2023-10-24, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XN
Kolla betalningarna till SEB. Det är ej i baht

Såg det, men insamlingen gällde 1,5 miljoner.
Deras utlägg kanske landar på kring 500.000 svenska kronor, och då vill de dessutom att allmänheten ska betala deras egna FLYGBILJETTER eftersom de lägger upp bild på kostnaden för dem. Inte ens flygbiljetterna vill de punga ut själva.
Citera
2023-10-24, 13:47
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Hade dom presenterat dessa bevis innan så hade dom fått betydligt mer donationer också.

Fast samtidigt, deras mål för att täcka kostnader på drygt 750 000, och de stannade donationerna vid just 750 000kr. Målet var aldrig att bli rika på dotterns bekostnad.
Citera
2023-10-24, 13:48
Medlem
Citat:
Där kom beviset.

Flera fakturor på flera 100k.

Kom bara en vecka sent. Synd om Felicia. Familjen har betett sig riktigt jävla tramsigt. Detta kunde varit över för en vecka sedan.

Hoppas hon kryat på sig. Jag lämnar tråden nu.
Men jag har ingen skam i att jag försökt gå till botten med det.

Vi många som bett om sans och att vänta ut en vecka efter hemkomst, att det är rimligt. Människor i kris med ansvar att få hem en svårt sjuk dotter från andra sidan jordklotet har fullt upp med precis allt från förtvivlan till att organisera sjukhus/polis/försäkringar/flyg hem/uppdatera övrig familj och ha koll på livet i Sverige som man lämnat i all hast osv osv. Mardröm. Att det är naturligt för familjen att inte fokusera på ett drev på Flashback. Nu blev drevet så pass stort så de gick i försvarsställning de senaste dagarna vad det verkar. Helt naturlig reaktion från människor som antagligen är helt utmattade.

Användarna här satte premisserna för hur familjen skulle agera och jag sa flera gånger att det är helt stört att ni här vill tvinga fram er tidslinje när bevis skulle upp på bordet från familjen som uppenbarligen gått igenom en otroligt tuff period. I värsta fall överlever inte Felicia, i bästa fall återhämtar hon sig någorlunda efter lång rehab. Familjens liv och hennes liv är blottlagt på ett sätt som visat Flashbacks absoluta baksida. Och nej, försvaret att man tycker att de skulle lagt bevis tidigare fungerar inte - sen när är Flashback krav på tidslinje något som folk som bett om hjälp ska förhålla sig till? Har Flashback blivit en domstol? Varför denna otålighet? Hade det varit en scam så hade det kommit fram utan denna enorma hets.

Se gärna mina tidigare inlägg om mina invändningar. Jag har blivit anklagad för att vara naiv och dum i huvudet och att jag tillhör familjen. Inget av det stämmer. Jag hoppas att denna tråd ska bli en läxa för många hur ett drev startar och hur pöbeln nosar upp blod och anfaller. För oavsett hur ni försvarar er så har ni inte skött det snyggt. Ni har haft noll bevis utan endast indikationer och t ex sett mail från en polisstation som fakta/bevis. Men ni har agerat som att det är bevisat att familjen ljuger om kostnaderna för Felicia. Det är det vi andra har haft invändningar mot, att vi faktiskt inte vet och försökt mana till sans.

Jag hade en åsikt för fyra dagar sedan, klistrar in den åsikten igen: "Ja, denna tråd är faktiskt en nedslående studie i människors psyke. Flashback var så mycket bättre för fem till tio år sedan. Då hade samma situation hanterats såsom tråden med naturfotografen t ex. Den tråden är en fröjd att läsa i detektivarbete, intelligens och bra och respektfulla diskussioner. Denna tråd visar tyvärr motsatsen."
Citera
2023-10-24, 13:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Ok det böjar alltså komma lite dokument nu fem i tolv, som de såklart suttit på en längre tid. Bra iofs men ska de komma undan med det här måste de visa att det var en trafikolycka. Skithögarna ska inte komma undan så lätt efter sitt vidriga betende mot folk.

Så sjukt många lögner från denna blåsfamilj, givetvis ska dessa inte nu bara komman undan, men svensken 2023 är helt slut i sin hjärna.

"Oj, så synd om er, ta gärna 1.5 miljon fast ni endast behöver en bråkdel, att ni ljugit gör inget, kan man swisha er mer".
Citera
2023-10-24, 13:49
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Var hittar jag insamlingen på Facebook, samt familjemedlemmars ?
Tack
Det har de nog ingen anledning att visa då det inte säger smack om de fått in 1’ eller 100’.
Citera
2023-10-24, 13:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av filuren96
Deras utlägg kanske landar på kring 500.000 svenska kronor, och då vill de dessutom att allmänheten ska betala deras egna FLYGBILJETTER eftersom de lägger upp bild på kostnaden för dem. Inte ens flygbiljetterna vill de punga ut själva.

Är det sant? I så fall är det skamligt.
Citera
2023-10-24, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Det har de nog ingen anledning att visa då det inte säger smack om de fått in 1’ eller 100’.

