2023-10-23, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Mentaliteten hos Hamas är djupt främmande för en västerländsk hjärna. Ingen idé att försöka förstå.
Hela tankekedjan (från planering av terrorattacken till väntat resultat och nuvarande humanitära katastrof i Gaza) är fullständigt grotesk, sjuklig.

Självklart visste Hamas att Gaza skulle jämnas med marken efter 7/10. Rationellt? Njaaa
Självklart visste Hamas att tusentals civila skulle bli köttfärs. Rationellt? Njaaa
Självklart planerade Hamas att totalt skita i de civilas säkerhet. Rationellt? Njaaa

Detta är ju islamister, brinnande extremister, som värderar människooffer högre än något annat.
Hamas högsta ledare har ju själv sagt att Gazaborna ska stanna i infernot Gaza. Han tycker att det är bättre att de brinner upp och blir martyrer och propagandamaterial än att de flyr och överlever.

Ja som sagt var, det är meningslöst att försöka förstå dessa dårar.

De frossar i blod, eld, död och kaos på ett väldigt primitivt sätt.

Du tycks ju tro dig förstå hur sunnimuslimer av Muslimska Brödraskapet-sorten tänker och samtidigt tycks du ju då förstå hur en halv miljon av sveriges medborgare tänker som ju "flytt" hit på grund av de godas krig.

Jag tycker för min del att det är lika svårt att förstå dig som dem - men det går om man bara försöker lyssna på dem och dig.

Har du överhuvudtaget tänkt på hur oljepriset kan påverkas om Israel jämnar Gaza med marken? Hamas riktiga och äkta vänner finns i emiraten och Saudi. Har du täkt på det ens? Eller vill du betala 50:- litern bara Gaza jämnas med marken? Jag skulle då utse dig till en primitiv och hatisk människa.

Jag tror tack och lov Israel inte vågar gå in nu med full kraft i Gaza eftersom övriga världen manat dem till besinning. USA som önskat detta har slutat uppmuntra eftersom även de kan drabbas. Planen om det nu fanns någon tycks inte gå i lås. Men men... det vanvettiga, för Israel men inte USA, angreppet på Gaza finns där som en stor skugga och kan fortfarande inträffa.

Jag vill och hoppas av hela mitt hjärta att Israel överlever detta som judisk stat men önskar även att de skaffar sig bättre vänner och söker försoning och fred med araberna.
Citera
2023-10-23, 20:08
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Du tycks ju tro dig förstå hur sunnimuslimer av Muslimska Brödraskapet-sorten tänker och samtidigt tycks du ju då förstå hur en halv miljon av sveriges medborgare tänker som ju "flytt" hit på grund av de godas krig.

Jag tycker för min del att det är lika svårt att förstå dig som dem - men det går om man bara försöker lyssna på dem och dig.

Har du överhuvudtaget tänkt på hur oljepriset kan påverkas om Israel jämnar Gaza med marken? Hamas riktiga och äkta vänner finns i emiraten och Saudi. Har du täkt på det ens? Eller vill du betala 50:- litern bara Gaza jämnas med marken? Jag skulle då utse dig till en primitiv och hatisk människa.

Jag tror tack och lov Israel inte vågar gå in nu med full kraft i Gaza eftersom övriga världen manat dem till besinning. USA som önskat detta har slutat uppmuntra eftersom även de kan drabbas. Planen om det nu fanns någon tycks inte gå i lås. Men men... det vanvettiga, för Israel men inte USA, angreppet på Gaza finns där som en stor skugga och kan fortfarande inträffa.

Jag vill och hoppas av hela mitt hjärta att Israel överlever detta som judisk stat men önskar även att de skaffar sig bättre vänner och söker försoning och fred med araberna.
Det är dags att sluta se till sin egen vinning.
Hela världen behöver befrias från Islamism. Det har de senaste veckorna bevisats i åtskilliga islamist-demonstrationer. Senast i helgen i Stockholm.
Låt Israel ta första steget, fler kommer förhoppningsvis följa efter.
Oljeutvinningen är inte beroende av Palestinier. Oljan finns i marken och kan lika gärna utvinnas av demokratier som islamiststater.
Citera
2023-10-23, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Vit fosfor omfattas inte av kemvapenförbudet, och inte heller är det att räkna som "kemvapen". För kännedom är vit fosfor inte förbjudet i sig - ungefär som klusterbomber inte är förbjudna - rent folkrättsligt.

