2023-10-24, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mybrotherolof
Ja, Sjukhus-attacken antog alla var från Israel, men det är ju inte säkerställt och 500 var en felaktig uppskattning som gjordes av personer på plats till att börja med. Det har du rätt i. Men att man skulle ljuga rakt upp och ner är helt enkelt inte sant. Det som rapporteras är kort sagt att situationen för innevånarna förvärras minut för minut.

"en journalist (en kvinna) med slöja för hela ansiktet" Var såg du henne?

Alla människor ljuger i alla krig. Lögner är effektiva vapen.
Självklart ljuger både araber och israeler hela tiden.

Att man bredde på som fan förvånar mig inte.

Israelerna är inte sämre. Hur många ihjältorterade människor och lönnmord har inte mörkats?
Och de 40 halshuggna bäbisarna, vem glömmer den skrönan? En uppenbar lögn.

Jag borde ha sparat en länk, apropå journalisten med slöja. Jag har tappat bort klippet tyvärr.
Men det är ju inte konstigt, i en muslimsk kontext.
Det finns ju kvinnor som täcker ansiktet i Sverige till och med...
Citera
2023-10-24, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goddi
https://www.expressen.se/nyheter/ham...jag-har-dodat/

Detta är så överjävligt vad Islamisterna gjort! Tyska SS verkar mjuka mot dessa religösa fascister!

Jämförelserna med nazityskland är enbart löjliga.
Hamas kan inte tävla med nazisterna. Hamas kvalar inte ens in.
Tyska SS (och andra nazistgrupper) betedde sig precis lika vidrigt, men i betydligt större skala.

Om man ständigt drar in nazister i debatten, blir följden att Hamas terror relativiseras.

Väldigt onödigt.
Citera
2023-10-24, 14:30
Medlem
Citat:

Detta är så överjävligt vad Islamisterna gjort! Tyska SS verkar mjuka mot dessa religösa fascister!
Ja du!
Var rena söndagsskolan att råka ut för SS på 40 talet jämfört med vad Hamas gjorde/gör, muslimer är mysiga människor.
Citera
2023-10-24, 14:35
Medlem
Krakems avatar
Citat:

Ben Shapiro hade en poäng när han sa att dom här är värre än nazisterna och nazistiska SS. Trots allt grävde dom ner liken, brände i ugnar och försökte på alla sätt att dölja sina dåd (en del hade vissa samvetskval). Islamisterna streamar bestialiteten, gör det öppet och skryter om det. Lite som att det blir extra fin hummus när abu Jihadi kommer hem från det heliga kriget mot judar ju mer bestialisk han varit.
Senast redigerad av Krakem 2023-10-24 kl. 14:38.
Citera
2023-10-24, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Ben Shapiro hade en poäng när han sa att dom här är värre än nazisterna och nazistiska SS. Trots allt grävde dom ner liken, brände i ugnar och försökte på alla sätt att dölja sina dåd (en del hade vissa samvetskval). Islamisterna streamar bestialiteten, gör det öppet och skryter om det. Lite som att det blir extra fin hummus när abu Jihadi kommer hem från det heliga kriget mot judar ju mer bestialisk han varit.
Dessutom, ringer sina föräldrar och talar om att man dödat 10 st med sina händer och att de skall vara stolta. Ren ondska definierat, och ytterligare ett bevis på att muslimer indoktrineras från födseln att hata och att mörda. Förbjud ISLAM nu!!!!!!
Citera
2023-10-24, 14:56
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittplyte
Islamisterna är sandapor, så tydliggör vi det en gång för alla. Alltså inte bara Hamas. Förmodligen även en stor andel av palestinierna som INTE hävdar sig vara medlemmar av Hamas.

Jag har inga förväntningar på Hamas. Men som folkvalda så är det tragiskt att se att befolkningen lider men tunnlar har de gott om. Har du lite svårt måhända att hålla flera tankar i huvudet samtidigt?
Att Israel har ansvar för att Gaza skall fungera finner jag skrattretande men jaja, vi är alla olika.
Det är självklart tragiskt, men vad finns det för alternativ? Det som i dag kallas Palestina är ingen fungerande statsbildning — det gäller då i synnerhet Gazaremsan. Framför allt saknas en reguljär armé. Att dessa (palestinska) områden ska ligga insprängda som soptippsliknande reservat i regionens mest militariserade stat är ett dåligt skämt. Jag förstår den som avvisar alla tankar på en tvåstatslösning.

