2023-10-23, 23:59
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Sluta vantolka in egna åsikter gällande vad jag tycker och tänker och tror! Det har jag redan skrivit. Jag tror INTE och har aldrig trott att hon låg och sov.
Vad gissar du att hon gjorde då under den hektiska timmen?
Citera
2023-10-24, 00:03
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Ja, helst ska både TR och HR vara på plats under varje mord för att det ska bevisas. Gärna filmas också som du säger så det kan nagelfaras och räknas sekunder. Jag blir förskräckt varje gång domstolar släpper ut den ena mördaren efter den andra.

Man blir så djävla förbannad och imponeras av hur dom i USA ser till att monstren hamnar där dom hör hemma. Ett hån mot svenska folket att den här vidriga negressen klarar sig undan och kan ljuga helt öppet inför både rättsväsende och svenska folket. Man skäms över att vara svensk och förvånas inte över tillståndet i landet längre.

Ja ett bra exempel i USA är Annica Östberg, hennes pojkvän skjuter ihjäl en polisman när han stoppar deras bil, pojkvännen som är en värdelös knarkare tar sitt liv i häkte och Annica döms till livstid och tillbringar 30 år i Amerikanskt fängelse men så blir Annicas mamma sjuk och vill gärna se sin dotter innan hon dör och landet lagom startar förhandlingar med USA om hoppet att få hem Annica till Hinseberg för att avtjäna resten av straffet, men eftersom landet lagom inte har ett livstidsstraff som betyder livstid så släpps Annica ut nästan omgående efter en kort visit inom ett halvvägs hus.

Hade detta brott begåtts i landet lagom så hade inte ens Annica blivit häktad utan hon hade fortsatt att skjuta heroin i armen som ingenting har hänt.

Sverige kan lika gärna sätta upp en skylt vid gränsen där det står välkommen till landet lagom här kan ni begå brott utan några som helst konsekvenser, ju grövre desto bättre.

Nu blev det OT men vad fan.
Citera
2023-10-24, 00:06
Medlem
ziracorns avatar
På torsdag faller domen. Mitt tips:

Leshem får 16/18 år i finkan.

Maja får grifte av mildare grad (avtjänat), plus ett halvår samhällstjänst i skogen. Rensa granbarr från skogarbetaters jackor.
Citera
2023-10-24, 00:08
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Håller med dig fullständigt.
Det finns inga tecken på empati om hon åker till J och kollar på film - med vetskap om att några timmar senare ska Tove mördas.
Åker hem, sover och frågar dagen efter hur det gick.

Ett ord rycks ur ett större sammanhang och ska tolkas som empati.
Att tycka det risky att inte hänga med till BP.

Beteende matchar snarare att inte vilja vara direkt på BP - likt som hon gjorde 8 månader tidigare.
... men tog Johannas mobil istället i i syfte att vara alibi.

Det spelar eg ingen roll om M inte ville vara aktiv på BP - för det är lika fan inte en empatisk handling mot H*mpus, Tove och My som riskerade dö.

Det är dock mer troligt att hon var rädd för att bli tagen på bar gärning, mitt bland tändkuberna som du du säger.

Bortom mord och bortom Johanna så är Majas personlighet urprototypen för Ja-sägaren. Den som håller med, peppar och stöttar den som går i bräschen. Tisslar och har en massa lika åsikter.
När det väl börjar storma och bli kritiskt så gömmer hon sig och säger:
Jag har aldrig tyckt så. Det är faktiskt hans fel att det ser ut så här nu.

Flera av de beteenden Maja har uppvisat är straffbart i många andra länder, men inte här. Att inte avslöja pågående eller förberedelser till brott av annan person, att vara oärlig, ljuga även i polisförhör och rättegång och ha bräcklig eller ingen empati eller moral är inte heller straffbart.

Inte heller verkar rätten kunna vaska fram indicier eller bevis nog att fälla M för medhjälp eller åtminstone underlåtenhet att ringa polisen.

Blir inte förvånad om även Johanna kommer lindrigt undan.
Citera
2023-10-24, 00:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Håller med dig om åklagaren, det var märkligt.
Okej, var inget rättegångsfel i tingsrätten, så den lär inte tas om.
rättegångsfel, prejudikat eller ny bevisning.

Vore ju en kioskvältare om J har nån prolongerad version av hämnd och rycker ett ess ur rockärmen.
Citera
2023-10-24, 00:11
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Ja ett bra exempel i USA är Annica Östberg, hennes pojkvän skjuter ihjäl en polisman när han stoppar deras bil, pojkvännen som är en värdelös knarkare tar sitt liv i häkte och Annica döms till livstid och tillbringar 30 år i Amerikanskt fängelse men så blir Annicas mamma sjuk och vill gärna se sin dotter innan hon dör och landet lagom startar förhandlingar med USA om hoppet att få hem Annica till Hinseberg för att avtjäna resten av straffet, men eftersom landet lagom inte har ett livstidsstraff som betyder livstid så släpps Annica ut nästan omgående efter en kort visit inom ett halvvägs hus.

Hade detta brott begåtts i landet lagom så hade inte ens Annica blivit häktad utan hon hade fortsatt att skjuta heroin i armen som ingenting har hänt.

Sverige kan lika gärna sätta upp en skylt vid gränsen där det står välkommen till landet lagom här kan ni begå brott utan några som helst konsekvenser, ju grövre desto bättre.

