2023-10-24, 03:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
50k i år.
150k nästa år.
🚀📈🚀😎

Får vi en Spot-ETF i år så blir det en ny ATH i år.
$500K nästa år.

BTC är flykt till kvalitet, det är officiellt:

(FB) Argument för och emot bitcoin och bitcoinisering
Citera
2023-10-24, 06:38
Avslutad
Bra vi faller tillbaka lite nu. Jag kollade kursen inatt och fick för mig att hela banksystemet skulle braka samman, så kraftig stigning var det.
Citera
2023-10-24, 07:28
Avslutad
Hur hanterar ni proffs dessa stora svängningar? Jag mår dåligt när det går upp vet inte om jag måste sälja. Ännu värre när det går ner.

En bra idé kanske att inte ha allt i bitcoin. 59% aktier och resten bitcoin
Citera
2023-10-24, 07:55
Medlem
Leastons avatar
Bitcoin upp 110% på året jämfört med S&P som bara är upp 9%.

Vad säger du Kebabmedpommes, S&P hade varit en "usel" investering jämfört med Bitcoin va?
Citera
2023-10-24, 08:02
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Bitcoin upp 110% på året jämfört med S&P som bara är upp 9%.

Vad säger du Kebabmedpommes, S&P hade varit en "usel" investering jämfört med Bitcoin va?
Inte i år, och det har jag inte sagt heller. Du försöker dig på korkade halmdockor för att provocera, antar jag, vilket visar på din låga bildnings- och debattnivå.
Citera
2023-10-24, 08:04
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Jag tror på en pull back från dessa nivåer som ändå är ganska starkt motstånd. På sin höjd att det blir en scam wick upp för att rensa ut alla stopp loss, och sedan en vända ner mot 25k-28k.

Vi är trots allt rätt överköpta nu.

Bryter den däremot igenom, och förvandlar motståndet till stöd, så är det rätt fritt upp till typ 42k.

Bitcoins styrka överraskade än en gång och drog rakt igenom allt motstånd och har nu förvandlat det till support istället. Som sagt, på dessa nivåer finns det inte så mycket tidigare price action förens uppe vid 42k då det blir lite (men inte i närheten av hur det såg ut mellan 30k-33k.

Prisutvecklingen talar om för oss att ETF godkännande är nära förestående, marknaden har aldrig fel
Citera
2023-10-24, 08:39
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Hur hanterar ni proffs dessa stora svängningar? Jag mår dåligt när det går upp vet inte om jag måste sälja. Ännu värre när det går ner.

Jag köper dippar och säljer inte toppar. Har varit en överlägsen strategi de senaste 5 åren och jag tror jag slår minst 90% som försökt trade:a under samma tidsperiod.

Det är busenkelt att sälla sig till de absolut bästa tradingsproffsen med den strategin i en marknad som går upp över tid.

Minns folk på detta forum som genom lidigt en lång bearmarket och sålde så fort vi gick över 20k för första gången och slog nytt ATH. Några månader senare låg kursen på 60k...

Du får fundera på om det senaste dygnet var bearish eller bullish för Bitcoin. Ny ATH på året, en högre botten, passerat massor av tungt motstånd och den stora inverse head and shoulders som doomers stirrat sig blind på i ett halvt års tid helt invaliderad.

Borde vara helt ointresserat för alla att chansa att plocka upp 4-5% mer Bitcoin längre ner, med risk att missa en 40% pump...

*edit*
Ja förstås, blir du nervös så betyder det kanske att du är överinvesterad. Det är det sämsta läget för då fattar du irrationella beslut, inte väldgrundade sådana. Var lagom investerad så du inte blir stressad oavsett om kursen pumpar eller dumpar.
Senast redigerad av Leaston 2023-10-24 kl. 09:04.
Citera
2023-10-24, 09:44
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Hur går det för dig och din blankning?

Jag har ingen.
Citera
2023-10-24, 12:19
Medlem
boonies avatar
Inom en snar framtid ses vi på månen boys 🥳
Citera
2023-10-24, 13:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Du blir motbevisad gång på gång gällande bitcoins nyttovärde, lightning network, allt möjligt. Dina motargument brukar mynna ut i att kommentera prisnivåer. Det säger nog allt.

Du kan BTC och marknaden bättre än Larry Fink alltså?

Varför rusar priset på BTC upp medan allt annat går dåligt?

Är BTC fortfarande ett dåligt köp? Vad rekommenderar du istället?

Citera
2023-10-24, 13:32
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Dina motargument brukar mynna ut i att kommentera prisnivåer. Det säger nog allt.
Kul att du nämner prisnivåer.
Hela förra året så mässade du om hur mycket Bitcoin var nere på året. I år har det inte alls varit lika intressant att diskutera årets prisutveckling... Hur kommer det sig?

Efter att du missade din "5k till sommaren" så vågar du bara kritisera Bitcoin men inte förutspå någon prisutveckling. Du förstår att vi övriga tolkar det som att tom du tror Bitcoin kommer stiga över tid?

Eller vart tror du vi har priset till årskiftet, respektive till nästa sommar? Vågar du komma med en ungefärlig gissning?

Jag sa redan efter årskiftet flera gånger att jag trodde på 40k till denna vintern. Tycker det ser rätt nära ut nu ändå, och en bättre gissning än dina "5k till sommaren"...

Ps. MicroStrategy är upp 7 miljarder på sin Bitcoin investering. Rätt bra får man säga.
Citera
2023-10-24, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81

Jag kör fortsatt över nittio procent av allt jag äger i bitcoin i cold storage och gör inget särskilt.

Om du tycker att svängningarna är för olustiga behöver du kanske lära dig mer om vad bitcoin är, hur fiatsystemet fungerar etc.

I nedgångarna hjälper detta psykologiskt. Man kan då upprepa tyst för sig själv och med övertygelse, att ”det kommer aldrig att finnas fler än 21 miljoner bitcoin” och bara vänta ut svackan eller köpa mer. 🙂

Angående priset: Jag kan förstås ha fel, men nu har nog tåget gått för att köpa bitcoin under 30k dollar — någonsin. Eller vad tror ni?
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2023-10-24 kl. 13:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in