2023-10-23, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shallfin
Han gav dig ett ex på press
vilka icke svenska medier jämför du med och hur värderar du nyheter som visar sig felaktiga, bara stoppar huvudet i sanden och låsas glömt vad som sas tidigare, har ni krigshetsare extremt dåligt minne kanske🤣
Jag viste redan vid invasionens början att detta skulle ta år och sa man det så höll man på Putin,
kan du förklara varför

Han gav inga källor för sina påståenden. Som vanligt med er krigshetsande ryska imperialister. Massor med påståenden utan källor eller "källor" som rysk statskontrollerad media.
Ännu en lögn att ni visste det skulle ta år. I er ryska regimmedia där ni ständigt agiterar för nya krig skulle ni ta Kiev på några dagar. Även Putin har sagt att Kiev kan tas inom två veckor. Sammanfattningsvis: blodtörstig rysk krigsälskande propagandist ljuger igen, ingen nyhet direkt.

https://www.euractiv.com/section/europe-s-east/news/putin-i-can-take-kiev-in-two-weeks-if-i-want/
Citera
2023-10-23, 22:12
Medlem
Citat:
Ja du så kan man ju slingra sig om man inte förstår att de resurser som behövs för att återställa gränserna till 2014 kommer aldrig avsättas. Det innebär att ukrainare dör i onödan just nu
Edit du glömde besvara frågan jag ställde

Det är smuts som dig som dödar ukrainare, och ryssar också. Ni har fått kriget ni hetsat för i år. Det går bara inte som ni tänkt er.
Citera
2023-10-23, 22:18
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Jag vet det är sorligt,
jag trodde mer om mina landsmän, men jag tror medelåldern är låg, hoppas rättare sagt

Tror tyvärr inte medelåldern är så låg här inne tyvärr.

Men hur tror du detta slutar ?

Jag tror ju att det är ryssen som just nu har full kontroll på det.
Ville man köra över ukraina hade man gjort det. Men man vill det helt enkelt inte.
Just av anledningen att det är ett brödrafolk som man ska kunna leva sida vid sida med dem sen.
ryssarna gjorde helt klart en felbedömning att kiev skulle vara en promenadseger.
För man kan inte att göra annat än att lyfta på hatten för ukrainarna. Och framför allt Azov.
Vilka jävla krigare. De har visat vad en motiverad vit soldat är kapabel till.
Men allt efter som zelensky körde in Azov och andra framstående förband rakt in i döden så är det inte lika kul längre. Offensiven är ett tydligt bevis på det.

Så detta kommer sluta med att väst sakta med säkert kommer på ett "snyggt" sätt kommer dra sig tillbaka.
Kvar står ukraina som delvis ett förfallet land. Och en massa tappra vita män mindre på planeten. Allt enligt planen
Citera
2023-10-23, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Är så jävla trött på er pajaser.
Vad då jävla "neutral" varför i helvete sätter du citattecken runt neutral ???

JAG STÅR INTE PÅ NÅGONS SIDA !!! Vad är det i den meningen du inte fattar ??
Bara för att jag inte köper aftonbladets dynga så är jag "neutral" i din värld.
Tycker det detta leder tråden framåt ???
Har skrivit samma jävla sak hur jävla många ggr som helst.
Varför i helvete skulle jag på ett anonymt forum sitta och ljuga vad jag står för!!??
Vad tjänar jag på det ? Svara på den frågan!
Tycker det detta leder tråden framåt ??? Svara även på det!

Är det som du och aftonbladet tror jag då borde verkligen ryssen packa ihop och krypa upp i uralberg och fundera på vilken jävla sitts de har hamnat i.
Då är de verkligen körda för hur lång tid som helst i sådana fall.
Kommer ta lång tid och hämta sig från denna totala förnedring.

Eller så är man som mig och ställer sig frågan om verkligen ryssen är så här helvetes korkad som du och lena melin tycker och tror
Den självklara svaret är att så är inte fallet. Vore precis hur ologiskt som helst givetvis.

