2023-10-23, 23:03
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Varför ska de ta om rättegångarna enligt dig?
Rättegångar tas bara om, om det varit rättegångsfel, det har det inte varit i detta målet.
Jag anser och många med mig att det inte gått rätt till. I så fall kan varenda människa påstå att dom sovit och ta ihjäl folk som inte faller i smaken.
Citera
2023-10-23, 23:05
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag är faktiskt benägen [ villig ] att tro på Fröken Janss*n:s tidigare berättelse i just detta fallet, det vill säga, om att Fröken Hellm*n faktiskt var sin kamrat behjälplig och höll fast offret T*ve T*nnieś båda armar och då, under tiden, som Fröken Janss*n ströp deras offer till döds.

Det finns faktiskt ett par saker i Fröken Janss*n:s tidigare och olika berättelser som får mig att verkligen tro, på att hon har sagt sanningen om sin kamrats behjälplighet under natten den 16:e Oktober 2022.

Mvh/
@JokerMannen
Jag tvivlade inte en sekund då Johanna berättade i TR om hur det gick till i badrummet. Hur dom satt tysta en stund efteråt bredvid Tove och sen blev våta om fötterna. Hur dom gick in i vardagsrummet för att sen sätta fart och planera för likfärden. Inte en chans att Johanna hittade på detta då det även känns relevant.
Citera
2023-10-23, 23:12
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Johanna var tydlig med att Maja höll fast Toves händer. Att du skriver luddigt bevisar att du läst här i tråden vad några av Majas hejarklack uttryckt. Inte en chans att du själv råkade komma på exakt samma ord. Var det någon som var luddig och otydlig så var det Maja själv och allt var eh öh och ah för att hon skulle hinna tänka ut ett lämpligt svar.

Sen tror jag inte ens att församlingen av pingsvänner tror ett smack på Majas oskuld men dom håller masken för att dom inte vill ha en mördare i sekten. Papsen är väl aktiv och styr upp både HR och sina pingsmedlemmar? Alla i sekten kan ju inte vara helt djävla korkade och verklighetsfrånvända.

Mitt uttalande angående luddigheten baserar jag helt och hållet på Johannas egen röst i rättegången, som finns att lyssna på på Youtube.
Citera
2023-10-23, 23:12
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Nej. Men min eventuella åsikt gör ju ingen som helst skillnad. Åtminstone måste hon dock ha hört bråket/mordet men utan att delta.

Eller så höll hon i armarna. 10tusenkronorsfrågan.

Det enda jag tror är riktigt helt och hållet är att M inte kan ha sovit sig igenom detta.
Om hon inte sov som hon ljuger om, vad tror du att hon gjorde då? Stod och tittade på när Johanna ströp Tove som försökte sparka och kämpa sig loss? Finns ingen liten misstanke om att den hjälpsamma Maja tog tag i Toves händer? Sen var hon lika hjälpsam och bar ut Tove. Hon hjälpte ju även till att få med sig Tove hem till mordplatsen. Tror inte att hon gjorde något av detta genom hot utan av eget intresse.
Citera
2023-10-23, 23:14
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Mitt uttalande angående luddigheten baserar jag helt och hållet på Johannas egen röst i rättegången, som finns att lyssna på på Youtube.
Jag har också lyssnat på samma och tyckte inte hon var luddig alls. Tvärtom. Vad tyckte du om Maja då? Var hon luddig eller talade ut tydligt i klartext?
Citera
2023-10-23, 23:14
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Jag har exakt samma inställning och funderingar som dig. Hur kan detta mål ens vara lagenligt då en åtalad sitter och ljuger utan att ifrågasättas? Om det går till så här lättvindigt och att man kan låtsas sova trots att hon varit inne i sin telefon dessutom är obegripligt. Sen la hon väl ifrån sig telefonen och då räknas ju inge steg. Man häpnar över hur illa detta är och vad det är för pajasar som sitter i HR och dömer. Jag vill också veta om det går att ifrågasättas av någon och kräva att allt görs om. Helt utan pingstvänner och annat skit i salen.

Välkommen till det nya Sverige, Landet där mördare går fria om nu inte mördaren råkar ligga sked med sitt offer och det kryllar av DNA och fingeravtryck på både offer och väggar och tak.

I det nya Sverige så krävs det färgfilm på det aktuella mordet för att överhuvudtaget våra syltryggar till jurister ska överväga om det har begåtts ett mord, Knappt ens då.

