran efter en attack från Israel och USA. Mullorna skulle bli störtade och Persien kan bli ett fritt västligt orienterat land igen.

Visst skulle det vara kul att få åka skidor utanför Teheran om några år?

Det vore kanon. Fisket ska också vara fantastiskt. Jag tror en statskupp förr eller senare är oundviklig, i takt med att ”revolutionärerna” från 1979 blir senila och inkontinenta. Man kan skicka ut dem i öknen och säga åt dem att skjuta alla amerikaner och judar de ser.

https://www.mei.edu/publications/irans-rising-generation-z-forefront-protests
Senast redigerad av Dubbel.ankeborgare 2023-10-25 kl. 05:42.
Citera
2023-10-25, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Israel var som bekant i nåt slags upplösningstillstånd tidigare i år, bl.a. Netanyahus fel, och borde egentligen inte ha råd med några israeliska äventyr i dagsläget. Min misstanke är att Netanyahu hoppas på att kunna rädda sig själv genom att styra skutan med bestämd hand genom den nya kris som nu tornat upp sig. Han ser möjligen den uppkomna situationen som en skänk från ovan, men jag är rätt säker på att hans totala oförmåga att agera som en stor statsman blir hans fall. Han kommer inte undan. Nu skjuter man upp den politiska krisen genom att låta landet styras av en samlingsregering. Så praktiskt.

Jag ställer mig som sagt jäkligt frågande till hur man föreställer sig att man ska lyckas förinta Hamas. Visst, det låter väl bra i israeliska öron, antar jag.
Ska man fråga varenda man i Gaza mellan 15 och 65 om han har nåt samröre med dem? Ideologiskt är Hamas heller inte unikt, utan liknande rörelser finns ju i minst en handfull andra länder i Mellanöstern. Vi har redan sett hur nya islamistiska grupper ploppar upp som svampar ur ökenjorden när de gamla försvinner. Många gånger finns dessutom kopplingar mellan dem; det är bara namnet som är nytt, eller så är det den tidigare ledaren som är död. Hur sätter israelerna stopp för återväxten? Vill de sätta stopp för den?

Jag befarar ändå att nåt Israel faktiskt kan göra är att skärpa den inhemska lagstiftningen för att försöka få bukt med risken för arabisk radikalisering inne i den israeliska staten, och då på ett sånt sätt att judar får juridiskt skydd och araber en särskild status. Sen passar man på att deportera de sista araberna från Israel vid ett bättre tillfälle längre fram.

Problemet för Israel att omvärlden inte går med på stora deportationer. Det egentliga hotet i Israel är fyra grupper. De religiösa judarna i Israel, som inte erkänner staten Israel. De religiösa judarna, som slipper göra militärtjänst och lever på bidrag. Och de tokigaste av de Zionist-religösa bostadsbyggarna, som förstör möjligheten för tvåstatslösning. Till-sist har vi årets bubblare: Vissa Ryska judar, som får alla svenskar att vara mer judiska till både kultur och religion samt även i etnicitet. - Tack Stalin. De är långt fler än de cirka 50 000 radikaliserade arabisraelerna som bor i Israel.

Ser man på det ovan så är det inte svårt att förstå att Hamas anföll. Splittringen är stor i Israel och då har vi inte ens tagit upp den vanliga höger-vänster splittringen i landet. Nu verkar det som det även finns en splittring mellan militären och Netanyahu. 1 Militären vill ta ansvar och Nethanyahu försöker smita undan 2 Militären vill invadera (konstigt) - Måste bero delvis på att de psykologiskt skäms för 7:e oktober. Nethanyahu verkar vara mer försiktig och jag förstår honom. En av Israels främsta militärexperter är även negativ och även amerikanarna är negativa.

PS En av mina släktingar sa alltid araberna är dumma i huvudet. Varför krigar man med Israel. Lämna Israel åt sig själva så förgör de sig själva. Jag tror han hade kanske rätt. Jag har träffat ganska många judar på mina resor. De argumenterar alltid över skitsaker. De kommer många gånger inte överens. Hur ska då det vara inom israelisk politik? Hur många val sedan 2019? 6st?
Citera
2023-10-25, 07:12
Medlem
https://www.unicef.org/press-releases/child-casualties-gaza-growing-stain-our-collective-conscience

Over the past 18 days, the Gaza Strip has borne witness to a devastating toll on its children, with a reported 2,360 fatalities and a reported 5,364 injuries due to unrelenting attacks, or more than 400 children reportedly either killed or injured daily.

