Citat:
Ursprungligen postat av
XN
Där kom beviset.
Flera fakturor på flera 100k.
Kom bara en vecka sent. Synd om Felicia. Familjen har betett sig riktigt jävla tramsigt. Detta kunde varit över för en vecka sedan.
Hoppas hon kryat på sig. Jag lämnar tråden nu.
Men jag har ingen skam i att jag försökt gå till botten med det.
Vi många som bett om sans och att vänta ut en vecka efter hemkomst, att det är rimligt. Människor i kris med ansvar att få hem en svårt sjuk dotter från andra sidan jordklotet har fullt upp med precis allt från förtvivlan till att organisera sjukhus/polis/försäkringar/flyg hem/uppdatera övrig familj och ha koll på livet i Sverige som man lämnat i all hast osv osv. Mardröm. Att det är naturligt för familjen att inte fokusera på ett drev på Flashback. Nu blev drevet så pass stort så de gick i försvarsställning de senaste dagarna vad det verkar. Helt naturlig reaktion från människor som antagligen är helt utmattade.
Användarna här satte premisserna för hur familjen skulle agera och jag sa flera gånger att det är helt stört att ni här vill tvinga fram er tidslinje när bevis skulle upp på bordet från familjen som uppenbarligen gått igenom en otroligt tuff period. I värsta fall överlever inte Felicia, i bästa fall återhämtar hon sig någorlunda efter lång rehab. Familjens liv och hennes liv är blottlagt på ett sätt som visat Flashbacks absoluta baksida. Och nej, försvaret att man tycker att de skulle lagt bevis tidigare fungerar inte - sen när är Flashback krav på tidslinje något som folk som bett om hjälp ska förhålla sig till? Har Flashback blivit en domstol? Varför denna otålighet? Hade det varit en scam så hade det kommit fram utan denna enorma hets.
Se gärna mina tidigare inlägg om mina invändningar. Jag har blivit anklagad för att vara naiv och dum i huvudet och att jag tillhör familjen. Inget av det stämmer. Jag hoppas att denna tråd ska bli en läxa för många hur ett drev startar och hur pöbeln nosar upp blod och anfaller. För oavsett hur ni försvarar er så har ni inte skött det snyggt. Ni har haft noll bevis utan endast indikationer och t ex sett mail från en polisstation som fakta/bevis. Men ni har agerat som att det är bevisat att familjen ljuger om kostnaderna för Felicia. Det är det vi andra har haft invändningar mot, att vi faktiskt inte vet och försökt mana till sans.
Jag hade en åsikt för fyra dagar sedan, klistrar in den åsikten igen: "Ja, denna tråd är faktiskt en nedslående studie i människors psyke. Flashback var så mycket bättre för fem till tio år sedan. Då hade samma situation hanterats såsom tråden med naturfotografen t ex. Den tråden är en fröjd att läsa i detektivarbete, intelligens och bra och respektfulla diskussioner. Denna tråd visar tyvärr motsatsen."