2023-10-23, 17:18
Bannlyst
Aldrig förstått twitter som "media", textbaserat, plottrigt, dålig zoomning, fy fan, tacka vet jag reels med yoga pants milfs!
Citera
2023-10-23, 17:19
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onaniprodukt
Åh fyfan vad underbart. Jag hoppas verkligen detta går igenom - stäng ner Facebook och Instagram när vi ändå håller på!

Behåll Tinder

Verkligen.
Skulle inte förvåna om instagram sänker medelvärde för IQ på alla som använder det. Gör hela världen dummare.
Citera
2023-10-23, 17:42
Medlem
Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukuku

Faktum är att så länge total masscensur råder på alla andra plattformar, så kommer X att vara relevant. Inte minst när saker och ting händer ute i världen.

Frågan är vilka det är relevant för. Om de stora massorna börjar tappa intresset, vilket antagligen redan håller på att ske eftersom jag aldrig hör någon prata om X längre, kommer plattformen att dö. Då kan de sk. sanningssägarna hålla till där och skrika otidigheter i öronen på varandra, men ingen annan kommer att vara där för att lyssna.
Citera
2023-10-23, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antoinette
Frågan är vilka det är relevant för. Om de stora massorna börjar tappa intresset, vilket antagligen redan håller på att ske eftersom jag aldrig hör någon prata om X längre, kommer plattformen att dö. Då kan de sk. sanningssägarna hålla till där och skrika otidigheter i öronen på varandra, men ingen annan kommer att vara där för att lyssna.

Om det är på det sättet så är det förstås inget som helst argument för myndigheter att kräva censur.
Citera
2023-10-23, 18:25
Medlem
Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Om det är på det sättet så är det förstås inget som helst argument för myndigheter att kräva censur.
Ja det är nog mer bortkastat på X än på tex Facebook som också måste följa dessa regler.
Citera
2023-10-23, 18:43
Medlem
kukukus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antoinette
För politiskt intresserade människor, som genomskådar etablissemangsmedias absurt lögnaktiga narrativ. Du talar nedlåtande om "sanningssägare", som om vi talade om en liten, obetydlig grupp "konspirationsteoretiker" a la Alex Jones. Jag är inte en del av denna skara. Jag gillar inte ens Elon Musk. Vad man än har att säga om SD, AfD, Brexit, Trump, osv., - populismens stora framgångar -, så vittnar de om ett enormt, organiskt missnöje, som existerar i Väst. Ett missnöje som knappast kommer att försvinna med tiden, då Europa och USA blir sämre och sämre länder att bo i - och människor kommer att söka svar på varför. Åtminstone människor som betyder något: unga, intelligenta, nyfikna, politiskt intresserade människor. Om X är den enda plattformen, där samhällsproblem kan diskuteras någorlunda fritt, ja, då kommer det att vara relevant för en massa människor.

Om X är så jävla dödsdömt, då hade vi för övrigt inte sett så hysteriska reaktioner från masscensurens förespråkare. Jag har ingen kristallkula naturligtvis, så jag har egentligen ingen aning om X kommer att dö eller överleva. Men det jag har sagt ovan är rimligt.
Citera
2023-10-23, 19:41
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
När det är upp till regimen att avgöra vad som är sanning som inte får ifrågasättas så brakar demokratin ihop. Vi har nyligen haft situationen där regimen har påstått att vaccinerade inte sprider covid t.ex. vilket har varit helt fel men att säga att det är fel och att det saknar vetenskapligt stöd har klassats som desinformation.

Du vill leva i Nordkorea där den store ledaren bestämmer vad som är sant och där ingen får ifrågasätta det.

Yttrandefrihet innebär också att man får säga helt felaktiga saker, du verkar inte förstå det.

Varifrån har du fått idén att du inte får säga felaktiga saker? Det låter som att du har läst någon desinformation och sedan trott att det är sant. Och sen tycker jag att du borde försöka ta till dig av mina svar till dig istället för att som ett obstinat barn kasta tillbaka "ja men du vill leva i Nordkorea så det så" när jag påpekar bristerna i din position.

Citat:
Ursprungligen postat av kukuku
Lagar som inskränker min yttrandefrihet, absolut. Ryssland har infört yttrandefrihetsinskränkningar i minst lika god demokratisk ordning, som EU.

Vi borde tala om våra samhällsproblem, öppet och fritt. Det är helt omöjligt så länge masscensur råder.

Faktum är att så länge total masscensur råder på alla andra plattformar, så kommer X att vara relevant. Inte minst när saker och ting händer ute i världen.

Och du borde kolla upp vad ordet censur betyder för det är tydligt att du inte har en jäkla aning om ordets faktiska innebörd.
Citera
2023-10-23, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Varifrån har du fått idén att du inte får säga felaktiga saker? Det låter som att du har läst någon desinformation och sedan trott att det är sant. Och sen tycker jag att du borde försöka ta till dig av mina svar till dig istället för att som ett obstinat barn kasta tillbaka "ja men du vill leva i Nordkorea så det så" när jag påpekar bristerna i din position.

Du har ju tjatat om kampen mot desinformation, har du glömt det nu?
Varför är du så rädd för yttrandefrihet och varför är du på Flashback om du hatar det?
Citera
2023-10-23, 19:46
Medlem
Citat:
Och du borde kolla upp vad ordet censur betyder för det är tydligt att du inte har en jäkla aning om ordets faktiska innebörd.

Känner du inte ens till att det sker censur på regimens begäran på plattformarna, är du så oinsatt?
Citera
2023-10-23, 21:38
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Känner du inte ens till att det sker censur på regimens begäran på plattformarna, är du så oinsatt?

Nej, det känner jag inte till. Du får gärna visa källa på att det gör det.
Citera
2023-10-23, 21:41
Medlem
Enterprises avatar
Twitter är ett företag som förlorar stora pengar och även om Musk vill få sympatier genom att leka tuff så kommer han inte rycka pluggen för EU. Ni som håller på Musk kommer alltså bli besvikna igen. Tyvärr!
Citera
2023-10-23, 21:48
Medlem
Citat:
Nej, det känner jag inte till. Du får gärna visa källa på att det gör det.

Så du missade när den tidigare sosse-regeringen kallade till sig alla de stora aktörerna till möte för att diskutera vikten av censur med dem? Därefter stängdes t.ex. SwebbTV av från Youtube.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in