Citat:
Ursprungligen postat av
wuz
Jag kan uppdatera dig lite om fallet i två delar.
1. Först spekulerar folk i huruvida familjen behöver samla in pengar eftersom de har det gott ställt själva. GoFundMe är för de som inte har medel att betala, och denna familj verkar ha 6-7 mille kåk, massa tävlingshästar och en massa bilar.
2. Eftersom det hela börjar lukta mer och mer bedrägeri och när det inte finns någon info om fallet så börjar folk spekulera om det faktiskt har hänt en trafikolycka överhuvudtaget. När inget hittas och man också får reda på att hennes pojkvän är en känd bedragare, då börjar man gräva fram allt om Felicias liv.
Ni som kom in under del 2 måste också inse att den här familjen har mer än tillräckligt med pengar för att betala sin sönderknullade dotters sjukhusräkningar.
Finns många inlägg som tar sönder dina ovanstående argument kring deras ekonomi, att de ska vara mångmiljonärer. Finns inga bevis på deras faktiska ekonomi. Många människor har ett hus, enskild firma och hästarna ingår i företagen. Sen finns det säkert privatägd häst men menar du att man ska sälja av en familjemedlem på ett par dagar när man sitter i Thailand? Även traktorn och släpen lär användas på gården. Så många bilar finns inte, det är tramsigt argument.
Sen har det sagts gång på gång - Felicia är vuxen och har noll ekonomi. Familjen har noll ansvar att sälja ett hem, företag och hästar för att få hem henne, vi i Sverige lever liksom inte i klanfamiljer där vi säljer vårt hem för en systerdotter om det finns andra sätt att tillgå. En frivillig insamling. Det är så självklart så jag förstår inte ens hur det kan bli en diskussion.
Dessutom tar det tid att avyttra saker och de befinner sig i Thailand och vill flyga hem Felicia inom en vecka. Massor med människor startar GFM för lite allt möjligt, det är trams att man som släkting måste börja sälja av sina tillgångar för att få hjälp.
Jag kommer inte svara något mer till dig kring detta, jag ville bara inte att ditt begränsade sätt att se på saker ska stå oemotsagda.