Nu blev det OT men vad fan.
Jag förstår din frustration och tittar konstant på dokumentärer från USA där poliserna gör allt för att få dit dessa monster. Förhöret som mördaren Maja fick är skrattretande och det kom inte en enda motfråga eller ifrågasättande alls då hon fick sitta och ljuga sig blå. Även den där Abbe Blattelito slapp ju undan på samma vis trots att det var uppenbart att han dödade sin f.d flickvän. Nu sitter den djäveln i alla fall i spanskt fängelse sen lång tid utan lyx och flärd. Man blir äcklad och likaså av folk som fattar att Maja var vaken men sitter och försvarar henne i kilometerlånga inlägg.
Citera
2023-10-24, 00:15
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
rättegångsfel, prejudikat eller ny bevisning.

Vore ju en kioskvältare om J har nån prolongerad version av hämnd och rycker ett ess ur rockärmen.
Jag önskar inget högre just nu än att detta fiasko till rättegång rivs upp med nya bevisvärden. Fan vad det skulle kännas bra.
Citera
2023-10-24, 00:18
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Jag förstår din frustration och tittar konstant på dokumentärer från USA där poliserna gör allt för att få dit dessa monster. Förhöret som mördaren Maja fick är skrattretande och det kom inte en enda motfråga eller ifrågasättande alls då hon fick sitta och ljuga sig blå. Även den där Abbe Blattelito slapp ju undan på samma vis trots att det var uppenbart att han dödade sin f.d flickvän. Nu sitter den djäveln i alla fall i spanskt fängelse sen lång tid utan lyx och flärd. Man blir äcklad och likaså av folk som fattar att Maja var vaken men sitter och försvarar henne i kilometerlånga inlägg.

Ja hade bara åklagaren haft ballar nog för uppgiften så hade han grillat Maja till hon bryter ihop, men inte då, en tanke lika god som någon annan, blev åklagaren kanske rädd för att bli stämplad som rasist om han gick för hårt ut?? Här i PK Sverige får vi vakta våran tunga.
Citera
2023-10-24, 00:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag önskar inget högre just nu än att detta fiasko till rättegång rivs upp med nya bevisvärden. Fan vad det skulle kännas bra.
Jag tror hon har bundit ris för egen rygg via sin snabbversion på toa. Att det gett M vind i seglen.
Då är hon garanterat... ehum... missnöjd nu.

Den dråpversionen stämmer föga tidsmässigt så vad gjorde damerna innan mord?

Finns inte en chans att M sovit även om man inte vet hur aktiv hon varit i själva strypscenen.

Jag tror dock att hon inte skulle dra sig för att hoppa in om det uppstod slagsmål.
Hela uppträdandet på Nöjet pekar i den riktningen.
Senast redigerad av develi 2023-10-24 kl. 00:33.
Citera
2023-10-24, 00:30
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Ja hade bara åklagaren haft ballar nog för uppgiften så hade han grillat Maja till hon bryter ihop, men inte då, en tanke lika god som någon annan, blev åklagaren kanske rädd för att bli stämplad som rasist om han gick för hårt ut?? Här i PK Sverige får vi vakta våran tunga.
Kan var att inte verka rasistiskt. Dock tror jag fortfarande att hennes farsa och fylleristen GW har sina skitiga fingrar med i spelet. Fylleprofessorn skulle inte kunna sitta där med sitt späck och tala om i TV för flera veckor sedan att Maja skulle släppas fri och inte dömas för mord. Han satt ju på krogen och söp med Virtanen då våldtäktsmannen fått sparken från Aftonbladet. GW är ett svin-

Måste också vara hopplöst att vara polis då mördarna släpps ut på löpande band efter alla utredningar och förhör. Förstår knappt varför dom görs längre då det bara är att ljuga på och sen be dom låsa upp grinden.
Senast redigerad av ziggarillen 2023-10-24 kl. 00:37.
Citera
2023-10-24, 00:35
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Jag tror hon har bundit ris för egen rygg via sin snabbversion på toa. Att det gett M vind i seglen.
Då är hon garanterat... ehum... missnöjd nu.

Den dråpversionen stämmer föga tidsmässigt så vad gjorde damerna innan mord?

Finns inte en chans att M sovit även om man inte vet hur aktiv hon varit i själva strypscenen.

Jag tror dock att hon inte skulle dra sig för att hoppa in om det uppstod slagsmål.
Hela uppträdandet på Nöjet pekar i den riktningen.
Jag har hela bilden klar för mig hur det förmodligen gick till och man får trösta sig med att den ena mördaren sitter kvar på Hinseberg och förmodligen är djävligt arg över att den andra mördaren slapp undan. Måste svida bra ända in i märgen.
Citera
2023-10-24, 00:42
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Kan var att inte verka rasistiskt. Dock tror jag fortfarande att hennes farsa och fylleristen GW har sina skitiga fingrar med i spelet. Fylleprofessorn skulle inte kunna sitta där med sitt späck och tala om i TV för flera veckor sedan att Maja skulle släppas fri och inte dömas för mord. Han satt ju på krogen och söp med Virtanen då våldtäktsmannen fått sparken från Aftonbladet. Måste också vara hopplöst att vara polis då mördarna släpps ut på löpande band efter alla utredningar och förhör. Förstår knappt varför dom görs längre då det bara är att ljuga på.

Ja just ja, oraklet gick ju ut tidigt och sa att Maja skulle inte dömas för mord, Då oraklet talar lystrar den Svenska domstolen, Ett gammalt djungel ordspråk.

Ja att svensk polis ens orkar att skriva in buset är för mej en gåta, blecket har inte ens torkat innan buset är ute på gatan igen.

Att Maja kommer att träffa både åklagare och domare igen i sitt fortsatta liv är för mej en riktig lågoddsare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in