2023-10-24, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Så var är bilden? Länka.

Ingen bild.
Men hon har delat att hennes bästa vän behöver hjälp.
Citera
2023-10-24, 21:28
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pezit
Ingen bild.
Men hon har delat att hennes bästa vän behöver hjälp.
Men varför börjar helt plötsligt alla tro storyn nu då? Vad är det som hennes vän sagt som är så märkvärdigt?
Citera
2023-10-24, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skottland11
Det är det minsta du kan göra. Men med tanke på ditt tillägg nu på slutet så verkar du fortfarande inte inse skadan en sådan här tråd kan ha på människorna inblandade.

Familjen hade aldrig skyldighet att visa dig bevis på att Felicia var svårt skadan när du krävde det. De hade all rätt att göra det när de väl kommit hem till Sverige och landat lite. Men nej, det gick inte för sig enligt Flashbacks egenutnämnda domstol.

Du har varit i högsta grad delaktig att driva drevet framåt - dina första inlägg är ingenting mot hur du sen drivit på och även idiotförklarat de som tyckte att det inte fanns riktiga bevis på bedrägeri utan bara indicier och bad om sans. Jag förstår att det är lätt att be om ursäkt nu med en axelryckning men jag hoppas verkligen att du lärt dig något så du inte behandlar människor på liknande sätt i framtiden.

Vi som inte höll med drevet har visat sig ha rätt - vi var inte naiva som vi blev anklagade för, utan vi kunde se den större bilden, och drogs inte med i psykosen. Om detta blir årets tråd på Flashback så hoppas jag att det är för att belysa hur sjukt det kan bli när människor tappar greppet bakom sin anonymitet.

Måste poängtera att det inte bara är jag som drivit på detta. Tråden är trots allt över 240 sidor lång nu. Tråden hade inte fått sådan fart och spridning ifall väldigt många inte tyckte det fanns för många röda flaggor och frågetecken kring olyckan. Om något har väl familjen Cedergren lärt sig att också dela bevis. När man ber om 1.4 miljoner SEK och inte presenterar några bevis, då får man vara beredd på att internet kommer reagera, både positivt och negativt. Så fungerar internet. Detta är inte första gången det hänt. Och verkligen inte den sista.

Jag har lärt mig en läxa och det är att totalt skita i sånt här då det inte berör mig ö.h.t. Man kan inte längre veta till 100% om någonting på nätet är sant. Jag la ner för mycket tid på att gräva i detta. Mailade ett flertal personer och organisationer. Sedan tog det slut för mig, det tog för mycket energi. Men för vad? Egentligen spelar det ingen roll för mig. Däremot ville jag säkerställa att folk som donerat inte förlorat sina pengar i någon scam. Scams händer oftare än man tror. I detta fallet hade vi som tvivlade fel.

Det är lätt att vara efterklok men fram tills att kvittona publicerades var allt bara spekulationer. Ingen; varken du, jag eller någon annan här, kunde bekräfta till 100% att olyckan skett fram tills att de publicerade kvitton. Alla inblandade (på båda sidor) har förhoppningsvis lärt sig något. Familjen Cedergren kunde publicerat bevis (vad som helst!) samma dag de betalat. Och hade det inte varit p.g.a. Flashback hade kvittona förmodligen inte publicerats (men återigen, bara spekulationer).

Ska minska min tid på sånna här diskussionsforum. Det tar för mycket tid och i de flesta fall tjänar man ingenting på det. Ska fokusera på annat nu. Kan bara säga att jag hoppas Felicia återhämtar sig. Öppnar de GoFundMe så ska de få en slant från mig.
Senast redigerad av Ehandel 2023-10-24 kl. 21:39.
Citera
2023-10-24, 21:37
Medlem
rtyu12345s avatar
Citat:
Men varför börjar helt plötsligt alla tro storyn nu då? Vad är det som hennes vän sagt som är så märkvärdigt?