Jag har följt inrikes och utrikes politik tämligen länge.
Och har genom åren sett hur satans mycket aftonbladet/reuter har ljugit för oss.
Jag litar helt enkelt inte en enda sek på dessa pajaser.

Vad väl inte jätte längesedan aftonbladet skrev ut att ryssarna plockade sönder diskmaskiner för att få tag på halvledare så de kunde kriga. Och att paraden i Moskva var så tom på maskiner ( som den var ) att man körde ut ww2 tanks från museum för att allt var slut.
Soldater deserterade i mängder och luftherraväldet var säkrat för ryssarna hade knappt något flyg kvar.
Lägger man där till så har ryssarna förlorat 10 ggr så mycket manskap sen kriget började

Trots detta enligt er fullständiga haveri från ryssen så blev ukrainas offensiv århundrades flopp. Trots man toppade upp med krigsmateriel från väst.

Börjar man fortfarande inte ana ugglor i mossen ja men då är man bra jävla hjärntvättad i min bok.

Hade det varit som ni och lena melin påstod då borde rimligtvis ryssarna körts ur med huvudet före.
Eller åtminstone återtaget MYCKET mer mark.
Du ser ingen som helst rimlighet i det??

Det är väl inte så konstigt? Det är världens andra armé som anfallit Europas fattigaste land. Att de skulle vara lätta att köra ut tror man bara om man är både dum och obildad. Alla läskunniga vet att de startade med det Putin rustat under sina år plus sanslösa mängder sovjetvapen. Däremot har det ju gått förvånande dåligt för dem. Ukraina finns fortfarande och slåss för sin rätt att existera. Ryssland har dessutom bekymmer som de dragits med i evigheter, som rimligen inte blivit bättre av magplasket den här invasionen var och inte heller av sanktionerna. De verkar inte klara vad vi trodde att de skulle och det är bra för alla väster om fronten.
Citera
2023-10-23, 22:20
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Är så jävla trött på er pajaser.
Vad då jävla "neutral" varför i helvete sätter du citattecken runt neutral ???

JAG STÅR INTE PÅ NÅGONS SIDA !!! Vad är det i den meningen du inte fattar ??
Bara för att jag inte köper aftonbladets dynga så är jag "neutral" i din värld.
Tycker det detta leder tråden framåt ???
Har skrivit samma jävla sak hur jävla många ggr som helst.
Varför i helvete skulle jag på ett anonymt forum sitta och ljuga vad jag står för!!??
Vad tjänar jag på det ? Svara på den frågan!
Tycker det detta leder tråden framåt ??? Svara även på det!

Är det som du och aftonbladet tror jag då borde verkligen ryssen packa ihop och krypa upp i uralberg och fundera på vilken jävla sitts de har hamnat i.
Då är de verkligen körda för hur lång tid som helst i sådana fall.
Kommer ta lång tid och hämta sig från denna totala förnedring.

Eller så är man som mig och ställer sig frågan om verkligen ryssen är så här helvetes korkad som du och lena melin tycker och tror
Den självklara svaret är att så är inte fallet. Vore precis hur ologiskt som helst givetvis.

Jag har följt inrikes och utrikes politik tämligen länge.
Och har genom åren sett hur satans mycket aftonbladet/reuter har ljugit för oss.
Jag litar helt enkelt inte en enda sek på dessa pajaser.

Vad väl inte jätte längesedan aftonbladet skrev ut att ryssarna plockade sönder diskmaskiner för att få tag på halvledare så de kunde kriga. Och att paraden i Moskva var så tom på maskiner ( som den var ) att man körde ut ww2 tanks från museum för att allt var slut.
Soldater deserterade i mängder och luftherraväldet var säkrat för ryssarna hade knappt något flyg kvar.
Lägger man där till så har ryssarna förlorat 10 ggr så mycket manskap sen kriget började

Trots detta enligt er fullständiga haveri från ryssen så blev ukrainas offensiv århundrades flopp. Trots man toppade upp med krigsmateriel från väst.

