2023-10-24, 12:33
Medlem
padrons avatar
Jag får inte ihop Dumpen ABs redovisning. Hur kan de inte ha mer än 55 000 i intäkter under 2022? Verkar finnas en märkbar risk för upptaxering för Sara och 242 om det visar sig att swishpengarna går rakt in till deras egna konto och egna utgifter. Ingen av de känns som några revisorstyper som redovisar kvitton, utlägg etc.

https://www.allabolag.se/5568529258/dumpen-media-group-ab
Citera
2023-10-24, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunless
Svag mentalitet du har.
Det är att det inte är okej att ofreda barn oavsett vart det än sker. Den digitala världen är den största delen av ens vardag, framförallt hos barn.

Nej, men det är en fråga om hur mycket man ska provocera fram beteendet. Det kan ju vara så att det finns de som har den här typen av dragningar, men som aldrig hade gjort något. Vad jag förstår från vissa av mötena så är det dumpen som varit drivande i vissa konversationer och tagit kontakt och försökt få till möten. Jag har varit tveksam till att privatpersoner agerar polis på det här sättet tidigare, och ännu mer när det är tydlig provokation. Det är som att ställa fram kakor och godis framför en tjockis som annars lyckas hålla sin diet.
Citera
2023-10-24, 13:05
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relaxandtakeiteasy
Fast det tycker du inte egentligen.

Klart jag tycker
Annars skulle ja int säga det
Citera
2023-10-24, 13:53
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av padron
Jag får inte ihop Dumpen ABs redovisning. Hur kan de inte ha mer än 55 000 i intäkter under 2022? Verkar finnas en märkbar risk för upptaxering för Sara och 242 om det visar sig att swishpengarna går rakt in till deras egna konto och egna utgifter. Ingen av de känns som några revisorstyper som redovisar kvitton, utlägg etc.

Dumpen var en del av 242 länge och bröt sig ur någon gång under 2022 (minns int exakt) dom har jobbat ideellt fram tills alldeles nyligen då Sara och Patrik börjat ta ut en inkomst

Sen vet jag inte om dumpen räknas eller har räknats som ideell förening för då gäller andra skatteregler
Citera
2023-10-24, 14:44
Medlem
Citat:
Grejen är ju den att jag tror inte det är många som bryr sig märkbart om en 35 årig kvinna eller ens 40 årig kvinna ligger med en 14 årig tonårspojke. Det är bara nej det är en man som gör det samma som samhället får extremt mycket hat.

Ärligt talat, hur många tror på fullaste allvar att en kåt tonårskille skulle få sitt liv förstört genom att ligga med sin kompis mamma?

Helt rätt tänkt av folk i så fall. Tjejer är mer sårbara och utsatta. Så får man dock inte tänka högt i dagens fittsverige.
Citera
2023-10-24, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Klart jag tycker
Annars skulle ja int säga det

Skulle du vilja slå sönder den kvinnan? Tror du andra kvinnor vill slå sönder den kvinnan?
Citera
2023-10-24, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ersatz
Helt rätt tänkt av folk i så fall. Tjejer är mer sårbara och utsatta. Så får man dock inte tänka högt i dagens fittsverige.

Du ser min poäng. Folk rent allmänhet är inte lika hatiska när det gäller en kvinna som gör precis samma sak.
Citera
2023-10-24, 16:38
Medlem
Citat:
Du ser min poäng. Folk rent allmänhet är inte lika hatiska när det gäller en kvinna som gör precis samma sak.

Ja, och jag tycker det är i sin ordning. Folket är klokt! Tjejer är mer utsatta och sårbara och samhället kryllar av betydligt fler män än kvinnor som är barnknullare, en realitet att förhålla sig till.
Senast redigerad av Ersatz 2023-10-24 kl. 16:59.
Citera
2023-10-24, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Jag följer inte dumpen jättenoga, men ibland dyker det upp filmer i mitt flöde på Instagram. På senare tid får jag känslan att dumpen provocerar rätt mycket för att få till möten och chat-loggar.

T.ex var det en de hade bestämt träff med, som jag förstod hade nekat att träffa den minderåriga. Men då går dumpen in och skapar ett konto som en 27 årig man och bestämmer träff istället, vilket gäddan nappade på. Visst, inte så snyggt att han chattat olämpligt med en minderårig, men känns ändå hårt att hänga ut som om han var på väg att begå en våldtäkt.

I ett annat fall lockade de ut en gädda med att lura att man hade kört på hans parkerade bil. Så även här var han inte på väg att begå något övergrepp, förutom att ha chattat olämpligt.

Jag får känslan att dumpen har blivit lite av en business för Patrik Sjöberg och för att kunna få tillräckligt med material måste man sänka kraven och provocera fram mer.
Vad är det som du inte förstår?
Man söker inte upp och chattar sex med barn. Man skickar inte k*k-bilder till barn, det ÄR övergrepp!
Dumpen drog upp dem och konfronterade dem med hjälp av ett vuxenkonto. Spelar det någon roll i sammanhanget?
Citera
2023-10-24, 18:20
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Skulle du vilja slå sönder den kvinnan? Tror du andra kvinnor vill slå sönder den kvinnan?

Jag är mot våld och vill varken utöva våld mot män eller kvinnor

Om en kvinna påträffas våldta ett barn så tror jag nog kvinnor skulle bli flyförbannad på den kvinnan och säkert ta till våld i ren frustration
Citera
2023-10-24, 19:30
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av padron

Är nog bara kläderna, inga vill gå runt i dessa, var ingen bra affärsidé. Även gåvor ska redovisas, även om det kanske inte är någon skatt på dem.
Citera
2023-10-24, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Vad är det som du inte förstår?
Man söker inte upp och chattar sex med barn. Man skickar inte k*k-bilder till barn, det ÄR övergrepp!
Dumpen drog upp dem och konfronterade dem med hjälp av ett vuxenkonto. Spelar det någon roll i sammanhanget?

Ehhh ja? Det spelar en jävla stor roll eftersom konfrontationerna är det enda riktiga beviset dom oftast har på att gäddan faktiskt letar efter barn...Som jag nämnde tidigare så kan kik chattar förfalskas och live bilder vara spoofade. Men sen så förväntar jag mig inte så mycket mental effort från folk som gillar dumpen :')
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in