Det finns en stor lucka i detta rent språkligt. I det engelska språket är alla lysgranater som vare sig används i krig eller som i nödsituationer till sjöss "white phosphorus".
Dvs då menas något som brinner med lysande vitt ljus och vit rök.
Ordet phosphorus betyder "lysande", varken mer eller mindre.

Rätt ofta är det faktiskt en blandning av aluminium + magnesium som brinner i dessa, och kan ge kraftig vit rök.

Däremot grundämnet "vit fosfor" är det som är giftigt. Har dock svårt att tänka mig att
man idag skulle ladda granaterna med sådant med tanke på den egna personalen.

Ursprunget till detta var att dessa granater användes under WW1/WW2.
Det var mest besvärligt i ammunitionsfabrikerna förstås.

Men de har en klar nackdel att splitterdelarna kan börja brinna av sig självt även efter
3-4 dagar.
Att de användes under WW1/WW2 beror på en väsentlig faktor, att dessa brandbomber kunde starta och hålla igång bränder även om det regnade eller snöade.
Tror att man upphörde helt med den "vita fosforn" eftersom den var en för stor risk för ammunitionspersonalen.

Alla större brännsår i krig blir dock alltid mycket besvärliga att sköta om helt klart.
Dels så att dammet från marken rivs upp och hamnar i såren.
Med gott om riktigt farliga bakterier.
Plus inget att tvätta med.
En del bakterier är så mystiska att de kan börja blomma upp igen när såret är helt läkt,
och då rentav en bit ifrån det ursprungliga såret.

Det är denna myt om "vit fosfor" som har levt vidare.

Exakt samma berättelser om mycket svårläkta sår finns från den tiden då det bara fanns
svärd, pilbågar, svartkrut och svartkrutskanoner.
Trots att det då inte fanns någon industriellt tillverkad "vit fosfor" att tillgå.

Grundämnet fosfor är för människan extremt viktigt och en stor del av skelettet utgörs av
kalcium + fosfor.
I den kemiska form som fosfor finns i skelettet är det dock ofarligt.
Vi kissar också ut cirka 7 gram fosfor varje dag genom urinen.

Det fastnar i rötslammet på Henriksdals avloppsverk.

Tycker vi lägger ner denna diskussion om "vit fosfor", det är ett språkligt fel
i benämningen. Det betyder bara lys- och rök-granater numera.
Citera
2023-10-23, 20:13
Medlem
PUBG2018s avatar
Jag har hållit mig undan denna konflikt i decennier. Men detta ISRAEL gör är bortom all humanitet. Fy fan! Jag som har egna barn blir skräckslagen när jag ser hundratals filmer på små barn som kommer från Gaza just nu.

https://x.com/jacksonhinklle/status/1716506291110076640?s=20
Citera
2023-10-23, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018
Jag har hållit mig undan denna konflikt i decennier. Men detta ISRAEL gör är bortom all humanitet. Fy fan! Jag som har egna barn blir skräckslagen när jag ser hundratals filmer på små barn som kommer från Gaza just nu.

Ja det är vidrigt. Men det var Hamas som startade det. Bara Hamas kan avsluta det.. vilket de aldrig kommer göra...

Se här hur Hamas betedde sig mot civila när de attackerade Israel
https://t.me/s/southfirstresponders
Citera
2023-10-23, 20:16
Medlem
fittplytes avatar
Citat:

Är du alltså en av dem som - när Hamas skar halsen av civila, eldade dem levande och sprängde familjer med handgranat efter att ha stuckit ut ögonen på dessa - var helt tyst.

Men när Israel tar ut sin hämnd - då ska du vara högljudd?

Ni är ett pack, värda att utvisas tillsammans med islamisterna (om du inte redan är en).
Citera
2023-10-23, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren

Fantastiskt inlägg, som på ett närmast autistiskt sätt viker in på ett helt nytt spår, utan direkt koppling till vad jag skrev.

Tycker du själv att 7/10-attackerna gagnar Gaza och Hamas? De visste ju att Gaza skulle pulveriseras.
Vad var rationellt med slakten som skedde 7/20?
Vad var rationellt med 3000 raketer?

Finns inget sätt att som icke-islamist kunna förstå detta.