Börjar man fortfarande inte ana ugglor i mossen ja men då är man bra jävla hjärntvättad i min bok.

Hade det varit som ni och lena melin påstod då borde rimligtvis ryssarna körts ur med huvudet före.
Eller åtminstone återtaget MYCKET mer mark.
Du ser ingen som helst rimlighet i det??

My guy, din aftonbladstourettes framstår som ganska fnoskig. Klart att de skriver sådant som de märker att deras läsare klickar mest på. Därav blir det grovt förenklat, ömsom hysteriskt alarmistiskt och ömsom överdrivet önsketänkande. Men än sen då? Det finns ingen här som baserar sina bedömningar på vad som står i Aftonbladet. Berit 68 från Alingsås hänger inte på Flashback.

Och du förstår nog mycket väl varför ”neutralitet” anses vara jävligt suspekt. Att autistiskt stå bredvid och ur ett kampsportsperspektiv analysera hur det går när ett våldtäktsoffer försöker mota bort sin gärningsman brukar inte heller anses vara ”neutralt” utan som ett tyst medgivande.

Det går såklart att vara helt neutral om man anser att bägge sidor är ungefär samma piss eller om båda har legitima syften och metoder. Men då får man argumentera för det istället.

Man också välja att hålla sig neutral om det skulle kunna stå en väldigt dyrt att välja sida, likt Sverige under andra världskrigets. Fast då får man faktiskt stå för sin feghet.
Citera
2023-10-23, 22:21
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ja du så kan man ju slingra sig om man inte förstår att de resurser som behövs för att återställa gränserna till 2014 kommer aldrig avsättas. Det innebär att ukrainare dör i onödan just nu
Edit du glömde besvara frågan jag ställde

Ukrainska soldater stupar ändå i kampen för sina barns framtid. Frågan är vad ryssarna dör för. Undrar vad de själva tror innan de drar sin sista suck i ett dike i främmande land.
Citera
2023-10-23, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalejonet
De ska ha fått åtminstone 100 trupptransporter av typ rosomak/patria som kan "simma". 200 är beställa.. jag är skeptisk till att det skulle fungera att gå över dniepr med dem. Hur som, jag har inte sett någon rosomak delta i strider, någonstans är de, antingen i reserv eller för att utgöra ett amfibiskt hot. Vad jag har läst har de sämre bepansrade än cv90/Bradley etc dessutom är det en modell utan spikemissiler i tornet.

Detta fordon kan komma i ett senare skede.

Men det verkar som om Ukraina för över mer trupp nu och förmodligen roterar dom också. Fortfarande är det med små båtar och eventuellt mindre pråmar.
Citera
2023-10-23, 22:25
Medlem
Citat:
Tror tyvärr inte medelåldern är så låg här inne tyvärr.

Men hur tror du detta slutar ?

Jag tror ju att det är ryssen som just nu har full kontroll på det.
Ville man köra över ukraina hade man gjort det. Men man vill det helt enkelt inte.
Just av anledningen att det är ett brödrafolk som man ska kunna leva sida vid sida med dem sen.
ryssarna gjorde helt klart en felbedömning att kiev skulle vara en promenadseger.
För man kan inte att göra annat än att lyfta på hatten för ukrainarna. Och framför allt Azov.
Vilka jävla krigare. De har visat vad en motiverad vit soldat är kapabel till.
Men allt efter som zelensky körde in Azov och andra framstående förband rakt in i döden så är det inte lika kul längre. Offensiven är ett tydligt bevis på det.

