2023-01-13, 20:50
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sang
Mitt körkort går ut i av mars, och transportstyrelsen lär ju skicka ut handlingar för att beställa ett nytt. NÄr ungefär kan jag kan detta utskick komma?
Förnyade förra året och fick hem blanketten ca ett halvår innan så du borde redan fått.
Beroende hur det är i din stad så kan du bara ta dig till transportstyrelsen och ta foto där som digitalt används till nya kortet så behöver du inte blankett och foto från automat.
Citera
2023-02-01, 11:53
Medlem
Hej, vad skulle någon kunna göra med en bild på mitt ID-kort om dem får tag i detta?
Citera
2023-02-06, 13:53
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gronaljuset
Hej, vad skulle någon kunna göra med en bild på mitt ID-kort om dem får tag i detta?
Jag är inte säker,men skulle man inte kunna skapa ett bank-id?
Citera
2023-03-12, 23:52
Medlem
Vill.Ha.Den.I.2ans avatar
Börjar bli dags att bege sig till snuten för nytt id-kort, då dyker en fråga upp, måste namnteckningen jag skriver på plattan matcha med den som finns på gamla kortet? Jag hade lätt parkinson när jag skrev då för 5 år sedan, den är nu under behandlig, men jag tror inte jag kan få till samma krumelurer igen.

Nån som tror sig veta? eller måste jag byta namn för att börja på "noll".
Citera
2023-04-29, 10:20
Medlem
En fråga :

Ska göra bankärenden på måndag hos Swedbank .
Kan jag legitimera mig med körkort ? Räknas det fortfarande som giltig id handling hos bank ? Någon som vet säkert ?

Tack
Citera
2023-04-29, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleCb
En fråga :

Ska göra bankärenden på måndag hos Swedbank .
Kan jag legitimera mig med körkort ? Räknas det fortfarande som giltig id handling hos bank ? Någon som vet säkert ?

Tack

Svar ja. Varför skulle de inte gälla?
Citera
2023-04-29, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungen9393
Svar ja. Varför skulle de inte gälla?

Enligt denna : https://www.swedishbankers.se/repository/bankfokus/bankfokus-nr-2-2019/identifiering-det-foersta-steget-i-kundkaennedomen/

Men gäller detta eller blev det inget av det ?
Citera
2023-04-29, 11:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Jag är inte säker,men skulle man inte kunna skapa ett bank-id?
Nej, det går inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Vill.Ha.Den.I.2an
Börjar bli dags att bege sig till snuten för nytt id-kort, då dyker en fråga upp, måste namnteckningen jag skriver på plattan matcha med den som finns på gamla kortet? Jag hade lätt parkinson när jag skrev då för 5 år sedan, den är nu under behandlig, men jag tror inte jag kan få till samma krumelurer igen.

Nån som tror sig veta? eller måste jag byta namn för att börja på "noll".
Det är lugnt, min namnteckning på mitt gamla vs mitt nya körkort och även pass är ganska olika.
Citera
2023-05-26, 15:29
Medlem
Jag var och tog ett ID-kort hos polisen för 4 veckor sedan men har ännu inte fått något sms om att komma och hämta det. Finns det någon information i sms:et som jag måste ha vid passexpeditionen? Eller kan jag bara dyka upp utan att ha fått något sms?

Det stod på polisens hemsida att det tar cirka 6 dagar att få sitt pass. Så id-kortet bör ju rimligen ligga där redo att hämta ut.
Citera
2023-09-12, 19:07
Medlem
Får man reda på om ett pass har återkallats?
Citera
2023-09-13, 13:59
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jurkan143
Får man reda på om ett pass har återkallats?

Eftersom du då är skyldig att lämna in passet så lär ju någon behöva berätta för dig att du skall göra det. Hur skulle de annars få in de återkallade passen?
Citera
2023-10-24, 00:01
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Hade missat att mitt ID kort gått ut. 9 Oktober. Bokade tid för nytt men det står att man måste va giltig ID handling. Funkar det 2 veckor utgångna kortet eller är det kört och jag måste ta med anhörig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in