Dj Snuff kontra med dokument, ingen har gått igenom dem än, utan det kommer väl med tiden, folk måste väl verifiera dem tror jag
Citera
2023-10-24, 21:38
Medlem
rtyu12345s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ehandel
Måste poängtera att det inte bara är jag som drivit på detta. Tråden är trots allt över 240 sidor lång nu. Tråden hade inte fått sådan fart och spridning ifall väldigt många inte tyckte det fanns för många röda flaggor och frågetecken kring olyckan. Om något har väl familjen Cedergren lärt sig att också dela bevis. När man ber om 1.4 miljoner SEK och inte presenterar några bevis, då får man vara beredd på att internet kommer reagera, både positivt och negativt. Så fungerar internet. Detta är inte första gången det hänt. Och verkligen inte den sista.

Jag har lärt mig en läxa och det är att totalt skita i sånt här då det inte berör mig ö.h.t. Man kan inte längre veta till 100% om någonting på nätet är sant. Jag la ner för mycket tid på att gräva i detta. Mailade ett flertal personer och organisationer. Sedan tog det slut för mig, det tog för mycket energi. För vadå? Egentligen spelar det ingen roll för mig. Däremot ville jag säkerställa att folk som donerat inte förlorat sina pengar i någon scam. Scams händer oftare än man tror. I detta fallet hade vi som tvivlade fel.

Det är lätt att vara efterklok men fram tills att kvittona publicerades var allt bara spekulationer. Ingen; varken du, jag eller någon annan här, kunde bekräfta till 100% att olyckan skett fram tills att de publicerade kvitton. Alla inblandade (på båda sidor) har förhoppningsvis lärt sig något. Familjen Cedergren kunde publicerat bevis (vad som helst!) samma dag de betalat. Och hade det inte varit p.g.a. Flashback hade kvittona förmodligen inte publicerats (men återigen, bara spekulationer).

Ska minska min tid på sånna här diskussionsforum. Det tar för mycket tid och i de flesta fall tjänar man ingenting på det. Kan bara säga att jag hoppas Felicia återhämtar sig. Öppnar de GoFundMe så ska de få en slant från mig.

Lättköpt
Citera
2023-10-24, 21:38
Medlem
Citat:

Jag vet inte vilken vän du pratar om, men familjen publicerade tidigare kvitton på GoFundMe. Bilderna på kvittona ligger kvar där. Intyg från sjukhus och kvitton. Har själv översatt med Google Translate och de stämmer.
Citera
2023-10-24, 21:44
Medlem
Citat:

Jag har lärt mig en läxa och det är att totalt skita i sånt här då det inte berör mig ö.h.t. Man kan inte längre veta till 100% om någonting på nätet är sant. Jag la ner för mycket tid på att gräva i detta. Mailade ett flertal personer och organisationer. Sedan tog det slut för mig, det tog för mycket energi. För vadå? Egentligen spelar det ingen roll för mig. Däremot ville jag säkerställa att folk som donerat inte förlorat sina pengar i någon scam. Scams händer oftare än man tror. I detta fallet hade vi som tvivlade fel.

Ska minska min tid på sånna här diskussionsforum. Det tar för mycket tid och i de flesta fall tjänar man ingenting på det. Kan bara säga att jag hoppas Felicia återhämtar sig. Öppnar de GoFundMe så ska de få en slant från mig.

Ver du vad problemet är? Om de publicerat kvittona samma dag de betalts så hade de inte fått in några pengar då de redan betalat det mesta innan pengarna började rulla in.

Och det är inte upp till dom själva att öppna upp någonting.

I övrigt har du en trött översittarattityd.
Citera
2023-10-24, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CH.swiss
Ver du vad problemet är? Om de publicerat kvittona samma dag de betalts så hade de inte fått in några pengar då de redan betalat det mesta innan pengarna började rulla in.

Och det är inte upp till dom själva att öppna upp någonting.

I övrigt har du en trött översittarattityd.

