Citat:
Ursprungligen postat av
Kalle81
Hur hanterar ni proffs dessa stora svängningar? Jag mår dåligt när det går upp vet inte om jag måste sälja. Ännu värre när det går ner.
En bra idé kanske att inte ha allt i bitcoin. 59% aktier och resten bitcoin
Jag köper dippar och säljer inte toppar. Har varit en överlägsen strategi de senaste 5 åren och jag tror jag slår minst 90% som försökt trade:a under samma tidsperiod.
Det är busenkelt att sälla sig till de absolut bästa tradingsproffsen med den strategin i en marknad som går upp över tid.
Minns folk på detta forum som genom lidigt en lång bearmarket och sålde så fort vi gick över 20k för första gången och slog nytt ATH. Några månader senare låg kursen på 60k...
Du får fundera på om det senaste dygnet var bearish eller bullish för Bitcoin. Ny ATH på året, en högre botten, passerat massor av tungt motstånd och den stora inverse head and shoulders som doomers stirrat sig blind på i ett halvt års tid helt invaliderad.
Borde vara helt ointresserat för alla att chansa att plocka upp 4-5% mer Bitcoin längre ner, med risk att missa en 40% pump...
*edit*
Ja förstås, blir du nervös så betyder det kanske att du är överinvesterad. Det är det sämsta läget för då fattar du irrationella beslut, inte väldgrundade sådana. Var lagom investerad så du inte blir stressad oavsett om kursen pumpar eller dumpar.