Citat:
Ursprungligen postat av
Antoinette
Frågan är vilka det är relevant för. Om de stora massorna börjar tappa intresset, vilket antagligen redan håller på att ske eftersom jag aldrig hör någon prata om X längre, kommer plattformen att dö. Då kan de sk. sanningssägarna hålla till där och skrika otidigheter i öronen på varandra, men ingen annan kommer att vara där för att lyssna.
För politiskt intresserade människor, som genomskådar etablissemangsmedias absurt lögnaktiga narrativ. Du talar nedlåtande om "sanningssägare", som om vi talade om en liten, obetydlig grupp "konspirationsteoretiker" a la Alex Jones. Jag är inte en del av denna skara. Jag gillar inte ens Elon Musk. Vad man än har att säga om SD, AfD, Brexit, Trump, osv., - populismens stora framgångar -, så vittnar de om ett enormt, organiskt missnöje, som existerar i Väst. Ett missnöje som knappast kommer att försvinna med tiden, då Europa och USA blir sämre och sämre länder att bo i -
och människor kommer att söka svar på varför. Åtminstone människor som betyder något: unga, intelligenta, nyfikna, politiskt intresserade människor. Om X är den enda plattformen, där samhällsproblem kan diskuteras någorlunda fritt, ja, då kommer det att vara relevant för en massa människor.
Om X är så jävla dödsdömt, då hade vi för övrigt inte sett så hysteriska reaktioner från masscensurens förespråkare. Jag har ingen kristallkula naturligtvis, så jag har egentligen ingen aning om X kommer att dö eller överleva. Men det jag har sagt ovan är rimligt.