Så detta kommer sluta med att väst sakta med säkert kommer på ett "snyggt" sätt kommer dra sig tillbaka.
Kvar står ukraina som delvis ett förfallet land. Och en massa tappra vita män mindre på planeten. Allt enligt planen
Ryssarna är nöjda med nuvarande gränser, tror inte väst kommer vara beredda att offra tillräckligt för att återta territorium, och då är ryssarna i förvarsposition och det blir jävligt kostsamt att tränga igenom, och med nya konflikter som blommar upp ser jag en dyster framtid
Citera
2023-10-23, 22:27
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
My guy, din aftonbladstourettes framstår som ganska fnoskig. Klart att de skriver sådant som de märker att deras läsare klickar mest på. Därav blir det grovt förenklat, ömsom hysteriskt alarmistiskt och ömsom överdrivet önsketänkande. Men än sen då? Det finns ingen här som baserar sina bedömningar på vad som står i Aftonbladet. Berit 68 från Alingsås hänger inte på Flashback.

Och du förstår nog mycket väl varför ”neutralitet” anses vara jävligt suspekt. Att autistiskt stå bredvid och ur ett kampsportsperspektiv analysera hur det går när ett våldtäktsoffer försöker mota bort sin gärningsman brukar inte heller anses vara ”neutralt” utan som ett tyst medgivande.

Det går såklart att vara helt neutral om man anser att bägge sidor är ungefär samma piss eller om båda har legitima syften och metoder. Men då får man argumentera för det istället.

Man också välja att hålla sig neutral om det skulle kunna stå en väldigt dyrt att välja sida, likt Sverige under andra världskrigets. Fast då får man faktiskt stå för sin feghet.

I grund och botten står jag på Ukrainska folkets sida till 100%.
Men nu styrs Ukraina av en marionett från Washington. Som går eliternas ärende.
Och den sidan står jag absolut inte på, precis lika lite som jag står på någon ryss sida.
Jag vill att detta ska ta slut. Att Ukraina väljer en ny ledare som tänker på Ukrainska folkets väl.
Och att man väljer att självmant inte gå med i Nato som är grunden i detta krig.
Så jag står inte för någon feghet utan jag står på den vita människans sida
Citera
2023-10-23, 22:30
Medlem
Citat:
Ryssarna är nöjda med nuvarande gränser, tror inte väst kommer vara beredda att offra tillräckligt för att återta territorium, och då är ryssarna i förvarsposition och det blir jävligt kostsamt att tränga igenom, och med nya konflikter som blommar upp ser jag en dyster framtid

Känns ju inte riktigt så med tanke på mängden pansar och människor de körde in i köttkvarnen vid Avdiivka? Det är inte ett nöjt beteende. Undrar vad som blir nästa överraskning efter jättekollonen som gick upp i rök, Moskva, Ubåten, artilleriminorna vid Vuhledar, helikoptrarna... etc, ja du fattar. Alltid steget efter. Starka, men tröga. Antar att det blir så när Ukraina haft hjälp med träning och spaning. Ryssland fick blöda löjligt mycket för varje meter de tagit.
Senast redigerad av YBB641 2023-10-23 kl. 22:36.
Citera
2023-10-23, 22:34
Medlem
Citat:
Försök minnas vad du läste förra året och jämför med hur det ser ut idag.
Lilla vän drick lite mjölk och sov så gott

Ge källor eller sluta skriv löjliga påståenden. Här kan du se när ryska krigshetsande imperialister påstår sig kunna ta Kiev på några timmar eller dagar. Vilket motsäger ditt förljugna narrativ.

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1649011513259175937?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1649011513259175937%7Ctwgr% 5E8abee52526366366dff039f562760340f1719936%7Ctwcon %5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.newsweek.com%2Fru ssian-state-tv-guest-denies-past-claims-taking-kyiv-three -days-1795732
Citera
2023-10-23, 22:38
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz

Ja, det handlar om olika ingångsvärden helt enkelt. Det får du nog vackert acceptera i en diskussionstråd. Det är inte du som bestämmer vad som är moraliskt korrekt eller inte och det är heller ingen mening med att diskutera det i all oändlighet.

De finns en del som är ganska neutralt inställda till det här kriget, som i stället vill analysera och diskutera fakta och inte låta sina anlyser ständigt färgas av att man "håller" på någon viss part som om det skulle handla om någon form av fotbollsmatch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in