2023-10-24, 13:56
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Och du fortsätter med ditt trötta urskuldrande av tattarfamiljens beteende. Finns inte en käft i tråden som påstår att de vill bli rika på tjejens bekostnad. De vill att andra ska betala genom deras lögner.
Jaså? Personen jag citerade skrev att de kunde ha fått fler donationer. Fler donationer än pengarna som krävdes var aldrig målet.
Citera
2023-10-24, 13:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ImaTroll
Ja efter att ha sett dom där dokumenten så faller väl alla tvivel om det skett en allvarlig olycka eller ej.
Bara att vänta och se hur det går. Oavsett hennes personliga brister får man önska henne ett snabbt tillfrisknande och att hon inte får några allvarliga men.

Jag får kvittona dom har publicerat i gfm till knappt 80 tusen? I flygbiljetter. Eller finns det mer?
Citera
2023-10-24, 13:58
Bannlyst
VAD KOSTADE SKITEN?? JÖSSES VILKET TRAMS. Vi får se vad resorna för morbrodern och mamman men inte vad hela kalaset kostade?

Jävla bedragare.
Citera
2023-10-24, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Fast samtidigt, deras mål för att täcka kostnader på drygt 750 000, och de stannade donationerna vid just 750 000kr. Målet var aldrig att bli rika på dotterns bekostnad.

Fast mamman fick utöver det in 100.000 kr till sin Swish innan den låstes eftersom det var maxtaket för Swish. Efter det lämnade hon också ut swish-nummer till två personer till.
Citera
2023-10-24, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filuren96
Såg det, men insamlingen gällde 1,5 miljoner.
Deras utlägg kanske landar på kring 500.000 svenska kronor, och då vill de dessutom att allmänheten ska betala deras egna FLYGBILJETTER eftersom de lägger upp bild på kostnaden för dem. Inte ens flygbiljetterna vill de punga ut själva.

Så hade jag också gjort - de är en del i kostnaden att få hem Felicia.

Sen har de väl inte fått in 1.5 miljoner? Och jag kan inte se bland dokumenten Felicias kostnad för flyget hem, bara familjens. Får inte ihop att hela kalaset skulle endast landa på 500 000 kr.
Citera
2023-10-24, 14:06
Medlem
Citat:
Här är en grov översättning av de thailändska dokumenten:
https://postimg.cc/gallery/B2n7JQ0

Tack! Verkar vara precis som familjen sagt med polisrapport och att det finns en övervakningsfilm av händelsen.
Citera
2023-10-24, 14:11
Bannlyst
Så de har gjort tre transaktioner

322 000
231 000
55 000

Totalt 608 000kr
Citera
2023-10-24, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skottland11
Så hade jag också gjort - de är en del i kostnaden att få hem Felicia.

Sen har de väl inte fått in 1.5 miljoner? Och jag kan inte se bland dokumenten Felicias kostnad för flyget hem, bara familjens. Får inte ihop att hela kalaset skulle endast landa på 500 000 kr.

Du lever verkligen upp som en äkta skotte.
Det betvivlar jag inte, bland allt annat tvivel.
Citera
2023-10-24, 14:15
Medlem
Från national insitution of health.

"If the patient is alert, acknowledges the presence of the examiner, seems well oriented to time and place and not confused on general questioning, then the level of consciousness would be considered normal."

Tror inte personen va i koma när dom lämnade första sjukhuset.
Citera
2023-10-24, 14:16
Bannlyst
Citat:
Full förståelse för att du börjar bli upprörd i och med att allt mer talar för för att familjen talat sanning från start.

Jag kan uppdatera dig lite om fallet i två delar.

1. Först spekulerar folk i huruvida familjen behöver samla in pengar eftersom de har det gott ställt själva. GoFundMe är för de som inte har medel att betala, och denna familj verkar ha 6-7 mille kåk, massa tävlingshästar och en massa bilar.

2. Eftersom det hela börjar lukta mer och mer bedrägeri och när det inte finns någon info om fallet så börjar folk spekulera om det faktiskt har hänt en trafikolycka överhuvudtaget. När inget hittas och man också får reda på att hennes pojkvän är en känd bedragare, då börjar man gräva fram allt om Felicias liv.

Ni som kom in under del 2 måste också inse att den här familjen har mer än tillräckligt med pengar för att betala sin sönderknullade dotters sjukhusräkningar.
Citera
2023-10-24, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endless01
Fast mamman fick utöver det in 100.000 kr till sin Swish innan den låstes eftersom det var maxtaket för Swish. Efter det lämnade hon också ut swish-nummer till två personer till.

Om familjen fått in mer pengar än de haft utgifter så hoppas jag de är ärliga med det och presenterar en plan hur de tänkt använda de pengarna. Rehab till Felicia eller skänka till någon välgörenhet som kanske hjälper hem folk från utlandet? Jag vet inte. Men absolut inte att pengarna ska gå till Felicias skulder, det vore verkligen inte okej.
Citera
2023-10-24, 14:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wuz
Jag kan uppdatera dig lite om fallet i två delar.

1. Först spekulerar folk i huruvida familjen behöver samla in pengar eftersom de har det gott ställt själva. GoFundMe är för de som inte har medel att betala, och denna familj verkar ha 6-7 mille kåk, massa tävlingshästar och en massa bilar.

2. Eftersom det hela börjar lukta mer och mer bedrägeri och när det inte finns någon info om fallet så börjar folk spekulera om det faktiskt har hänt en trafikolycka överhuvudtaget. När inget hittas och man också får reda på att hennes pojkvän är en känd bedragare, då börjar man gräva fram allt om Felicias liv.

Ni som kom in under del 2 måste också inse att den här familjen har mer än tillräckligt med pengar för att betala sin sönderknullade dotters sjukhusräkningar.

Det är ett stort jävla HÅN mot alla som skänkt pengar, som du skriver de hade kunnat löst detta själva utan hjälp!

Att sedan ljuga och hitta på omständigheter för att få in maximalt med gåvor är förjävligt. Säg för fan att er knarkande, porrfilmsaktris, eskorttjej mm har hamnat i trubbel och behöver hjälp! Om isf hade alla som skänkt pengar gjort det med full insyn i vad de skänkt till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in