Citat:
Mentaliteten hos Hamas är djupt främmande för en västerländsk hjärna. Ingen idé att försöka förstå.
Hela tankekedjan (från planering av terrorattacken till väntat resultat och nuvarande humanitära katastrof i Gaza) är fullständigt grotesk, sjuklig.
Självklart visste Hamas att Gaza skulle jämnas med marken efter 7/10. Rationellt? Njaaa
Självklart visste Hamas att tusentals civila skulle bli köttfärs. Rationellt? Njaaa
Självklart planerade Hamas att totalt skita i de civilas säkerhet. Rationellt? Njaaa
Detta är ju islamister, brinnande extremister, som värderar människooffer högre än något annat.
Hamas högsta ledare har ju själv sagt att Gazaborna ska stanna i infernot Gaza. Han tycker att det är bättre att de brinner upp och blir martyrer och propagandamaterial än att de flyr och överlever.
Ja som sagt var, det är meningslöst att försöka förstå dessa dårar.
De frossar i blod, eld, död och kaos på ett väldigt primitivt sätt.
Hela tankekedjan (från planering av terrorattacken till väntat resultat och nuvarande humanitära katastrof i Gaza) är fullständigt grotesk, sjuklig.
Självklart visste Hamas att Gaza skulle jämnas med marken efter 7/10. Rationellt? Njaaa
Självklart visste Hamas att tusentals civila skulle bli köttfärs. Rationellt? Njaaa
Självklart planerade Hamas att totalt skita i de civilas säkerhet. Rationellt? Njaaa
Detta är ju islamister, brinnande extremister, som värderar människooffer högre än något annat.
Hamas högsta ledare har ju själv sagt att Gazaborna ska stanna i infernot Gaza. Han tycker att det är bättre att de brinner upp och blir martyrer och propagandamaterial än att de flyr och överlever.
Ja som sagt var, det är meningslöst att försöka förstå dessa dårar.
De frossar i blod, eld, död och kaos på ett väldigt primitivt sätt.
Du tycks ju tro dig förstå hur sunnimuslimer av Muslimska Brödraskapet-sorten tänker och samtidigt tycks du ju då förstå hur en halv miljon av sveriges medborgare tänker som ju "flytt" hit på grund av de godas krig.
Jag tycker för min del att det är lika svårt att förstå dig som dem - men det går om man bara försöker lyssna på dem och dig.
Har du överhuvudtaget tänkt på hur oljepriset kan påverkas om Israel jämnar Gaza med marken? Hamas riktiga och äkta vänner finns i emiraten och Saudi. Har du täkt på det ens? Eller vill du betala 50:- litern bara Gaza jämnas med marken? Jag skulle då utse dig till en primitiv och hatisk människa.
Jag tror tack och lov Israel inte vågar gå in nu med full kraft i Gaza eftersom övriga världen manat dem till besinning. USA som önskat detta har slutat uppmuntra eftersom även de kan drabbas. Planen om det nu fanns någon tycks inte gå i lås. Men men... det vanvettiga, för Israel men inte USA, angreppet på Gaza finns där som en stor skugga och kan fortfarande inträffa.
Jag vill och hoppas av hela mitt hjärta att Israel överlever detta som judisk stat men önskar även att de skaffar sig bättre vänner och söker försoning och fred med araberna.