Nä fast jag skulle vilja se gruppen , länken , profilerna
Citera
2023-10-24, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det som störde mig var familjens attityd när det gäller UD och försäkringarna. Att UD ”inte hjälpte dem alls”. Att ”försäkringen Felicia hade” (vilken jävla försäkring?) inte täckte allt osv.

UD hjälpe dem med RÅD. Inte ekonomiskt. Försäkringar - OM sådana finns - täcker det de är avsedda för.

Bara för att man är ”svensk” räcker inte för att skattebetalarna ska betala ALLT vad som kan drabba en.

Felicia ville ju inte ens betala skatt i Sverige..

Om Carl Axel skulle drabbas av ngt så skulle inte norska skattebetalare skynda sig att hjälpa honom ekonomiskt.

Det är attityden att ”något är jävligt FEL” om allt inte är gratis, som stör mig. Susanna Cedergren är ändå en vuxen människa. Hon borde fatta utan att någon behöver förklara detta åt henne.

Man tecknar en försäkring IFALL det händer ngt. Inte för att man VET att det kommer att hända.

Ja, man undrar förståss hur mycket denna "olycksfallsförsäkring" täckte? Sen är sjukvårdsförsäkringar svindyrt efter 45 dagar utanför EU. Går naturligtvis att förlänga eller skaffa en inhemsk sådan, men då får man läsa på noga då villkoren oftast är sämre). Nu tror jaga att det existerat någon olycksfallsförsäkring. Ren bullshit!
Citera
2023-10-24, 13:53
Medlem
peterZiipens avatar
Här är en grov översättning av de thailändska dokumenten:
https://postimg.cc/gallery/B2n7JQ0
Citera
2023-10-24, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filuren96

Det vet vi ju inte? Syftet med bilden ser jag snarare som ett bevis på att dom faktiskt har rest till thailand och varit på plats. I tråden har det i ifrågasatts om dom ens har varit på sjukhuset i thailand.
Citera
2023-10-24, 13:54
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Fast samtidigt, deras mål för att täcka kostnader på drygt 750 000, och de stannade donationerna vid just 750 000kr. Målet var aldrig att bli rika på dotterns bekostnad.
Och du fortsätter med ditt trötta urskuldrande av tattarfamiljens beteende. Finns inte en käft i tråden som påstår att de vill bli rika på tjejens bekostnad. De vill att andra ska betala genom deras lögner.
Citera
2023-10-24, 13:55
Medlem
ImaTrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skottland11
Vi många som bett om sans och att vänta ut en vecka efter hemkomst, att det är rimligt. Människor i kris med ansvar att få hem en svårt sjuk dotter från andra sidan jordklotet har fullt upp med precis allt från förtvivlan till att organisera sjukhus/polis/försäkringar/flyg hem/uppdatera övrig familj och ha koll på livet i Sverige som man lämnat i all hast osv osv. Mardröm. Att det är naturligt för familjen att inte fokusera på ett drev på Flashback. Nu blev drevet så pass stort så de gick i försvarsställning de senaste dagarna vad det verkar. Helt naturlig reaktion från människor som antagligen är helt utmattade.

Användarna här satte premisserna för hur familjen skulle agera och jag sa flera gånger att det är helt stört att ni här vill tvinga fram er tidslinje när bevis skulle upp på bordet från familjen som uppenbarligen gått igenom en otroligt tuff period. I värsta fall överlever inte Felicia, i bästa fall återhämtar hon sig någorlunda efter lång rehab. Familjens liv och hennes liv är blottlagt på ett sätt som visat Flashbacks absoluta baksida. Och nej, försvaret att man tycker att de skulle lagt bevis tidigare fungerar inte - sen när är Flashback krav på tidslinje något som folk som bett om hjälp ska förhålla sig till? Har Flashback blivit en domstol? Varför denna otålighet? Hade det varit en scam så hade det kommit fram utan denna enorma hets.

Se gärna mina tidigare inlägg om mina invändningar. Jag har blivit anklagad för att vara naiv och dum i huvudet och att jag tillhör familjen. Inget av det stämmer. Jag hoppas att denna tråd ska bli en läxa för många hur ett drev startar och hur pöbeln nosar upp blod och anfaller. För oavsett hur ni försvarar er så har ni inte skött det snyggt. Ni har haft noll bevis utan endast indikationer och t ex sett mail från en polisstation som fakta/bevis. Men ni har agerat som att det är bevisat att familjen ljuger om kostnaderna för Felicia. Det är det vi andra har haft invändningar mot, att vi faktiskt inte vet och försökt mana till sans.

Jag hade en åsikt för fyra dagar sedan, klistrar in den åsikten igen: "Ja, denna tråd är faktiskt en nedslående studie i människors psyke. Flashback var så mycket bättre för fem till tio år sedan. Då hade samma situation hanterats såsom tråden med naturfotografen t ex. Den tråden är en fröjd att läsa i detektivarbete, intelligens och bra och respektfulla diskussioner. Denna tråd visar tyvärr motsatsen."

Inget slår känslan av att få skriva ett "vad-var-det-jag-sa-inlägg" på Flashback, eller hur ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in