Jag har inte påstått att jag vet hur islamister tänker.
Jag påstår att jag INTE fattar. Kan du inte läsa?
Citera
2023-10-23, 20:40
Avstängd
Citat:

Tror det är dags att det palestinska folket frigörs från Hamas också så vi slipper offerkoftan något mer. Israel måste ta över Gaza. Det palestinska folket skulle må bra av att koma ut i friheten på Sinaihalvön.
Citera
2023-10-23, 20:42
Medlem
PUBG2018s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Ja det är vidrigt. Men det var Hamas som startade det. Bara Hamas kan avsluta det.. vilket de aldrig kommer göra...

Se här hur Hamas betedde sig mot civila när de attackerade Israel
https://t.me/s/southfirstresponders

Citat:
Ursprungligen postat av fittplyte
Är du alltså en av dem som - när Hamas skar halsen av civila, eldade dem levande och sprängde familjer med handgranat efter att ha stuckit ut ögonen på dessa - var helt tyst.

Men när Israel tar ut sin hämnd - då ska du vara högljudd?

Ni är ett pack, värda att utvisas tillsammans med islamisterna (om du inte redan är en).

Har du gått och protesterat hur Sverige förfaller? Invandrarna tar över här hemma. Har ej sett dig engagera dig i vår sak än du vad du gör för Israeler idag.

Att mörda barn är aldrig fel oavsett vilket land som begår brotten. Låt oss säga att jag köper ditt argument, då kan Ryssland pulvrisera också hela Ukraina utan att du höjer på ögonbrynen för enligt de så var det Ukraina som startade det hela? Sen när Kina, afrikaner, araber och dylik kommer och tar slaktar civila över hela Europa så ska vi acceptera deras argument, ”Men det var ni som startade kriget med att åka till våra länder, kolonisera, bomba, förslava och gjorde oss ont för 100–150 år samt fortsätter göra det idag med er militära makt mm, vi har aldrig åkt till era länder och koloniserat eller startat krig. Ni får skylla er själva ni har startat detta”.

Eller tycker du att dessa stater som känner sig drabbade av elände från europeiskt håll har fel?
Citera
2023-10-23, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unle
Rolig! Så Sverige levererade vapen till Hamas för att attackera Israel? Hur kan vi annars förklara att araberna hade svenska pansarskott AT-4 och NLAW?
https://t.me/infantmilitario/110881

Jävla inavel........... Det finns alltså vapen som blev kvar inne i Afghanistan när USA lämnade.. Det ligger inte så lång bit bort heller, utan bara 2-4 olika länder.. Kul att du är så jävla inavlad och full med get gener att vita människor behöver till och med TÄNKA åt dig...
Citera
2023-10-23, 20:46
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Har du gått och protesterat hur Sverige förfaller? Invandrarna tar över här hemma. Har ej sett dig engagera dig i vår sak än du vad du gör för Israeler idag.

Att mörda barn är aldrig fel oavsett vilket land som begår brotten. Låt oss säga att jag köper ditt argument, då kan Ryssland pulvrisera också hela Ukraina utan att du höjer på ögonbrynen för enligt de så var det Ukraina som startade det hela? Sen när Kina, afrikaner, araber och dylik kommer och tar slaktar civila över hela Europa så ska vi acceptera deras argument, ”Men det var ni som startade kriget med att åka till våra länder, kolonisera, bomba, förslava och gjorde oss ont för 100–150 år samt fortsätter göra det idag med er militära makt mm, vi har aldrig åkt till era länder och koloniserat eller startat krig. Ni får skylla er själva ni har startat detta”.

Eller tycker du att dessa stater som känner sig drabbade av elände från europeiskt håll har fel?
Du bemötte inte det jag skrev.

Du ser ingen skillnad på att mörda ett barn i kallblod inför dess fastbundna familj, eller att barn dör som collateral damage? Lowlife.
Citera
2023-10-23, 20:48
Medlem
för dom som gillar och se karma rekomenderar jag att se Plestia Alaqad som är jornalist i gaza.
https://www.youtube.com/watch?v=JUD5xkxbk_U
https://www.youtube.com/watch?v=WY_SWjdeA-Q
inte en jävla palestinier firar nu inte haha. bomba dom jävla asen. och njut av tårarna haha
Senast redigerad av mrsharpangel2 2023-10-23 kl. 20:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in