2023-10-23, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sockerhicka
Tror hon berättade i en live någon gång att hon har gamla vänner där hon bodde tidigare. Hon flyttade till Smålandsstenar för att någon av hennes föräldrar blev sjuk. Vet att båda varit sjuka men minns inte exakt hur det var här. Sedan blev hon kvar.

Hon får väl allt det sociala/känner sig inte ensam tack vare sina följare, men det måste ju bli ganska enahanda? Undrar hur hon hade varit som kollega eller vän, hon verkar ju ganska barnslig.

Tror hon är ganska omogen och svår att vara vän med då hon på vissa plan känns som en högstadietjej, kan absolut inte ta kritik eller föra en diskussion med någon av en annan åsikt. Blir gapig om hon inte får som hon vill typ. Hon varken utmanas eller utvecklas intellektuellt av det liv hon lever och det stryks nog bara medhårs från hennes sambo och mamman.
Citera
2023-10-23, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84
Exakt! Ville bara gardera mig lite. Men visst är det skumt att dom inte har vänner eller är det vanligt?

Jag fick barn när jag var rätt ung vilket gjorde att de vänner jag hade då försvann just under småbarnstiden, då de ville festa osv. Men jag gick däremot både i föräldrargrupp som gravid och sen på typ öppna förskolan så jag fick även ”mamma-kompisar”. Men HT och keboffen verkar ju inte ha något umgänge överhuvudtaget, eller ens anstränger sig att träffa andra människor.
Citera
2023-10-23, 22:02
Medlem
Känns som att Fanni varit inne och läst den här tråden (Re: hennes senaste story).
Citera
2023-10-23, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalvansWorld
Känns som att Fanni varit inne och läst den här tråden (Re: hennes senaste story).

Tänkte samma.
Citera
2023-10-23, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalvansWorld

Och vad är vitsen med ett sånt inlägg? Vad vill hon med det? Så fjantigt 🤦‍♀️
Citera
2023-10-24, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-Melia
Jag fick barn när jag var rätt ung vilket gjorde att de vänner jag hade då försvann just under småbarnstiden, då de ville festa osv. Men jag gick däremot både i föräldrargrupp som gravid och sen på typ öppna förskolan så jag fick även ”mamma-kompisar”. Men HT och keboffen verkar ju inte ha något umgänge överhuvudtaget, eller ens anstränger sig att träffa andra människor.
Måste man anstränga sig för att träffa andra människor? Är det en regel? Jag undrar vem som bestämmer vad som är normalt och inte. Alla har inte samma behov av att umgås.
Citera
2023-10-24, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliseei
Måste man anstränga sig för att träffa andra människor? Är det en regel? Jag undrar vem som bestämmer vad som är normalt och inte. Alla har inte samma behov av att umgås.

Vad gäller vuxna människor är det väl en sak, men om man skaffar barn får man väl får barnens skull se till att de får ett socialt umgänge, och det kan Hanna och Kevin inte undgå utan att själv ta kontakt och bygga relationer med människor runtom dem.

Nu är Lara så pass liten så det kanske inte spelar så stor roll + hon lär väl börja på förskola om något år, men jag tycker nog det är egoistiskt att skaffa barn och sedan inte göra någon uppoffring själv innan det. Även bebisar som är några månader gamla och inte börjat på förskola än har ju någon sorts utbyte av att få titta på och träffa andra bebisar.
Citera
2023-10-24, 07:54
Medlem
dekadentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sockerhicka
Vad gäller vuxna människor är det väl en sak, men om man skaffar barn får man väl får barnens skull se till att de får ett socialt umgänge, och det kan Hanna och Kevin inte undgå utan att själv ta kontakt och bygga relationer med människor runtom dem.

Nu är Lara så pass liten så det kanske inte spelar så stor roll + hon lär väl börja på förskola om något år, men jag tycker nog det är egoistiskt att skaffa barn och sedan inte göra någon uppoffring själv innan det. Även bebisar som är några månader gamla och inte börjat på förskola än har ju någon sorts utbyte av att få titta på och träffa andra bebisar.

Taaaack för att du säger det. Har träffat en del vuxna som berättat att deras föräldrar hade 0 umgänge när de var barn förutom lite sporadiska släktträffar. Dessa tenderar att vara riktigt märkliga och ha svårt med det sociala. Oftast funkar det okej i skolålder då umgänget är påtvingat och man alltid hittar någon att hänga med, men i vuxen ålder så blir det ofta korta relationer och mycket social ångest.
Citera
2023-10-24, 09:48
Medlem
Så jävla lågt av er alla som skriver i denna tråden. Ett gäng mobbare! Vissa av inläggen är inte ens konstruktiva utan rent av elaka och groteska. Vissa av er är dessutom mammor? Fyfan vad dåligt ni måste må som sitter här och kommenterar folk som har det kämpigt med att bli gravida eller förlorat ett barn. Mår dåligt av att läsa era kommentarer och då kan jag inte ens tänka mig vad personerna ni skriver om känner. Till en börjar tycker jag tråden var intressant utifrån aspekten där IVF-influenser tenderar till att vara problematiskt pga press och ytterligare stress. Nu handlar dock tråden om personer, fula barnnamn, utseende, föräldraskap osv.
Citera
2023-10-24, 09:55
Medlem
Man brukar ju erbjudas föräldragrupp/mammagrupp via BVC när det är ens första barn. Kommer HT gå på det tror ni?
Citera
2023-10-24, 09:57
Medlem
Grurrars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xkitt
Så jävla lågt av er alla som skriver i denna tråden. Ett gäng mobbare! Vissa av inläggen är inte ens konstruktiva utan rent av elaka och groteska. Vissa av er är dessutom mammor? Fyfan vad dåligt ni måste må som sitter här och kommenterar folk som har det kämpigt med att bli gravida eller förlorat ett barn. Mår dåligt av att läsa era kommentarer och då kan jag inte ens tänka mig vad personerna ni skriver om känner. Till en börjar tycker jag tråden var intressant utifrån aspekten där IVF-influenser tenderar till att vara problematiskt pga press och ytterligare stress. Nu handlar dock tråden om personer, fula barnnamn, utseende, föräldraskap osv.

Okej, då vet vi det!
Citera
2023-10-24, 10:04
Medlem
Skampis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
Man brukar ju erbjudas föräldragrupp/mammagrupp via BVC när det är ens första barn. Kommer HT gå på det tror ni?
Nej, det tror jag inte. Tror att hon är van vid en väldigt snäv umgängeskrets (mamma och Keboff) och troligtvis är ganska inåtvänd bland andra. Får hon frågan på instagram kommer nog svamla bort det med att lilla familjen har det så bra och "vi behöver inte vara omgivna av andra" o.s.v. Jag tror det skulle göra henne gott att komma ut på barnvagnspromenader med någon jämngammal i området, hon är ju inte så bra på att komma ut eller tänka på annat förutom sin egen bubbla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in