2023-10-24, 14:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Det här är en nidbild som blir omöjlig att utgå ifrån. Du är inte dum. Försök nyansera dig.

Men varför tror du dom köar till Sverige och Tyskland med sitt samvete från WWII dom aldrig tycks bli av med...

Varför ska jag nyansera mig och ändra mig?

Förklara för mig vad som inte är lockande med gratis pengar och gratis bostad för en analfabet med dålig munhälsa från MENA?
Citera
2023-10-24, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Tänk dig att du lever i Sverige, plötsligt dyker det upp fler och fler araber och säger "Detta är vårat land!" Ni protesterar men araberna är starkare och dödar och etniskt rensar svenskar från Sverige och bygger upp en egen stat.
Svenskarna som blir kvar ockuperas, förtrycks och får leva i apartheid som andra klassens medborgare medan araberna har all makt.
Protsterar ni? Då är ni arabhatare och terrorister säger araberna som spelar offer.
Använder ni vapen mot araberna? Då drar araberna ut kontakten till sjukhus och stoppar vattnet samtidigt som de mördar era barn och sen sprider lögner att det är ni själva som mördat barnen.

DETTA är verkligheten som pågått för palestinierna sedan 1948.
Zionist military forces expelled at least 750,000 Palestinians from their homes and lands and captured 78 percent of historic Palestine
https://www.aljazeera.com/news/2022/5/15/nakba-mapping-palestinian-villages-destroyed-by-israel-in-1948

Israel är en rasistisk stat som begår alla möjliga brott inte minst just nu men sedan 70 år tillbaka.
Amnesty: Israels apartheid mot palestinier: ett grymt system av dominans och ett brott mot mänskligheten
https://www.amnesty.se/aktuellt/israels-apartheid-mot-palestinier-ett-grymt-system-av-dominans-och-ett-brott-mot-manskligheten/

Kolla på den här korta videon om vad Israel är för land, kolla vilka galna rasistiska fanatiker de är, varför stödjer ni dom för??
Israel is one of the most racist countries in the world.
https://www.youtube.com/watch?v=5JzGzyaUnz0&t

Så varför stödjer svenskar denna regim? Det är som svenskar idag skulle stödja Adolf Hitlers Nazityskland som ocksså var en rasitisk regim som sysslade med etnisk rensing, folkmord.
Vad ger det en svensk att stödja folkmord och etnisk rensning mot Palestiner? Inte minst kommer det ju en flyktingvåg av palestiner till Sverige förr eller senare, inte minst kommer Sverige betala massor av miljarder för all den förstörelse Israel skapat, förstår ni inte det är ni som kommer betala notan för israels dödande?

Trådstarten handlar alltså inte om Israel/Palestina utan varför vissa svenskar stödjer Israel.

en jävligt dålig apartheid stat där man låter 100 000tals muslimer jobba rösta och leva, utöva sin religion och tom bilda muslimska partier där man öppet förespråkar sharia liknande lagar och regler samtidigt där man på andra sidan gränsen blir avrättad bara man nämner order israel. svenskar är fan dummare än sten asså , inte konstigt skolan förfaller.

PS: kontrollfrågan i dessa lägen är alltid : vill du hellre bo i en apartheid stat som israel eller i en underbar community som gaza med perfekta stränder och otroligt gemenskap
Citera
2023-10-24, 14:13
Medlem
bomhulls avatar
Jag stödjer inte israel eller alla krig som usa är med i.
Jag tycker att det är bra när muslimer och folk i mellanöstern kan leva i sina länder istället för att fly till sverige och europa!
Citera
2023-10-24, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Det palestinska folket har röstat fram Hamas. Majoriteten stödjer terroristerna Hamas (vad jag förstår).

Igår visade Israel filmer på vad som hände, fruktansvärda bilder, journalister blev chockade, brast i gråt, några klarade inte av att stanna kvar och se färdigt filmerna (Hamas egen dokumentation, övervakningskameror osv.) Journalister kunde aldrig föreställa sig en sådan brutal grymhet. Nu har Expressen låst artikeln bakom betalvägg, men jag hann läsa den.
https://www.expressen.se/nyheter/hamasterroristens-skryt-mamma-jag-har-dodat/

Varför får inte Israel försvara sig när de blir slaktade med ofattbar ondska? Hamas måste väck, de är ondskan personifierad.

Hur media spelar ner Israels lidande.
https://m.youtube.com/watch?v=FhUWJrj1Wvk&pp=ygUYSXNyYWVsIGpvdXJuYWxpc3Q gcHJlc3Mg

Och du tror att Hamas kommit till makten genom fria demokratiska val? Att Hamas handlingar är avskyvärda råder ingen som helst tvekan om. Att Israel har rätt att försvara sig är ju åxå sant. Men att ett redan plågat folk ska behöva utstå den etniska rensning som just nu pågår som följd av Hamas handlingar är fruktansvärt. Palestinas folk har varit förtryckta sedan andra världskrigets slut och det blir bara värre och värre. Det Israel gör och har gjort i Gaza och på Västbanken kommer bara att göda extremisten ännu mer.
Citera
2023-10-24, 14:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Men varför tror du dom köar till Sverige och Tyskland med sitt samvete från WWII dom aldrig tycks bli av med...

Varför ska jag nyansera mig och ändra mig?

Förklara för mig vad som inte är lockande med gratis pengar och gratis bostad för en analfabet med dålig munhälsa från MENA?

Du uttrycker dig så groteskt att jag får syn på mina egna verbala elakheter, idag främst riktade mot Märta Stenevi, i samma stil.

