2023-10-24, 14:10
Medlem
Inte riktigt rätt
Man kan se tecken på läkning om man skadar ngn....men dödar man ngn, så försöker kroppen inte läka mer, dock kan de spränga gisslan när de är vid liv då kan de skylla kanske, men även bomber lämnar spår

Citat:
Ursprungligen postat av fittplyte
Gisslan är från sekund 0 att anse som döda. Eventuella överlevande är inget annat än ett mirakel.
Detta av två skäl.
1: Israel har alltid haft som hundraprocentig policy att aldrig förhandla med terrorister. Golda Meir gjorde det jävligt tydligt under OS bland annat.
2: Hamas väntar sig att gisslan kommer dödas eller bli dödad. Mest rimligen torterar de ihjäl de flesta, sedan staplar man de på hög och smäller av en bomb och skyller på Israel. Det är vattentätt för dem att göra såhär och ingen kommer kunna bevisa att det INTE var Israel.
Citera
2023-10-24, 14:17
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=FhUWJrj1Wvk

nån som vet vad israel visat dessa judehatande journalister och media ? skulle vara intressant o se vad dessa djur gjorde så man kan rättfärdiga deras undergång ännu mera
Citera
2023-10-24, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Journalistiken håller samma nivå som allt annat i Gaza. Det är bara cirkus.
Jag såg nyligen en journalist (en kvinna) med slöja för hela ansiktet. Känns ju tryggt.
En maskerad person vill man verkligen ha journalist ...
Precis som om våra journalister skulle ha skidmasker mitt under sändning ha ha ...

Araberna i Gaza ljuger också som hästar travar och ingen rapportering ska köpas utan hård kritik.
Sjukhus-attacken var tex bullshit från början till slut.
Inget sjukhus sprängdes, 500 personer dog inte och det var säkerligen inte Israels fel.

Och Gazabornas självömkan är som vanligt fantastisk.

Efter en historisk massaker och 3000 raketer (vars mål var alla israeler mellan 0 och 100 år) storgråter alla Gazabor och undrar varför Israel bombar skiten ur Gaza.

Det är verkligen fascinerande dumt.

Ja, Sjukhus-attacken antog alla var från Israel, men det är ju inte säkerställt och 500 var en felaktig uppskattning som gjordes av personer på plats till att börja med. Det har du rätt i. Men att man skulle ljuga rakt upp och ner är helt enkelt inte sant. Det som rapporteras är kort sagt att situationen för innevånarna förvärras minut för minut.

"en journalist (en kvinna) med slöja för hela ansiktet" Var såg du henne?
Citera
2023-10-24, 14:21
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Gisslan är från sekund 0 att anse som döda. Eventuella överlevande är inget annat än ett mirakel.
Detta av två skäl.
1: Israel har alltid haft som hundraprocentig policy att aldrig förhandla med terrorister. Golda Meir gjorde det jävligt tydligt under OS bland annat.
2: Hamas väntar sig att gisslan kommer dödas eller bli dödad. Mest rimligen torterar de ihjäl de flesta, sedan staplar man de på hög och smäller av en bomb och skyller på Israel. Det är vattentätt för dem att göra såhär och ingen kommer kunna bevisa att det INTE var Israel.

Israel har ingen ”hundraprocentig” policy om att inte förhandla med terrorister.

2011 förhandlade Israel med just precis Hamas fram en deal där Hamas släppte en israelisk soldat som man kidnappat och hållit fånge i flera år i utbyte mot över 1000 palestinier som Israel höll som fångar.

Israel förde flera gånger under decennierna direkta förhandlingar med PLO som Israel betraktade som en terroristorganisation fram till 1993 och som på den tiden hade Israels utplånande i sina stadgar.

De nuvarande gisslanförhandlingarna har heller inte skett genom direkta förhandlingar mellan Israel och Hamas eller för den delen USA och Hamas. Man har använt mellanhänder, i dessa fall främst Qatar. Vad får dig att tro att Israel inte förhandlar med terrorister via mellanmän? Hur tror du man fått till alla de eldupphör som tillkommit under Israels alla invasioner av Libanon för att utrota terrorister där (och som kvickt brutits av endera eller båda sidor)? Ren slump?

Israel kommer inte att förhandla med Hamas i detta nu, men det beror inte på någon ”hundraprocentig” princip utan på att det är helt politiskt omöjligt. Förhandlingar via USA och Qatar pågår dock uppenbarligen och jag tror inte Israels regering sitter på röven med fingrarna i öronen när USA berättar om hur dessa överläggningar går.

Med det sagt tror jag inte man genom förhandlingar kommer att få ut mer än några till av gisslan. Jag förstår nämligen inte hur en lösning skulle se ut. Israel kommer inte nöja sig med att lämna Hamas kvar där i Gaza eller köpa att Hamas får fri lejd ut mot alla gisslan. Det Hamas gjort denna gång är för grovt. På samma sätt kommer Hamas inte släppa alla gisslan fria för att sedan lajva slutstriden om Stalingrad mot ett på alla sätt vida överlägset IDF.

