Citat:
Ursprungligen postat av
Dogmatix
Jag följer inte dumpen jättenoga, men ibland dyker det upp filmer i mitt flöde på Instagram. På senare tid får jag känslan att dumpen provocerar rätt mycket för att få till möten och chat-loggar.
T.ex var det en de hade bestämt träff med, som jag förstod hade nekat att träffa den minderåriga. Men då går dumpen in och skapar ett konto som en 27 årig man och bestämmer träff istället, vilket gäddan nappade på. Visst, inte så snyggt att han chattat olämpligt med en minderårig, men känns ändå hårt att hänga ut som om han var på väg att begå en våldtäkt.
I ett annat fall lockade de ut en gädda med att lura att man hade kört på hans parkerade bil. Så även här var han inte på väg att begå något övergrepp, förutom att ha chattat olämpligt.
Jag får känslan att dumpen har blivit lite av en business för Patrik Sjöberg och för att kunna få tillräckligt med material måste man sänka kraven och provocera fram mer.
Vad är det som du inte förstår?
Man söker inte upp och chattar sex med barn. Man skickar inte k*k-bilder till barn, det ÄR övergrepp!
Dumpen drog upp dem och konfronterade dem med hjälp av ett vuxenkonto. Spelar det någon roll i sammanhanget?