OnT: Du skulle må bra av att se mer av verkligheten. Du har snöat in på förakt för de mest utsatta, de som ofta är föräldrar till barn som värvas till kriminalitet. Många muslimer i Sverige är välmående och en del av dem röstar på Sverigedemokraterna.
Citera
2023-10-24, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Många judar kom från väst för att de är europeer.

Och tror du arabländer vill assistera Israel att slänga ut palestinier för att hjälpa dem sno deras hem?

Är väl bättre att palestinier får chansen att bygga upp en ny tillvaro. Eller tycker du t ex att Europa ska slänga ut alla palestinier så att dessa får bo i flyktingläger runt Israel och starta uppror??

Många judar kom till Israel från arabvärlden då man fördrivits därifrån och förlorat allt man hade där och ingen kompensation fick man heller.
Citera
2023-10-24, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
en jävligt dålig apartheid stat där man låter 100 000tals muslimer jobba rösta och leva, utöva sin religion och tom bilda muslimska partier där man öppet förespråkar sharia liknande lagar och regler samtidigt där man på andra sidan gränsen blir avrättad bara man nämner order israel. svenskar är fan dummare än sten asså , inte konstigt skolan förfaller.

PS: kontrollfrågan i dessa lägen är alltid : vill du hellre bo i en apartheid stat som israel eller i en underbar community som gaza med perfekta stränder och otroligt gemenskap

Precis runt 2 miljoner muslimer lever och verkar i Israel med medborgerliga rättigheter, hur många judar finns det i hela arabvärlden egentligen??
Citera
2023-10-24, 14:23
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Är Sverige arabernas urhem? Har det alltid bott araber i detta land? Nej.
Är palestina judarnas urhem? Har det alltid bott judar i palestina? Ja.

Har Sverige alltid var en självständig nation? Ja.
Har palestina någonsin varit en självständig nation? Nej.

Ganska viktiga skillnader.
Om araberna inte hade några egna hemländer och Sverige var arabernas land från början, och FN bestämde att araberna som bor i Sverige skulle få bilda en egen stat vid sidan av den svenska staten, så skulle svenskarna förmodligen ha accepterat det.

Vi har ju trots allt tagit emot typ en miljon araber fast vi inte ens hade behövt det.
Hur många tror du då inte att vi hade tagit emot om FN tvingade oss?

I Sverige ses man som arabhatare om man protesterar mot invandring.

Varför fixar inte araberna elektricitet och vatten själva? Varför måste judarna ge dem el och vatten?
Alla civiliserade länder fixar detta själva.
Palestinas ursprungsbefolkning är de levantiner som idag är kända som palestinier. Dessa har en brokig historia och härstammar från folk som har varit semitiska polyteister, helleniserade hobbygreker, kristna och islamiserade. Israeler är en ny blandbefolkning, med mellanösternpåbrå men också mycket annat inblandat. Det är ett modernt hybridfolk som bäst förstås som en skapelse av den sionistiska rörelsen och staten Israel.

Om du ska bygga legitimitet på mytologisk historia bör du åtminstone försöka få saker och ting rätt. I Moseböckerna kan man säga att det finns två berättelser om judarnas/hebréernas/israeliternas ursprung. Den ena börjar med Abraham, som kommer från Mesopotamien, inte Levanten. Han blir lovad ett stort stycke land av sin gud, men kommer alltså själv från en annan plats. Det andra ursprunget är berättelsen om Moses och uttåget ur Egypten. Där leder Moses israeliterna från Egypten till Levanten där de begår folkmord och upprättar ett nytt land. Berättelsen handlar om en folkgrupp som bildades i Egypten och besegrade lokalbefolkningen i Palestina. Judisk mytologi säger alltså att Palestina har blivit lovat till judarna av Gud och erövrat av judarna med våld, men inte att det är därifrån de kommer.
Citera
2023-10-24, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Precis runt 2 miljoner muslimer lever och verkar i Israel med medborgerliga rättigheter, hur många judar finns det i hela arabvärlden egentligen??

noll, en riktig siffra. majoriteten av muslimska länder låter dig inte ens resa in med israelisk pass. men visst israel är dom dåliga .hur fan kan kan människor idag med mer fakta än någon annan generation vara så jävla frivilligt blåsta
Citera
2023-10-24, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
noll, en riktig siffra. majoriteten av muslimska länder låter dig inte ens resa in med israelisk pass. men visst israel är dom dåliga .hur fan kan kan människor idag med mer fakta än någon annan generation vara så jävla frivilligt blåsta

Ja märkligt är det hur muslimer alltid gör sig till offer samtidigt som man fördriver och utrotar alla andra grupper som kristna, hinduer, judar osv.
Citera
2023-10-24, 14:27
Medlem
Pungpuckels avatar
Jag tror inte att någon direkt stödjer just Israel som land eller stat.
Men vi som kommit ut från grottan, alltså Homo Sapiens reagerar på barbari och fega brutala dåd mot försvarslösa civila.

Det är väl mest det, att man nu tydligare ser skillnad på människa och sub-människa.
Citera
2023-10-24, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Ja märkligt är det hur muslimer alltid gör sig till offer samtidigt som man fördriver och utrotar alla andra grupper som kristna, hinduer, judar osv.

det är just därför gaza/palestina finns kvar. försvinner det så har muslimska världen inget att låtsas bry sig om. när dom egentligen kunde löst frågan 50 år sen. qtar lägger liksom 230 miljarder dollar på fotbolls vm sammtidigt som hamas ledare bor i fina områden i landet , men säger att muslimer ska resa sig mot israel . du kunde ha använt 230 miljarder dollar och köpt nytt palestina i ett muslimskt land men nej man ska suga av och fjäska för vita män som gillar fotboll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in