2023-10-23, 20:55
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pebbis
Är det sånna man vevar upp?
Med tanke på stridsvagnarna som sätts in så gissar jag på dubbeldäckare med segelduk.
Citera
2023-10-23, 21:06
Medlem
Att gå med tanks och infanterivagnar på isen över Dnipro tror jag inte på. Så kalla vintrar kan vi inte kalkylera med och detta är inte "Tåget över Bält"...

Men det verkar på twitter-rykten att döma som att Ukraina förstärker och naturligtvis kommer dom inte att lämna denna sidan av floden.

Till slut kommer man också att slå upp pontonbroar men det kanske dröjer.

Ukrainas taktik nu verkar i vart fall framgångsrik. Ryska källor gnäller nu om "stora" ryska förluster men det är nog bara för att få ryska överkommandot till att inse allvaret i situationen.
Citera
2023-10-23, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pebbis
Är det sånna man vevar upp?
Ingen aning faktiskt, men misstänker att förr eller senare får vi klarhet i just det.
Citera
2023-10-23, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Ingen aning faktiskt, men misstänker att förr eller senare får vi klarhet i just det.

Tror inte det får hända. Nu kommer det lite f16 som kanske avlastar luftvärnet. Sen kommer väl lite mer luftvärn. Verkar aldrig riktigt bli läge att flyga in med dem och göra skillnad.
Citera
2023-10-23, 21:31
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800

Du tror uppenbarligen inte att förr eller senare redan inträffat, och att vi idag vet att Ryssland inte sitter på en icke utnyttjad reserv av flygplan, stridsvagnar, granater och annan stridsmatriel?
Citera
2023-10-23, 21:33
Medlem
donald12s avatar
Bra video av en ryZZ som jagas av en drönare. RyZZen tittar upp o försöker sen springa i det höga gräset. Tillslut lyckas drönaren släppa en granat som klipper ryZZen. Undrar vad ryzzen funderade över när drönaren hittat honom? Svårt komma undan en drönare

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/s/VAtpPxGhyp
Citera
2023-10-23, 21:37
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ja. Det är dags för ryssen att dra sig ur Ukraina nu. Detta för att ryssarna ska slippa sitt enorma lidande i Ukraina. Det här går ju inte.

De ryska förlusterna är enorma just nu. 10 gånger högre än Ukrainas förluster.

Som salt på såret har Ukraina nu även fått ATACMS. Och kan spränga sönder ryska flygbaser + helikoptrar i stora mängder.

Är det inte dags för Ryssland att ge upp nu? Håller du inte med? Dags för Putin att kasta in handduken?

Du som är "neutral" kan väl inte ha något emot det?

Är så jävla trött på er pajaser.
Vad då jävla "neutral" varför i helvete sätter du citattecken runt neutral ???

JAG STÅR INTE PÅ NÅGONS SIDA !!! Vad är det i den meningen du inte fattar ??
Bara för att jag inte köper aftonbladets dynga så är jag "neutral" i din värld.
Tycker det detta leder tråden framåt ???
Har skrivit samma jävla sak hur jävla många ggr som helst.
Varför i helvete skulle jag på ett anonymt forum sitta och ljuga vad jag står för!!??
Vad tjänar jag på det ? Svara på den frågan!
Tycker det detta leder tråden framåt ??? Svara även på det!

Är det som du och aftonbladet tror jag då borde verkligen ryssen packa ihop och krypa upp i uralberg och fundera på vilken jävla sitts de har hamnat i.
Då är de verkligen körda för hur lång tid som helst i sådana fall.
Kommer ta lång tid och hämta sig från denna totala förnedring.

Eller så är man som mig och ställer sig frågan om verkligen ryssen är så här helvetes korkad som du och lena melin tycker och tror
Den självklara svaret är att så är inte fallet. Vore precis hur ologiskt som helst givetvis.

Jag har följt inrikes och utrikes politik tämligen länge.
Och har genom åren sett hur satans mycket aftonbladet/reuter har ljugit för oss.
Jag litar helt enkelt inte en enda sek på dessa pajaser.

