2023-10-12, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airepx
Nja, riktigt så var det inte, snarare tvärtom:

https://www.allehanda.se/2006-04-04/hagamannens-sjuka-barn-avslojade-honom

My bad. Det var några år sen jag hörde historien.
Citera
2023-10-12, 14:36
Avslutad
Citat:

Vilka inkompetenta poliser det var i Umeå på den tiden. Förutfattade meningar att gm måste vara si och så. GMP visade också fel som de hade om Hagamannen. (Påminner mycket om poliser och åklagare i Palmemordet på 1980-1990-talen).
Citera
2023-10-13, 15:16
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:

- Polisen sa att "Du menar att en nybliven pappa som har ett sjukt barn skulle vara gärningsmannen".

Haha, inkompetenta jävla gris-poliser och och norrlandsinavel-sär. Polisgrisarna har våldtäkter, mordförsök och förstörda liv på sitt samvete pga sin inkompetens.
Citera
2023-10-13, 15:19
Medlem
nickeh84s avatar
Finns det någon info angående om Hagamannen är låg, normal eller högbegåvad rent intelligensmässigt?
Citera
2023-10-15, 22:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SkandiahusetStig
Vilka inkompetenta poliser det var i Umeå på den tiden. Förutfattade meningar att gm måste vara si och så. GMP visade också fel som de hade om Hagamannen. (Påminner mycket om poliser och åklagare i Palmemordet på 1980-1990-talen).

Man blir arg att polisen var så inkompetenta. https://www.svtplay.se/hagamannen
Citera
2023-10-16, 15:49
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkandiahusetStig
Man blir arg att polisen var så inkompetenta. https://www.svtplay.se/hagamannen

Det är mycket förvånande att poliser från den tiden vågar medverka i denna dokumentär. Det är ju som en uppvisning i pinsamt dåligt polisarbete!

Den fega polisgrisen som satt kvar i bilen och ringde förstärkning, undrar om han kände sig nöjd över sig själv sen? Och när de glömde att kolla cykelförrådet där han gömde sig.

De inkompetenta inavlade Norrlands-gris-poliserna som arbetade i Umeå under denna tid har helt klart många av våldtäktsoffren på sina samveten genom med sitt otroligt dåliga polisarbete ha medverkat till att Hagamannen fick fortsätta sin långa räd av överfall under många års tid.
Citera
2023-10-20, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Det är samma som jag hört, nu va de iaf länge sedan jag hörde detta.

Jag fick höra att han var tvungen att sluta där dels pga rykten men även att kunderna ifrågasatte hur han kunde få vara där. Behöver inte finnas någon sanningen i det alls men jag blir inte förvånad om det stämmer.
Citera
2023-10-21, 01:54
Medlem
Jag är förvånad att han har upphört med sina överfallsvåldtäkter. Han höll på under en så lång period. Hur får han utlopp för sin aggressivitet gentemot kvinnor idag? Jag tror att han skulle börja mörda om han började våldta igen, för att slippa vittnen.

Dokumentären är ruggigt bra och skildrar så väl hur rädda kvinnor var då i Umeå, och hur inkompetent Umeåpolisen var.
Citera
2023-10-21, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Jag är förvånad att han har upphört med sina överfallsvåldtäkter. Han höll på under en så lång period. Hur får han utlopp för sin aggressivitet gentemot kvinnor idag? Jag tror att han skulle börja mörda om han började våldta igen, för att slippa vittnen.

Dokumentären är ruggigt bra och skildrar så väl hur rädda kvinnor var då i Umeå, och hur inkompetent Umeåpolisen var.
Alla överfall skedde i berusat tillstånd så man kan ju undra vad hans relation till alkohol är idag.
Om han låter bli alkohol så kanske han inte behöver/törs överfalla kvinnor.
Citera
2023-10-21, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeddyKazcinsky
Sjukt att han beviljas skyddade uppgifter
Ja så jävla sjukt att Sverige värnar om brottslingar.
Citera
2023-10-21, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deski
Det jag har läst mig till är att han skall var typ 162 cm o ha 38 i skor
Vad är det för jävla pajas?! 🤣
Citera
2023-10-21, 20:27
Medlem
Citat:
Alla överfall skedde i berusat tillstånd så man kan ju undra vad hans relation till alkohol är idag.
Om han låter bli alkohol så kanske han inte behöver/törs överfalla kvinnor.

Kvinnorna som blev överfallna sa ingenting om alkoholdoft, så det är lite tvivel kring den biten. Jag tror inte att ett sånt här monster slutar, jag gissar att han åker utomlands och överfaller och våldtar kvinnor där. Aldrig att en sån som han slutar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in