Citat:
Ursprungligen postat av
12hoppihagen
Nu diskuterar vi Sverige och NATO, inte vad USA gjort i Mellanöstern de senaste 50 åren.
Du måste vara smått sinneslö och ha en oförmåga att lägga ihop ett och ett, häromåret i samband med offensiven så gick politiker som varit beredda att dö för sitt motstånd till NATO helt plötsligt over till att bli NATOvänliga, vänsterpartister skrek efter medlemska, partiöverskridande överenskommelser mellan kommunister och sverigedemokrater.
Varför sker detta helt plötsligt över en natt tillsammans med Finland dessutom!?!?
Vad kan denna attitydförändring bero på, hmmmm, undrar om det kommit fram att ryssen inte är så jävla vänligt sinnad och bara har bra avsikter för världen de kommande åren...
Sverige slutar existera vid en militärkonflikt, det tar 20 min att inta den kungliga huvudstaden när dom krånglat sig igenom skärgården, det är över och vi finns inte längre....
Jag har försäkring på bilen fast jag inte räknar med och krocka, inkomstförsäkring fast jag inte räknar med och bli arbetslös, kostar det extra? ja, men det är trygghet och gör att jag kan sova gott om natten vid en eventuell kris...
Du sa att Usa inte var aggressiva, jag presenterade ett exempel på motsatsen, fler exempel finns det vet du nog.
Ja, jag vet att Rysslands invasion av Ukraina fick många att ändra sig av någon orsak.
Vad har det med mina argument mot Nato att göra? Argumenten kvarstår.
Om Sverige går med i nato kommer vi inte heller att finnas, Ryssland har visat sig vara inkomptetenta och inkapabla, de kan inte erövra ett skit.
Din bilförsäkring innehåller ska-krav som innebär att du har rätt att få ersättning.
Nato innehåller ingen ska-krav utan varje medlemsland behöver endast vidta de åtgärder de finner nödvändiga.
Citat:
Ursprungligen postat av
GiatarrNenne
Ja eftersom Ryssarna hotar med sina kärnvapen ideligen. De är ju inte direkt positivt inställda till Sverige.
Så istället ska vi gå med i Nato och garantera att vi blir bombade.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ördög
Putleristerna behöver hitta på sagor om "globalister", " russofober" med mera för att rättfärdiga sina eviga krig.
Samtidigt som du själv hittar på putlerister. Tyckte du va en vettig och bra person men du är en av de som fastnat i känslosåsen. Tråkigt att se.
Citat:
Varför ska Sverige gå med i nato?
Jag undrar detta, jag har presenterat motargument, men natoförespråkarna kan inte bemöta detta utan kommer bara med förolämpningar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Noccofocus
Vi blir ett frontområde oavsett man vill eller ej, deltar i kriget eller ej.
Ryssland vill ha kontrollen över Östersjön. För självklara skäl vid ett tradje världskrig.
Fast det var därför vi hade ett starkt försvar en gång i tiden, syftet med Sveriges försvar var att värna Sveriges gränser och se till att Svensk mark inte blir en skådeplats för krig.
Går vi med i Nato garanterar vi att det blir krig på Sveriges mark.