Är ni fortfarande säkra på att Zionistjudarna gör rätt?

Är dessa barn Hamassoldater?
Citera
2023-10-25, 07:12
Medlem
Vaclav-Korunkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Dessutom, ringer sina föräldrar och talar om att man dödat 10 st med sina händer och att de skall vara stolta. Ren ondska definierat, och ytterligare ett bevis på att muslimer indoktrineras från födseln att hata och att mörda. Förbjud ISLAM nu!!!!!!

Du vet..shit alltså, var ska jag börja. Vi människor - kanske särskilt vi svenskar - vill gärna tro att andra människor är ungefär som vi själva. Har någorlunda schyssta värderingar, spelar rent spel och talar sanning. Vi har västerländska ideal, ytterst formade av kristen tro. Vare sig vi vill det eller inte.

Jag kommer ihåg när amerikanarna åkte till Somalia. "Operation Restore Hope". En USA-ledd, FN-sanktionerad multinationell styrka som skulle verka i landet i början av 90-talet. Bakgrunden var en humanitär katastrof (ja, Somalia är ju alltid i en humanitär katastrof). FN skapade uppdraget i april 1992 och tanken var att man skulle bringa fred, förnödenheter, sjukvård och mäkla fred. Amerikanarna trodde på fullt allvar att de skulle mötas med applåder och visslingar. De kom ju för att "hjälpa folket".

Jag kommer aldrig att glömma bilderna på den döde, nakne amerikanske soldaten som släpades längs Mogadishus gator efter en häst, till folkets jubel. "Vanligt folk". Omvärldens chock. De utländska journalisternas förvirring. Vad f_n gör de? Soldaterna ska ju etablera fred i landet, bygga fältsjukhus och dela ut mat? Men somalierna kunde inte leva med kristna soldater inom sina gränser. Då levde de heller i svält och misär. Men detta var så bisarrt att de västerländska journalisterna inte ens kunde förstå det.

Sanningen om islam är att det är en primitiv, djupt ondskefull religion. Den är ett relativt nytt påhitt, som står på judendomens och kristendomens axlar. De talar inför västerländska medier om fred och att vi alla är "bokens folk" (deras bok), med varandra citerar de koranverser som går ut på att judar, ha ihjäl kristna och andra otrogna. Allah är en gud som kräver underkastelse, därav namnet islam.

Det här visar sig gång efter annan. Ändå finns det massor av människor som absolut vägrar acceptera verkligheten som den är. Det är för fult och hemskt kanske. Det är enklare att tycka synd om de palestinska barnen (som det ju är synd om iochförsig). Sen har vi naturligtvis människor på vänsterkanten som blir våta mellan benen av att tänka på "kampen" och "striden". Vardagsrevolutionärer i bostadsrätter. Samt nazisterna naturligtvis, de vet man alltid var man har i judefrågan.

Jag skriver detta med stora bosktäver, tack för ditt tålamod

MUSLIMERNA ÄR EMOT DIG. I MALMÖ, I GAZA OCH ÖVERALLT. DET ÄR INTE DERAS FEL. DE ÄR INDOKTRINERADE I HATETS RELIGION.
Senast redigerad av Vaclav-Korunka 2023-10-25 kl. 07:27.
Citera
2023-10-25, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Israeliska militären är experter på psykologi och intervjuar de Hamas de tillfångatagit. De berättar alla att de erbjudits pengar 10 000 dollar dör varje kidnappad kvinna eller barn och att alla männen skulle dödas. De berättar även om att de alla skulle få var sin lägenhet efter raiden.

Israel kommer att bestraffa alla släktingar till Hamas de identifierar, det är nämligen det enda sättet att stoppa tex självmordsbombare mm. Förstör släktingarnas hus med bulldozers, inga bankonton, inga mobilkonton, ingen rätt till vård etc, inga körkort, inga pass, inga ID etc etc. Det är det enda som fungerar i Klankulturer.

De är också experter på tortyr.
"Fysiskt tryck" heter det på israeliskt nyspråk.
CIA har bla skolats a israeler.
En väntad följd av terrordåden och den massiva raketbeskjutningen bör vara intensifierad tortyr.

Att tillfångatagna Hamas-terrorister sjunger som fåglar förvånar mig inte.

Intressant det du skriver. De ssa terrorister är bara köpta thugs, som lockas med både pengar och bostäder.

Påtända var de tydligen också.