Man kanske kan få ut lite fler med dubbelt medborgarskap och lite fler gamla tanter. Huvuddelen av resten kommer nog tyvärr stryka med när IDF går in på marken, huvuddelen genom direkt mord av Hamas men säkert kommer åtskilliga dö pga beskjutning av IDF. Det är ofrånkomligt om IDF skall slå sig in och nedkämpa Hamas. Strid i bebyggelse är inte finlir. Jag hoppas jag har fel om gisslans öde.
Citera
2023-10-24, 14:24
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/hamasterroristens-skryt-mamma-jag-har-dodat/

Detta är så överjävligt vad Islamisterna gjort! Tyska SS verkar mjuka mot dessa religösa fascister!
Citera
2023-10-24, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mybrotherolof
Ja, Sjukhus-attacken antog alla var från Israel, men det är ju inte säkerställt och 500 var en felaktig uppskattning som gjordes av personer på plats till att börja med. Det har du rätt i. Men att man skulle ljuga rakt upp och ner är helt enkelt inte sant. Det som rapporteras är kort sagt att situationen för innevånarna förvärras minut för minut.

"en journalist (en kvinna) med slöja för hela ansiktet" Var såg du henne?

Alla människor ljuger i alla krig. Lögner är effektiva vapen.
Självklart ljuger både araber och israeler hela tiden.

Att man bredde på som fan förvånar mig inte.

Israelerna är inte sämre. Hur många ihjältorterade människor och lönnmord har inte mörkats?
Och de 40 halshuggna bäbisarna, vem glömmer den skrönan? En uppenbar lögn.

Jag borde ha sparat en länk, apropå journalisten med slöja. Jag har tappat bort klippet tyvärr.
Men det är ju inte konstigt, i en muslimsk kontext.
Det finns ju kvinnor som täcker ansiktet i Sverige till och med...
Citera
2023-10-24, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goddi

Detta är så överjävligt vad Islamisterna gjort! Tyska SS verkar mjuka mot dessa religösa fascister!

Jämförelserna med nazityskland är enbart löjliga.
Hamas kan inte tävla med nazisterna. Hamas kvalar inte ens in.
Tyska SS (och andra nazistgrupper) betedde sig precis lika vidrigt, men i betydligt större skala.

Om man ständigt drar in nazister i debatten, blir följden att Hamas terror relativiseras.

Väldigt onödigt.
Citera
2023-10-24, 14:30
Medlem
Citat:

Ja du!
Var rena söndagsskolan att råka ut för SS på 40 talet jämfört med vad Hamas gjorde/gör, muslimer är mysiga människor.
Citera
2023-10-24, 14:35
Avslutad
Citat:

Ben Shapiro hade en poäng när han sa att dom här är värre än nazisterna och nazistiska SS. Trots allt grävde dom ner liken, brände i ugnar och försökte på alla sätt att dölja sina dåd (en del hade vissa samvetskval). Islamisterna streamar bestialiteten, gör det öppet och skryter om det. Lite som att det blir extra fin hummus när abu Jihadi kommer hem från det heliga kriget mot judar ju mer bestialisk han varit.
Senast redigerad av Krakem 2023-10-24 kl. 14:38.
Citera
2023-10-24, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Ben Shapiro hade en poäng när han sa att dom här är värre än nazisterna och nazistiska SS. Trots allt grävde dom ner liken, brände i ugnar och försökte på alla sätt att dölja sina dåd (en del hade vissa samvetskval). Islamisterna streamar bestialiteten, gör det öppet och skryter om det. Lite som att det blir extra fin hummus när abu Jihadi kommer hem från det heliga kriget mot judar ju mer bestialisk han varit.
Dessutom, ringer sina föräldrar och talar om att man dödat 10 st med sina händer och att de skall vara stolta. Ren ondska definierat, och ytterligare ett bevis på att muslimer indoktrineras från födseln att hata och att mörda. Förbjud ISLAM nu!!!!!!
Citera
2023-10-24, 14:56
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Islamisterna är sandapor, så tydliggör vi det en gång för alla. Alltså inte bara Hamas. Förmodligen även en stor andel av palestinierna som INTE hävdar sig vara medlemmar av Hamas.

Jag har inga förväntningar på Hamas. Men som folkvalda så är det tragiskt att se att befolkningen lider men tunnlar har de gott om. Har du lite svårt måhända att hålla flera tankar i huvudet samtidigt?
Att Israel har ansvar för att Gaza skall fungera finner jag skrattretande men jaja, vi är alla olika.
Det är självklart tragiskt, men vad finns det för alternativ? Det som i dag kallas Palestina är ingen fungerande statsbildning — det gäller då i synnerhet Gazaremsan. Framför allt saknas en reguljär armé. Att dessa (palestinska) områden ska ligga insprängda som soptippsliknande reservat i regionens mest militariserade stat är ett dåligt skämt. Jag förstår den som avvisar alla tankar på en tvåstatslösning.

Så som landet ligger i dag kommer det arabiska motståndet aldrig att upphöra.
Det är t.o.m. svårt att begripa hur man tänker sig att man ska kunna förinta Hamas; det är som att ge sig i kast med parkslide, eller vad den där ruskiga växten nu heter, eller med lupiner.
Senast redigerad av Blot-Sven 2023-10-24 kl. 15:00.
Citera
2023-10-24, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Ryssland har permanent flygbas i Syrien. Dessutom står de på samma sida som Turkiet i detta läge och har inget fientligt förhållander med Israel.

USA har däremot fiender överallt.

Finns faktiskt ett direkt samband mellan att beskylla andra signaturer för lögn och samtidigt uppvisa stor okunnighet. Du är ett praktexempel.

Allah u Akbar och Shalom eller vad judar nu säger. :-)

Hade du sagt att ”Ryssland har baser i Syrien” så hade du inte ljugit. Men det var inte det du sade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in