2023-10-24, 07:19
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravensheld
Om vi behöver kriga mot andra länder så förstör vi vårt land, Sverige är ett neutralt land.
Behöver vi inte kriga, bara betala så är Nato ändå en bra grej.
Inget av de länder som gått med i Nato har gjort det för att de vill kriga. De vill uttryckligen besparas de fasor som krig och invasion för med sig.
På vissa håll i Sverige utspelas visserligen ganska krigiska scener, men det är inte Natos fel.
Citera
2023-10-24, 09:32
Medlem
MaarekSteles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Svenskarna vill känna sig trygga under Pentagons kärnvapen.

Vi gör oss bara till ytterligare en måltavla, dvs vi inbjuder oss aktivt till att bli bombade med kärnvapen.

Har du förresten kollat in exakt vad som står i artikel 5?

"such action as [the member state] deems necessary, including the use of armed force, to restore and maintain the security of the North Atlantic area."

Deems necessary, bedömer nödvändigt.

Vi kastar alltså bort vårt oberoende, gör oss till måltavla för kärnvapen, underminerar vår egen vapenindustri, och för vad, ett löfte om att få hjälp med det som de andra natomedlemmarna anser nödvändigt.

Så för att svara på TS, vad får vi? Inte ett skit.

Detta samtidigt som Ryslsands arme har visat sig vara totalt jävla värdelösa och inkompetenta. Turligt för dom är ukrainas arme precis lika dåliga och korrupta, om inte mer.

Denna verklighet är inte något som natovännerna kan bemöta, istället håller de på så som vänstern och kallar alla som inte tycker som dom för putinister och annat trams.

Jag hade rätt om massinvandringen, då blev man attackerad av vänstern nu är det högern som attackerar med känsloargument istället.

Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Inget av de länder som gått med i Nato har gjort det för att de vill kriga. De vill uttryckligen besparas de fasor som krig och invasion för med sig.
På vissa håll i Sverige utspelas visserligen ganska krigiska scener, men det är inte Natos fel.

Och är man med i Nato behöver man inte heller kriga för en annan natomedlem så det passar ju perfekt.

Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Uppsidan med att vi nu är Nato (endast en formalitet återstår) är dels att det tvingar ut ryssbögarna från Östersjön och dels för att det är skitbra för svensk vapenindustri (arbetstillfällen och aktier som når extrema höjder).

För baltstaterna som själva har upplevt hur pissigt livet är under den ryska stöveln är det förstås en trygghet att veta att vi vikingar nu hjälper dem att slå ihjäl fanskapen om de försöker jävlas.

Som en bonus räknas att det retar gallfeber på rysstrollen, kommunisterna och nazisterna

Nu är du sådär Sverigenaiv igen. Precis som vänstern var med massinvandringen.

Tror du amerikanerna kommer att gå med på att vår vapenindustri konkurrerar med deras?

Tror du de kommer att ge bort pengar gratis?

Eller tror du de kommer att ta tillfället i akt och försöka tjäna ännu mer pengar?
Senast redigerad av MaarekStele 2023-10-24 kl. 09:38.
Citera
2023-10-24, 09:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
USA har dock inte varit en sovande Björn utan krigat på i full fart och sprängt massvis med oskyldiga i luften baserat på felaktig/påhittad information, att stödja den krigsapparaten ska alltså bidra till mer säkerhet i vår värld?

Jag väljer Jänkarna framför den diktaturstyrda, svaga och lättmanipulerade rysshoran.

USA har aldrig hotat eller vela spränga mig, Finska Vinterkriget får aldrig glömmas, detta i kombination med en hotfull retorik gör ryssen till en opålitlig horunge man inte vill ha och göra med.
Citera
2023-10-24, 09:44
Medlem
Bara för att statsministern skall få en ny fjäder i hatten samt en anledning till att införa värnskatt.
Citera
2023-10-24, 09:59
Medlem
MaarekSteles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Jag väljer Jänkarna framför den diktaturstyrda, svaga och lättmanipulerade rysshoran.

USA har aldrig hotat eller vela spränga mig, Finska Vinterkriget får aldrig glömmas, detta i kombination med en hotfull retorik gör ryssen till en opålitlig horunge man inte vill ha och göra med.

Howabout välja Sverige, och svenskars intressen före något annat land? Hört talas om det...

Hotfull retorik? Tycker du Usa eldat på mellanösternkonflikten eller bidragit till en lugnare stämning. Jisses.

Fakta är att Sverige tjänar inget på Nato och att man ska värna svenskars intressen.
Citera
2023-10-24, 10:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MaarekStele
Howabout välja Sverige, och svenskars intressen före något annat land? Hört talas om det...

Hotfull retorik? Tycker du Usa eldat på mellanösternkonflikten eller bidragit till en lugnare stämning. Jisses.

Fakta är att Sverige tjänar inget på Nato och att man ska värna svenskars intressen.

Nu diskuterar vi Sverige och NATO, inte vad USA gjort i Mellanöstern de senaste 50 åren.

Du måste vara smått sinneslö och ha en oförmåga att lägga ihop ett och ett, häromåret i samband med offensiven så gick politiker som varit beredda att dö för sitt motstånd till NATO helt plötsligt over till att bli NATOvänliga, vänsterpartister skrek efter medlemska, partiöverskridande överenskommelser mellan kommunister och sverigedemokrater.

Varför sker detta helt plötsligt över en natt tillsammans med Finland dessutom!?!?

Vad kan denna attitydförändring bero på, hmmmm, undrar om det kommit fram att ryssen inte är så jävla vänligt sinnad och bara har bra avsikter för världen de kommande åren...

Sverige slutar existera vid en militärkonflikt, det tar 20 min att inta den kungliga huvudstaden när dom krånglat sig igenom skärgården, det är över och vi finns inte längre....

Jag har försäkring på bilen fast jag inte räknar med och krocka, inkomstförsäkring fast jag inte räknar med och bli arbetslös, kostar det extra? ja, men det är trygghet och gör att jag kan sova gott om natten vid en eventuell kris...
Citera
2023-10-24, 10:05
Medlem
Citat:

Skönt att kunna känna sig trygg när nukleära ICBM's börjar flyga kors och tvärs.

(ironi)
Citera
2023-10-24, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravensheld
Ann Linde borde inte signerat ansökan om Nato, Sverige har redan ett bra land med bra kulturer, vad anser ni andra på flashback?
Är Ann Linde svensk? Hur många politiker är svenskar? 10%? Där har du svaret på varför Sverige plötsligt efter alla dessa år vill med i NATO.
Citera
2023-10-24, 10:08
Medlem
Citat:
Ja eftersom Ryssarna hotar med sina kärnvapen ideligen. De är ju inte direkt positivt inställda till Sverige.
Citera
2023-10-24, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XrayCharles
Skönt att kunna känna sig trygg när nukleära ICBM's börjar flyga kors och tvärs.

(ironi)
Den enda vettiga användningen kärnvpen har, är att vara avskräckande. NATOs kärnvapen avskräcker Ryssarna från att anfalla oss med sina.
Citera
2023-10-24, 10:13
Medlem
HipToBeSquares avatar
Globalisterna behöver legosoldater för sina eviga krig.
Citera
2023-10-24, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Den enda vettiga användningen kärnvpen har, är att vara avskräckande. NATOs kärnvapen avskräcker Ryssarna från att anfalla oss med sina.

Tråkigt att höra att du känner dig hotad av ryssland
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in