Vad väl inte jätte längesedan aftonbladet skrev ut att ryssarna plockade sönder diskmaskiner för att få tag på halvledare så de kunde kriga. Och att paraden i Moskva var så tom på maskiner ( som den var ) att man körde ut ww2 tanks från museum för att allt var slut.
Soldater deserterade i mängder och luftherraväldet var säkrat för ryssarna hade knappt något flyg kvar.
Lägger man där till så har ryssarna förlorat 10 ggr så mycket manskap sen kriget började

Trots detta enligt er fullständiga haveri från ryssen så blev ukrainas offensiv århundrades flopp. Trots man toppade upp med krigsmateriel från väst.

Börjar man fortfarande inte ana ugglor i mossen ja men då är man bra jävla hjärntvättad i min bok.

Hade det varit som ni och lena melin påstod då borde rimligtvis ryssarna körts ur med huvudet före.
Eller åtminstone återtaget MYCKET mer mark.
Du ser ingen som helst rimlighet i det??
Citera
2023-10-23, 21:39
Medlem
donald12s avatar
Två ryZZar som jagas av en drönare. En ryzz försöker förgäves skjuta mot drönaren. Han biter dock i gräset till slut

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/s/mUehjCaujO
Citera
2023-10-23, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Att gå med tanks och infanterivagnar på isen över Dnipro tror jag inte på. Så kalla vintrar kan vi inte kalkylera med och detta är inte "Tåget över Bält"...

Men det verkar på twitter-rykten att döma som att Ukraina förstärker och naturligtvis kommer dom inte att lämna denna sidan av floden.

Till slut kommer man också att slå upp pontonbroar men det kanske dröjer.

Ukrainas taktik nu verkar i vart fall framgångsrik. Ryska källor gnäller nu om "stora" ryska förluster men det är nog bara för att få ryska överkommandot till att inse allvaret i situationen.

De ska ha fått åtminstone 100 trupptransporter av typ rosomak/patria som kan "simma". 200 är beställa.. jag är skeptisk till att det skulle fungera att gå över dniepr med dem. Hur som, jag har inte sett någon rosomak delta i strider, någonstans är de, antingen i reserv eller för att utgöra ett amfibiskt hot. Vad jag har läst har de sämre bepansrade än cv90/Bradley etc dessutom är det en modell utan spikemissiler i tornet.
Citera
2023-10-23, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ska du börja veva igen? Hota folk via pm?

Du har ju konstant fört fram Kremls ’narrativ’ så din sk neutralitet ger jag inte ett piss för.

Sen undrar jag vad som gör Aftonbladet så unikt i världspressen? Vad publicerar de som övrig fri press inte gör?
Han gav dig ett ex på press
vilka icke svenska medier jämför du med och hur värderar du nyheter som visar sig felaktiga, bara stoppar huvudet i sanden och låsas glömt vad som sas tidigare, har ni krigshetsare extremt dåligt minne kanske🤣
Jag viste redan vid invasionens början att detta skulle ta år och sa man det så höll man på Putin,
kan du förklara varför
Citera
2023-10-23, 22:03
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shallfin
Han gav dig ett ex på press
vilka icke svenska medier jämför du med och hur värderar du nyheter som visar sig felaktiga, bara stoppar huvudet i sanden och låsas glömt vad som sas tidigare, har ni krigshetsare extremt dåligt minne kanske🤣
Jag viste redan vid invasionens början att detta skulle ta år och sa man det så höll man på Putin,
kan du förklara varför

Vi krigshetsare? Du tar nog fel, jag stödjer Ukrainas motstånd mot den brutala ryska invasionen.
Citera
2023-10-23, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vi krigshetsare? Du tar nog fel, jag stödjer Ukrainas motstånd mot den brutala ryska invasionen.
Ja du så kan man ju slingra sig om man inte förstår att de resurser som behövs för att återställa gränserna till 2014 kommer aldrig avsättas. Det innebär att ukrainare dör i onödan just nu
Edit du glömde besvara frågan jag ställde
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in