Idag så finns det enligt min mening tre länder som kan skipa rättvisa värt namnet, och dem är, USA, Ryssland och Kina, dessa länder leker inte domstol dom agerar som en domstol bör.
Citera
2023-10-23, 23:18
Medlem
Citat:
Nej. Men min eventuella åsikt gör ju ingen som helst skillnad. Åtminstone måste hon dock ha hört bråket/mordet men utan att delta.

Eller så höll hon i armarna. 10tusenkronorsfrågan.

Det enda jag tror är riktigt helt och hållet är att M inte kan ha sovit sig igenom detta.
Min åsikt gör ingen skillnad heller
men om Maja var vaken och inte deltog så varför köra med lögner?
Varför inte berätta vart de gömt Tove?..
De här två lögnerna gör att jag tror att Maja är skyldig
Citera
2023-10-23, 23:20
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Om hon inte sov som hon ljuger om, vad tror du att hon gjorde då? Stod och tittade på när Johanna ströp Tove som försökte sparka och kämpa sig loss? Finns ingen liten misstanke om att den hjälpsamma Maja tog tag i Toves händer? Sen var hon lika hjälpsam och bar ut Tove. Hon hjälpte ju även till att få med sig Tove hem till mordplatsen. Tror inte att hon gjorde något av detta genomf hot utan av eget intresse.

Tror? Ja jag tror att M höll i händerna, men det är ju en ren gissning.
Citera
2023-10-23, 23:21
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Välkommen till det nya Sverige, Landet där mördare går fria om nu inte mördaren råkar ligga sked med sitt offer och det kryllar av DNA och fingeravtryck på både offer och väggar och tak.

I det nya Sverige så krävs det färgfilm på det aktuella mordet för att överhuvudtaget våra syltryggar till jurister ska överväga om det har begåtts ett mord, Knappt ens då.

Idag så finns det enligt min mening tre länder som kan skipa rättvisa värt namnet, och dem är, USA, Ryssland och Kina, dessa länder leker inte domstol dom agerar som en domstol bör.
Ja, helst ska både TR och HR vara på plats under varje mord för att det ska bevisas. Gärna filmas också som du säger så det kan nagelfaras och räknas sekunder. Jag blir förskräckt varje gång domstolar släpper ut den ena mördaren efter den andra.

Man blir så djävla förbannad och imponeras av hur dom i USA ser till att monstren hamnar där dom hör hemma. Ett hån mot svenska folket att den här vidriga negressen klarar sig undan och kan ljuga helt öppet inför både rättsväsende och svenska folket. Man skäms över att vara svensk och förvånas inte över tillståndet i landet längre.
Citera
2023-10-23, 23:22
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Varför ska de ta om rättegångarna enligt dig?
Rättegångar tas bara om, om det varit rättegångsfel, det har det inte varit i detta målet.

Jag ställde en fråga, OM rättegången i tingsrätten kan tas om, det var allt.

Det finns väl inget juridiskt, bara att "KORSFÖRFÖR" saknades när den andra åklagaren kom in.

PS Rätt sjukt att byta åklagare en vecka innan hovrätt. Men det har andra poängterat tidigare. DS
Citera
2023-10-23, 23:26
Medlem
Citat:
Jag tvivlade inte en sekund då Johanna berättade i TR om hur det gick till i badrummet. Hur dom satt tysta en stund efteråt bredvid Tove och sen blev våta om fötterna. Hur dom gick in i vardagsrummet för att sen sätta fart och planera för likfärden. Inte en chans att Johanna hittade på detta då det även känns relevant.
Jag tvivlar inte heller på att det stämmer ioch varför säga blöta strumpor
jag tror inte att J hade en aning om att det kan komma urin fr offret

Något som jag tänkte på när jag läste fub var att bådas mammor så snabbt dagen efter tvättat dera kläder fr mordnatten
Det är ju inte färger matrial i de kläderna som man tvättar i samma maskin
Det kanske inte har någon betydelse men det låter ändå märkligt
Citera
2023-10-23, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Jag ställde en fråga, OM rättegången i tingsrätten kan tas om, det var allt.

Det finns väl inget juridiskt, bara att "KORSFÖRFÖR" saknades när den andra åklagaren kom in.

PS Rätt sjukt att byta åklagare en vecka innan hovrätt. Men det har andra poängterat tidigare. DS
Håller med dig om åklagaren, det var märkligt.
Okej, var inget rättegångsfel i tingsrätten, så den lär inte tas om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in