Du har uppenbarligen inte hört talas om vad faktura eller lån är. Givetvis behöver de inte betala i cash samma dag de ska ut från sjukhuset. Det är liksom ingen kortautomat vid utgången haha. Hade de publicerat fakturan och sjukhusintyg hade betydligt fler donerat. Nu är vi återigen där: det är bara spekulationer. Men jag kan sätta mitt liv på att fler hade donerat om de varit mer transparenta från början. Det hade heller inte blivit en sådan stor skitstorm som det blev, eftersom mycket handlade om att de inte varit transparenta.

Vet faktiskt inte vad en "översittarattityd" är så det säger mig ingenting.

Nä, nu räcker det för min del här. Detta har tagit för mycket tid.
Hoppas som sagt att hon återhämtar sig. Ett liv är viktigare än drama på nätet.
Senast redigerad av Ehandel 2023-10-24 kl. 21:57.
Citera
2023-10-24, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Aha. Då är väl det som en försäkring då. Man kan checka ut från sina skulder, men ha kvar rättigheterna ifall men skulle behöva dem.

Skulderna finns ju kvar och tickar på, tror hennes c/o adress eller typ Kivra har säkert skickat påminnelser. Hon är ju inte registrerad som utvandrad.
Citera
2023-10-24, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CH.swiss
Jo det fastslår jag vid.

Vad utöver en bokad flygbiljett har du på att hon varit där?

Tycker synd om stackare som trott de hjälpt en flicka i nödsituation. Inget mer än så.

Dina bevis för att hon inte varit där då?
Citera
2023-10-24, 22:07
Medlem
Citat:
Du har uppenbarligen inte hört talas om vad faktura eller lån är. Givetvis behöver de inte betala i cash samma dag de ska ut från sjukhuset. Det är liksom ingen kortautomat vid utgången haha. Hade de publicerat fakturan och sjukhusintyg hade betydligt fler donerat. Nu är vi återigen där: det är bara spekulationer. Men jag kan sätta mitt liv på att fler hade donerat om de varit mer transparenta från början. Det hade heller inte blivit en sådan stor skitstorm som det blev, eftersom mycket handlade om att de inte varit transparenta.

Nä, nu räcker det för min del här. Det tar för mycket tid.

Har hört talas om det.
Tyvärr så är det inga fakturor eller lån vi ser i dessa ”bevis” utan faktiskt som du själv nämner cashuttag och överföringar från konton där det redan fanns täckning att betala. Varför tycker du att svenska folket skulle ställa upp och skjuta in för ngt de uttryckte som akut hjälp när det inte alls var akut?
De kunde sålt av sina djur och fordon i efterhand istället och löst, om det nu är lån, de tagit. Inte bett desperat om donationer för ”annars hade inte Felicia fått komma hem”

Skiter totalt i vad som är skitsummor för dig eller mig, det handlar om människor som har det betydligt sämre ställt än vad de själva har och pungat ut pengar i vad de trodde var en nödsituation, som inte fått alla korten på borden och dessutom blivit hotade och negligerade vid minsta frågeställning.

Kvitton lades upp först när GFM stängde ned kontot i väntan på bevis och kossan var tom på mjölk.

Det är bedrägligt.
Punkt slut.
Citera
2023-10-24, 22:08
Medlem
ImaTrolls avatar
Citat:

Nä, nu räcker det för min del här. Detta har tagit för mycket tid.

Där tror jag du har fel, min vän. Sjukhusen i Thailand är väldigt noga med sånt när det gäller utländska patienter - och i synnerhet på privata sjukhus. Man tycker att man allt för ofta hamnat med springnotor från utlänningar.
I Felicias fall betalades faktura 1 med kort. Faktura 2 betalades via en deposit på 434.000 THB och resten med kort den 19 oktober. Om jag nu får gissa så var depositen ett villkor för flytten till Bangkok Hospital.
Senast redigerad av ImaTroll 2023-10-24 kl. 22:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in