Så som landet ligger i dag kommer det arabiska motståndet aldrig att upphöra.
Det är t.o.m. svårt att begripa hur man tänker sig att man ska kunna förinta Hamas; det är som att ge sig i kast med parkslide, eller vad den där ruskiga växten nu heter, eller med lupiner.
Senast redigerad av Blot-Sven 2023-10-24 kl. 15:00.
Citera
2023-10-24, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Ryssland har permanent flygbas i Syrien. Dessutom står de på samma sida som Turkiet i detta läge och har inget fientligt förhållander med Israel.

USA har däremot fiender överallt.

Finns faktiskt ett direkt samband mellan att beskylla andra signaturer för lögn och samtidigt uppvisa stor okunnighet. Du är ett praktexempel.

Allah u Akbar och Shalom eller vad judar nu säger. :-)

Hade du sagt att ”Ryssland har baser i Syrien” så hade du inte ljugit. Men det var inte det du sade.
Citera
2023-10-24, 15:20
Medlem
Madagascars avatar
Överstelöjtnant Anders Ekholm menar att Hamas vill att Israel ska rulla in i Gaza och att detta ska leda till mer uppror på västbanken samt att Hizbollah ger sig in i konflikten. Detta skulle i så fall innebära att Israels resurser splittras på tre fronter.

https://www.svt.se/nyheter/hamas-att...88ac74f4cbac18, idag
Citera
2023-10-24, 15:45
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Överstelöjtnant Anders Ekholm menar att Hamas vill att Israel ska rulla in i Gaza och att detta ska leda till mer uppror på västbanken samt att Hizbollah ger sig in i konflikten. Detta skulle i så fall innebära att Israels resurser splittras på tre fronter.

https://www.svt.se/nyheter/hamas-att...88ac74f4cbac18, idag
En rimlig analys. Man kunde tycka att det borde ligga i Israels intresse att inte dra igång nåt som lätt urartar i ett fullskaligt krig, dessutom på tre fronter, men de har väl inget val. Typ. Dessutom har de hela den liberala världen i ryggen — tills vidare.

Det här är en israelisk hämndaktion som riskerar att balla ur totalt. Konsekvenserna är bortom Israels kontroll. Jag är tämligen övertygad om att Hamas tog det med i sin kostnadsanalys inför attackerna den 7 oktober.
Citera
2023-10-24, 15:56
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
En rimlig analys. Man kunde tycka att det borde ligga i Israels intresse att inte dra igång nåt som lätt urartar i ett fullskaligt krig, dessutom på tre fronter, men de har väl inget val. Typ. Dessutom har de hela den liberala världen i ryggen — tills vidare.

Det här är en israelisk hämndaktion som riskerar att balla ur totalt. Konsekvenserna är bortom Israels kontroll. Jag är tämligen övertygad om att Hamas tog det med i sin kostnadsanalys inför attackerna den 7 oktober.

Israel har varit tydliga med att de tänker avsluta detta nu en gång för alla.
Det finns inget alternativ, och de kommer inte backa för något. (och då menar jag inte för något)
Och de har i princip hela Väst (och USA) med sig i detta.
Citera
2023-10-24, 15:59
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Israel har varit tydliga med att de tänker avsluta detta nu en gång för alla.
Det finns inget alternativ, och de kommer inte backa för något. (och då menar jag inte för något)
Och de har i princip hela Väst (och USA) med sig i detta.
Jag vet, jag vet. Det börjar dra ihop sig. Och det behöver inte vara negativt med en urladdning. Om det inte blir nåt större krig skulle jag tro att det slutar med att Israel förkunnar att de "besegrat" Hamas efter några veckor, och så börjar det om.
Citera
2023-10-24, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven

Det brukar låta så.

Nu har Israel bombat arslet av Hamas i två veckor och dödat tusentals människor i Gaza (terrorister och lite gott och blandat) och lockat fram både amerikanska och brittiska fartyg.

Ingen i arabvärlden lyfter ett finger för att skydda Gaza.
Hamas och Ali på hörnet får betala ett högt pris för folkfesten de ordnade den 7/10. Och deras "arabiska bröder" i grannländerna verkar inte bry sig nämnvärt.

Och Hizbollah verkar inte komma en meter... och raketer från Jemen plockades ner direkt av USA. Och skäggubbarna sitter och skriker i Iran. Och ledaren för Hamas sitter också och skriker i Iran....

Mycket babbel och liten verkstad

Än så länge är det business as usual.

Förutom att Gaza vaporiseras.

Jag tror att Hamas ska fundera på sin konstnadskalkyl en gång till. Jag tror de räknade lite fel.
Senast redigerad av Eremona2.0 2023-10-24 kl. 16:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in