Har du en källa?
Citera
2023-10-25, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konkurrenskraftig
Jag tänkte på en grej i nyhetsrapporteringen. När SVT rapporterade om bombdådet på sjukhuset som skördade hundratals offer så hänvisade de till palestinska myndigheter. Men de var noga med att nämna att uppgifterna inte har bekräftats av Israel. Å andra sidan när israeliska myndigheter uppgifter siffror behövs ingen bekräftelse från någon part. Varför? Påverkar Hamas palestinska myndigheters uttalade?

Hamas ÄR de palestinska myndigheterna i Gaza.
Citera
2023-10-25, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Du3EttCp
https://www.unicef.org/press-releases/child-casualties-gaza-growing-stain-our-collective-conscience

Over the past 18 days, the Gaza Strip has borne witness to a devastating toll on its children, with a reported 2,360 fatalities and a reported 5,364 injuries due to unrelenting attacks, or more than 400 children reportedly either killed or injured daily.

Är ni fortfarande säkra på att Zionistjudarna gör rätt?

Är dessa barn Hamassoldater?

Dom är blivande Hamas soldater det vet vi alla.
Citera
2023-10-25, 07:26
Medlem
Och alla vackra iranska blommor som inte behöver (om de inte vill) ha på sig pingvin kläderna

Citat:
Ursprungligen postat av Dubbel.ankeborgare
Det vore kanon. Fisket ska också vara fantastiskt. Jag tror en statskupp förr eller senare är oundviklig, i takt med att ”revolutionärerna” från 1979 blir senila och inkontinenta. Man kan skicka ut dem i öknen och säga åt dem att skjuta alla amerikaner och judar de ser.

https://www.mei.edu/publications/irans-rising-generation-z-forefront-protests
Citera
2023-10-25, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Problemet för Israel att omvärlden inte går med på stora deportationer. Det egentliga hotet i Israel är fyra grupper. De religiösa judarna i Israel, som inte erkänner staten Israel. De religiösa judarna, som slipper göra militärtjänst och lever på bidrag. Och de tokigaste av de Zionist-religösa bostadsbyggarna, som förstör möjligheten för tvåstatslösning. Till-sist har vi årets bubblare: Vissa Ryska judar, som får alla svenskar att vara mer judiska till både kultur och religion samt även i etnicitet. - Tack Stalin. De är långt fler än de cirka 50 000 radikaliserade arabisraelerna som bor i Israel.

Ser man på det ovan så är det inte svårt att förstå att Hamas anföll. Splittringen är stor i Israel och då har vi inte ens tagit upp den vanliga höger-vänster splittringen i landet. Nu verkar det som det även finns en splittring mellan militären och Netanyahu. 1 Militären vill ta ansvar och Nethanyahu försöker smita undan 2 Militären vill invadera (konstigt) - Måste bero delvis på att de psykologiskt skäms för 7:e oktober. Nethanyahu verkar vara mer försiktig och jag förstår honom. En av Israels främsta militärexperter är även negativ och även amerikanarna är negativa.

PS En av mina släktingar sa alltid araberna är dumma i huvudet. Varför krigar man med Israel. Lämna Israel åt sig själva så förgör de sig själva. Jag tror han hade kanske rätt. Jag har träffat ganska många judar på mina resor. De argumenterar alltid över skitsaker. De kommer många gånger inte överens. Hur ska då det vara inom israelisk politik? Hur många val sedan 2019? 6st?

Israel är 75 år. Det är typ en bäbis.i statliga sammanhang.
Att bygga en stark stat tar hundratals år.
Israel har många barnsjukdomar.
Man har ju inte ens fastställt en gräns.
Israel är fortfarande ett amorft fenomen som expanderar.

Visst kan Hamas ha utnyttjat Israels inre splittring men så intelligenta är nog inte araberna.

Att de lyckades komma in och kaosa i Israel, berodde nog delvis på tur - och på att israelerna tittade bort. Man slappade helt enkelt + att vissa israeler ville ha en ursäkt att bomba Gaza åt helvete.
Citera
2023-10-25, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pizzaland
Dom är blivande Hamas soldater det vet vi alla.

I Gaza sätter föräldrar vapen i händerna på småbarn och knyter islamist-bandanas runt deras huvuden.

De har en lite speciell syn på föräldraskap.

Vi kan fö notera att araberna sätter sina barn mitt i skottlinjen. Om Hamas planerat ett helt år och Israels våldsamma svar var väntat, borde man kunna sätta barnen i säkerhet.

Men det vill man ju inte.
De offras på fanatismems altare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in