2023-10-21, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Du har bara delat propaganda. Ingen av källorna kan längre räknas som nyheter. Särskilt inte PBS.

Alla källaorna har som egenskaper dom förenklar information, vränger informationen så att den tilltalar en målsgrupps rädslor, genom att inte berätta vissa saker och överdriva andra, dom attackerar motståndare även om dom gör det på ett subtilt sätt. Alltså, inte nyheter, utan propaganda.
Propaganda för vem i detta sammanhang?
Citera
2023-10-21, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soprano-number-one
Absolut inte .
Gör du?
När du här hejar på och förespråkar våld .
Är det just precis du som beter dig som en jävla terrorist

Jag stödjer demokrati, utveckling och stabilitet, vad av detta reflekterar Palestina? Du förespråkar dem? Ja eller nej?
Citera
2023-10-21, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poopybutthole
Vildhora, ser det ut som att jag har gjort analysen? Jag har länkat till en brittisk NGO, din efterblivna kuksugare. Inte förvånad.

Ta med dyslexi-David och sluta fucking särskriva, har ni gått i skola?

Du menar i din länk som inte funkar? 😂

Måste vara något väldigt special! En Special operation som pågår.
Citera
2023-10-21, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Det där kan tända en större konflikt som drar in Hizbollah, Egypten, Iran och kanske till och med stöd från Turkiet. Då har Israel ett flerfrontskrig som kan leda till vad som helst. Att förvänta sig ett stöd från USA vad gäller marktrupper är nog inte aktuellt.
Du har rätt..
Tror dock Egypten, Iran och Turkiet inte kommer göra ett enda skit.
Citera
2023-10-21, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Jag stödjer demokrati, utveckling och stabilitet, vad av detta reflekterar Palestina? Du förespråkar dem? Ja eller nej?
Jag önskar fred, för den palestinska befolkningen som dom förtjänar..
Att några få Hamas ligister/idioter var över gränsen och röjde det tror jag inte en enda riktig Palestina bor förespråkar
Citera
2023-10-21, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poopybutthole
Här har du dom, Vildhora:

https://twitter.com/earshot_ngo/status/1715381907230232929
https://twitter.com/Channel4News/status/1715437877604049094

Lol, sa inte du att det var ljudklippet som var falskt? Dom där länkarna handlade om något helt annat 😂

Något helt annat som förövrigt, flera militärers undersökningar har bekräftatm som inte bara är Israel och USA data..
Citera
2023-10-21, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soprano-number-one
Jag önskar fred, för den palestinska befolkningen som dom förtjänar..
Att några få Hamas ligister/idioter var över gränsen och röjde det tror jag inte en enda riktig Palestina bor förespråkar

Gazaborna har ju röstat för Hamas styre? Är du en naiv svennebanan nu?
Citera
2023-10-21, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black-butts-matter
Om du är beredd att sätta allt du har (dina ord) på att jag är etiopisk jude, är mitt råd till dig:

Håll dig undan från spel och dobbel
Inget fel med det..
Varför skäms du så mycket för det, att vara Ethiopisk jude? Är väl inget fel med det?
Är inget fel med det, så länge ni håller er till Ethiopen👍✌️🇵🇸
Citera
2023-10-21, 21:50
Medlem
Aprak69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Anhörig som fått sin gamla mamma kidnappad talar sunt om att man måste upphöra våldsspiralen, dock i lugnare tongångar än många Israeler i kommentarsfält som anklagar Netanyahu som högsta ansvarig för konfliktens uppblossande. Jag tycker att det är fler upphetsade våldälskande "svenskar" här på Flashback. Israels förra PM Olmert kräver Netanyahus avgång.
Hoppas att tanten kommer hem igen och bakar tårta till hans födelsedag.

https://www.youtube.com/watch?v=6JfNicumhx4

Ja, det vore ju trist om ni livestreamade hennes tortyr och avrättning. Förlåt, jag glömde våldtäkt.

https://www.washingtonpost.com/world/2023/10/12/hamas-hostage-video-threat/
Citera
2023-10-21, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rednaxela90
(FB) Kommer omvärlden tillåta Israel att krossa Hamas? | Aron Flam | Hotspot Extra

Bra där, måste även tipsa om Eli Göndörs besök hos Sista Måltiden. 4h timmars malning om denna konfilkt (en del om Ukraina-Ryssland) i början.
Citera
2023-10-21, 21:53
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Det där kan tända en större konflikt som drar in Hizbollah, Egypten, Iran och kanske till och med stöd från Turkiet. Då har Israel ett flerfrontskrig som kan leda till vad som helst. Att förvänta sig ett stöd från USA vad gäller marktrupper är nog inte aktuellt.

Turkiet och Iran kan du räkna bort direkt. De har inte möjligheten, annat än Irans fall genom sina proxyknektar i Hizbollah och Hamas.

Turkiet är inte tillräckligt intresserade och har annat att tänka på. Egypten vill inte bli inblandat. Någon storkoflikt har detta inte potential att utvecklas till. Israel kan hantera Hama och Hizbollah, men går de in i Gaza får de säkert räkna med en del förluster.
Citera
2023-10-21, 21:54
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aprak69
Ja, det vore ju trist om ni livestreamade hennes tortyr och avrättning. Förlåt, jag glömde våldtäkt.

https://www.washingtonpost.com/world/2023/10/12/hamas-hostage-video-threat/
Samt halshuggen, tappa inte narrativet nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in