Citat:
Ursprungligen postat av
ziggarillen
Jag har exakt samma inställning och funderingar som dig. Hur kan detta mål ens vara lagenligt då en åtalad sitter och ljuger utan att ifrågasättas? Om det går till så här lättvindigt och att man kan låtsas sova trots att hon varit inne i sin telefon dessutom är obegripligt. Sen la hon väl ifrån sig telefonen och då räknas ju inge steg. Man häpnar över hur illa detta är och vad det är för pajasar som sitter i HR och dömer. Jag vill också veta om det går att ifrågasättas av någon och kräva att allt görs om. Helt utan pingstvänner och annat skit i salen.
Välkommen till det nya Sverige, Landet där mördare går fria om nu inte mördaren råkar ligga sked med sitt offer och det kryllar av DNA och fingeravtryck på både offer och väggar och tak.
I det nya Sverige så krävs det färgfilm på det aktuella mordet för att överhuvudtaget våra syltryggar till jurister ska överväga om det har begåtts ett mord, Knappt ens då.
Idag så finns det enligt min mening tre länder som kan skipa rättvisa värt namnet, och dem är, USA, Ryssland och Kina, dessa länder leker inte domstol dom agerar som en domstol bör.